میکروبیوم های سالم: 12 نکته برای باکتری های متعادل در میکروبیوم های معده ، پوست ، دهان و واژن


آیا می دانستید بدن شما بیش از یک میکروبیوم دارد؟ در حقیقت ، چهار نوع اصلی میکروبیوم انسان وجود دارد که هر کدام برای سلامت کلی بدن مهم هستند. در اینجا ، متخصصان توضیح می دهند که برای پرورش میکروبیوم سالم چه کار می توانید انجام دهید.

تا کنون ، بر هیچ کس پوشیده نیست که برخی از باکتری ها به طور سالم در کنار شما هستند. به گفته موسسه ملی بهداشت ، در حقیقت ، شما ده برابر سلولهای بدن خود میکروارگانیسم دارید و بین 1 تا 3 درصد از توده بدن شما را تشکیل می دهند. این چیز خوبیه. اینها جنگجویانی برای سیستم ایمنی بدن شما ، سلامت روده ، سلامت دهان و دندان ، سلامت پوست و بیشتر و در مجموع میکروبیوم انسان را تشکیل می دهند. به بیان ساده ، میکروبیوم مجموعه ای از باکتری ها ، قارچ ها و ویروس ها است که در بدن شما وجود دارد. البته ، میکروبیوم روده توجه زیادی را به خود جلب می کند ، اما سه میکروبیوم دیگر وجود دارد که برای عملکرد کلی بدن شما ضروری هستند. جدا از میکروبیوم روده ، میکروبیوم پوست ، میکروبیوم واژن و میکروبیوم دهان ترکیبات متفاوت و تاثیرگذاری دارند.

کشف کنید که چگونه هر یک از میکروبیوم های منحصر به فرد بدن شما در سلامتی شما نقش دارد و مهمتر از همه ، چگونه می توانید از میکروبیوم های خود مراقبت کرده و باکتری های ساکن آنها را تا حد ممکن متنوع نگه دارید.

میکروبیوم های اصلی بدن شما

میکروبیوم معده

زن با دست روی شکم

آن چیست

بزرگترین مجموعه میکروب های شما در دستگاه گوارش است. طی چند سال گذشته ، دانشمندان حتی بیشتر در مورد میکروبیوم قابل توجه روده – چگونگی نقش آن در تنظیم خواب ، پیری سالم ، عملکرد و خلق و خوی مغز و حتی ایمنی (که حدود 70 درصد از سیستم ایمنی بدن شما در روده قرار دارد) آشنا شده اند. ، بالاخره

از آنجا که بیشتر فعالیت سیستم ایمنی در روده متمرکز است ، داشتن باکتری های خوب ، که به جلوگیری از التهاب و واکنش های غیر طبیعی ایمنی در بدن کمک می کند ، بسیار مهم است. کریستین بیشارا ، متخصص داخلی در نیویورک که با رفاه یکپارچه و متمرکز بر سلامت روده تمرین می کند ، باکتری های مفید روده یا پروبیوتیک ها به پروبیوتیک های غذایی بستگی دارد.

وی گفت: “این الیاف موجود در غذاهای گیاهی از جمله میوه ها ، سبزیجات و حبوبات است.” بنابراین در مورد آن فکر کنید: اگر از غذاهای پری بیوتیک کافی در رژیم غذایی خود استفاده نمی کنید ، می تواند مانع انجام پروبیوتیک ها در حفظ عملکرد سیستم ایمنی و هضم منظم آنها شود.

پروبیوتیک ها همچنین به تقویت مخاط روده کمک می کنند. دکتر بشاره می افزاید: “اگر یکپارچگی روده مختل شود ، سموم می توانند از طریق موانع ضعیف روده وارد جریان خون شوند و منجر به واکنش سیستم ایمنی بدن شود که این سموم را خطرناک تلقی می کند.” این پاسخ ایمنی می تواند به سلول های خود بدن حمله کند ، که می تواند منجر به التهاب مزمن (و برخی علائم ناخوشایند GI) شود. اما کارهای زیادی می توانید برای مراقبت از میکروبیوم روده و جلوگیری از التهاب در وهله اول انجام دهید.

چگونه در مورد آن گریه کنیم

  • مطمئن شوید رژیم غذایی شما مملو از پری بیوتیک است. داشتن میکروبیوم روده متنوع برای سلامت روده مهم است. این بدان معناست که غذای گیاهی زیادی بخورید تا پروبیوتیک ها در روده شما تغذیه شوند. دکتر بشاره می گوید: “هدف این است که حداقل 25 تا 30 محصول گیاهی مختلف در هفته بخوریم تا تنوع روده افزایش یابد.”
  • الکل و غذاهای فرآوری شده را محدود کنید. اگرچه نباید این موارد را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید ، اما الکل و غذاهای فرآوری شده را در حد اعتدال مصرف کنید. دکتر بشاره می گوید: “هر دو می توانند باکتری های مفید در روده ما را از بین ببرند و باعث ایجاد دیس بیوزیس شوند ، عدم تعادل میکروب های مفید و بدون سود در روده.” غذاهای بیش از حد فرآوری شده همچنین می توانند باعث رشد باکتری های بد روده شوند و به این عدم تعادل کمک کنند.
  • مکمل پروبیوتیک مصرف کنید. خوردن غذاهای تخمیر شده مانند کفیر ، کیمچی و میسو که حاوی پروبیوتیک های لازم است ایده خوبی است. همچنین می توانید از مکمل پروبیوتیک ، به ویژه مکمل حاوی چندین گونه باکتری Bifidobacterium و Lactobacillus ، مانند HUM Gut Instinct ، برای افزایش تنوع در میکروبیوم استفاده کنید. دکتر بشاره می گوید: “این سویه های پروبیوتیکی مورد مطالعه قرار گرفته و نشان داده شده است که با تنظیم برخی از مسیرهای التهابی ، نه تنها بر روده ما بلکه بر سیستم ایمنی بدن نیز تأثیرات مفیدی دارد.”

میکروبیوم پوست

بسته شدن پوست

آن چیست

Kieran Mian ، متخصص پوست و زیبایی پوست مستقر در نیویورک می گوید ، اگرچه ممکن است نتوانید آن را ببینید ، اما گروهی از باکتری ها ، قارچ ها و ویروس ها روی پوست شما زندگی می کنند. اما احساس نکنید که باید برای یک تکه صابون عجله کنید. اگرچه به نظر نمی رسد که پوست شما با همه این میکروارگانیسم ها “تمیز” باشد ، اما در واقع در هر لایه از پوست سالم زندگی می کند.

دکتر میان می گوید: «میکروبیوم را خط دفاعی پوست بدانید. از پوست در برابر میکروارگانیسم هایی که در واقع می توانند به شما آسیب برساند و باعث عفونت شود محافظت می کند و آن را به یک عامل اصلی سیستم ایمنی (مانند میکروبیوم روده) تبدیل می کند. دکتر میان می افزاید: “میکروبیوم پوست همچنین سیستم ایمنی ما را آموزش می دهد تا تفاوت بین عوامل بیماری زای مضر و بی ضرر را بیاموزد و ارتباط خود را با سیستم ایمنی بدن برای کنترل التهاب حفظ می کند.”

اگر مشکلی در میکروبیوم پوست وجود داشته باشد ، معمولاً ممکن است حساسیت پوستی ، درماتیت آتوپیک و حتی عفونت های پوستی را تجربه کنید. شما باید یک میکروبیوم سالم داشته باشید که بتواند بین میکروارگانیسم های مفید و بالقوه مضر تمایز قائل شود و التهاب ناشی از بیماری های التهابی پوست ، از جمله آکنه ، اگزما و پسوریازیس را کنترل کند. تحقیقات جدید میکروبیوم روده را با میکروبیوم پوست در محور روده و پوست پیوند می دهد. دیس بیوز ، به ویژه در روده ها ، از رژیم نامتعادل ، آلرژی غذایی یا عدم تحمل غذایی ، می تواند باعث التهاب شود که منجر به آکنه بدتر یا سایر بیماری های پوستی می شود.

چگونه در مورد آن گریه کنیم

  • تا جایی که می توانید به طور منظم ورزش کنید. وقتی عرق می کنید ، می تواند به عنوان یک پری بیوتیک عمل کرده و باکتری های خوب موجود در میکروبیوم پوست شما را تغذیه کند. دکتر میان می افزاید: “همچنین ، افزایش جریان خون ورزش برای پوست شما مفید است و اکسیژن تازه و مواد مغذی را تأمین می کند.” و علاوه بر این ، یک دوز تقویت کننده اندورفین هورمون استرس التهابی کورتیزول را کاهش می دهد ، که هیچ فایده ای برای پوست شما ندارد.
  • در ضدعفونی دست زیاده روی نکنید. اگرچه ضدعفونی کننده دست برای این مواقع که خارج از منزل هستید و به آب و صابون دسترسی ندارید بسیار مهم است ، اما اگر می توانید کمک کنید زیاده روی نکنید. دکتر میان می گوید ، استفاده بیش از حد از مواد ضدعفونی کننده در روز یا جایگزینی کامل شستن دست ها می تواند باکتری های خوب موجود در میکروبیوم پوست شما را از بین ببرد. او توصیه می کند که از کرم مرطوب کننده دست بعد از اسپری ضدعفونی کننده برای محافظت از سد پوستی استفاده کنید.
  • یک پروبیوتیک موضعی یا خوراکی را امتحان کنید. محصولات مراقبت از پوست با ترکیبات پروبیوتیک تخمیر شده مانند کامبوچا و اسید لاکتیک می توانند به تسکین التهاب و منظم نگه داشتن میکرو فلور پوست کمک کنند. همچنین می توانید از مکمل های پروبیوتیک و پری بیوتیک خوراکی مانند Skin Squad Pre + Probiotic برای تقویت رشد باکتری های خوب ، حمایت از هضم منظم و حمایت از پوست خود از طریق محور روده-پوست استفاده کنید.

میکروبیوم واژن

زنی که پاپایا در دست دارد

آن چیست

شما ممکن است کمی از میکروبیوم واژن مطلع باشید زیرا در مورد آن اغلب صحبت نمی شود ، اما در حفظ تعادل بدن شما به همان اندازه دارای اهمیت است. واژن همچنین برای حفظ وضعیت موجود به میکروارگانیسم ها متکی است: به طور خاص ، یک نوع اصلی باکتری. فهیمه ساسان ، دکترا ، بنیانگذار Kindbody OB-GYN در نیویورک توضیح می دهد: “باکتری های اصلی مستعمره کننده یک فرد سالم لاکتوباسیلوس هستند و تصور می شود که اسید لاکتیک تولید شده آنها در برابر عفونت محافظت می کند.”

هدف از میکروبیوم واژن حفظ اسیدیته pH است. دکتر ساسان می گوید محیط اسیدی نمی تواند از رشد میکروارگانیسم هایی که باعث عفونت می شوند ، مانند واژینوز باکتریایی (BV) و عفونت های قارچی حمایت کند. برخی از علائم باکتری های واژن شامل ترشح ، بو ، خارش و تحریک است. طبیعی است که باکتری های موجود در میکروبیوم واژن متفاوت باشند ، به ویژه در مراحل چرخه قاعدگی ، انواع مختلف فعالیت جنسی و استفاده از داروهای ضد بارداری هورمونی. بر اساس پروژه میکروبیوم انسانی موسسه ملی سلامت ، میکروبیوم در دوران بارداری به طور چشمگیری تغییر می کند تا به طور خودکار برای زایمان طبیعی آماده شود.

چگونه در مورد آن گریه کنیم

  • کمتر بیشتر است. کارهای زیادی لازم نیست از نظر مراقبت انجام دهید ، زیرا هر چیزی که بتواند تعادل طبیعی pH شما را بر هم بزند ، میکروبیوم واژن را نیز به هم می زند. بنابراین ، از هر نوع محصولات پاک کننده معطر معطر یا معطر خودداری کنید. دکتر ساسان می گوید: “واژن ها خود را تمیز می کنند.” او فقط توصیه می کند که قسمت بیرونی واژن را با صابون بدون بو و پوشیدن لباس های زیر نخی برای تمیز نگه داشتن وسایل تا حد امکان شستشو دهید.
  • علائم را نادیده نگیرید. معاینات منظم با OB-GYN شما برای تشخیص چیز غیر طبیعی در میکروبیوم شما کافی است ، اما اگر در بین علائم عفونت بالقوه دارید ، آنها را حذف نکنید. دکتر ساسان می گوید در صورت مشاهده هر نوع خونریزی غیرطبیعی رحم ، رابطه جنسی دردناک ، تحریک یا ترشحات ، با پزشک خود وقت بگیرید.
  • پروبیوتیک مصرف کنید دکتر ساسان می گوید که تبدیل پروبیوتیک های خوراکی به بخشی از برنامه معمول شما می تواند به شما در حفظ فلور واژن سالم کمک کند. ممکن است به نظر برسد خوردن غذاهای پروبیوتیک بیشتر ، حتی ماست ، یا مصرف پروبیوتیک به عنوان “سرگرمی خصوصی” که برای کمک به تعادل میکروبیوم واژن و ارتقاء عملکرد مطلوب دستگاه ادراری طراحی شده است.

میکروبیوم دهان

یک زن با دهان باز لبخند می زند

آن چیست

آخرین میکروبیوم مهم وجود دارد و آن در دهان شماست. در مخاط دهان زندگی می کند که تمام بافت لثه ، زبان و قسمت داخلی گونه ها را می پوشاند. سلامت دهان و دندان شما به باکتری های خوب بستگی دارد تا از دهان شما در برابر میکروب هایی که باعث ایجاد پلاک ، التهاب لثه و سایر بیماری های لثه می شوند محافظت کند. مواد مغذی مانند روی ، آهن و منگنز به تقویت این فعالیت ضد میکروبی کمک می کند ، بنابراین شما به مقدار زیادی از این مواد مغذی در رژیم غذایی خود احتیاج دارید (سبزیجات برگ دار ، غلات کامل و حبوبات را در نظر بگیرید) ، می گوید De Freitas ، دکترا ، بنیانگذار و بیو هکر ارشد در Onogen. دکتر فریتاس می افزاید ، سطح ویتامین D شما نه تنها برای سلامت میکروبیوم دهان ، بلکه برای جلوگیری از دندانهای حساس (دندانها استخوان هستند و استخوانها نیاز به ویتامین D دارند) و ضعیف شدن لثه ها مهم است.

میکروبیوم دهان شما نیز بر ایمنی شما تأثیر می گذارد. دکتر فریتاس می گوید: “این یک مانع بین محیط خارجی و میزبان است.” باکتری های مناسب در یک میکروبیوم سالم دهان به مبارزه با عفونت های قارچی ، ویروس ها و باکتری های مضر کمک می کند.

چگونه در مورد آن گریه کنیم

  • خمیردندان طبیعی را امتحان کنید. دکتر Freitas پیشنهاد می کند ، به خصوص اگر به دنبال افزایش سلامت میکروبیوم دهان هستید ، از خمیردندان بدون فلوراید استفاده کنید. از آنجا که فلوراید یک ضد میکروب است ، می تواند باکتری های خوب موجود در میکروبیوم دهان را نیز از بین ببرد.
  • با ویتامین D پر کنید.دکتر فریتاس توصیه می کند که به طور مرتب مکمل ویتامین D را حداقل به مدت 3 ماه برای تقویت دندان ها و لثه ها مصرف کنید. همچنین می توانید ویتامین D را از غذاهایی مانند ماهی آزاد و ماهی های چرب دیگر و محصولات لبنی غنی از ویتامین دریافت کنید.
  • از پری بیوتیک ها و پروبیوتیک ها استفاده کنید. دکتر فریتاس می گوید: “برای دندان ها و لثه ها ، پروبیوتیک های خوراکی می توانند از تأثیر ویروس ها و آلودگی ها بر فعالیت ضد میکروبی جلوگیری کنند.” و سپس پری بیوتیک ها ، که در مکمل هایی مانند Skin Squad و همچنین در غذاهای غنی از فیبر یافت می شوند ، این پروبیوتیک ها را تغذیه می کنند تا همه میکروبیوم های شما متعادل باشند.



دیدگاهتان را بنویسید