مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع است


عوارض مصرف زیاد گوشت قرمز

در این قسمت از دکتر اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، نتایج مصرف بیش از حد گوشت قرمز را بررسی می کنیم تا بتوانید تا انتها با ما باشید. نکته مهم دیگر این است که مصرف زیاد گوشت باعث افزایش اسید اوریک در خون و ایجاد نقرس در فرد می شود و این امر در مورد گوشت قرمز و سفید (هر دو) صدق می کند.

از سوی دیگر ، برخی از مطالعات نشان داده است که استفاده از رژیم غذایی سرشار از پروتئین حیوانی (گوشت قرمز و سفید ، تخم مرغ و غیره) و مصرف زیاد چنین منابع پروتئین حیوانی ، باعث دفع زیاد کلسیم توسط کلیه ها و افزایش ادرار و دفع کلسیم. او دریافت که در این مورد ، افراد ممکن است در معرض آثار کمبود کلسیم قرار گیرند.
توجه به این نکته ضروری است که پروتئین مصرفی عمدتا به شکل اوره از طریق کلیه ها (ادرار) دفع می شود. اوره یک ماده زاید و سمی است که نباید در بدن تجمع یابد. برای خلاص شدن از شر آن ، باید مقدار زیادی آب مصرف کنید. به طور کلی ، مصرف زیاد پروتئین حیوانی از جمله گوشت می تواند تولید اوره در بدن را افزایش دهد.

امروزه نقطه اتکا به تغذیه برانگیختن “کفایت” ، “تعادل” و “تنوع” در رژیم غذایی است. این بدان معناست که رژیم غذایی باید متعادل باشد. برای رفع تمام نیازهای تغذیه ای افراد. متعادل کردن رژیم غذایی روزانه شما نیز ضروری است و توصیه می شود غذای زیادی نخورید. تنوع رژیم غذایی یکی از عواملی است که استفاده از جذب غذا و متابولیسم را در بدن افزایش می دهد. همچنین باعث می شود غذای مصرفی خوشمزه تر و برای انسان قابل قبول تر باشد.

مصرف زیاد گوشت قرمز متخصص تغذیه اصفهان ممنوع است


اطلاعات بیشتر: بهترین منابع غذایی ویتامین C (C)


در این زمینه لازم به ذکر است که گوشت قرمز را می توان در برخی وعده های غذایی با غذاهای دیگر جایگزین کرد. این مواد حاوی ارزش غذایی گوشت قرمز هستند. و معایب گوشت قرمز را ندارند ، به عنوان مثال ، خوردن گوشت سفید ، به ویژه ماهی دو بار در هفته می تواند جایگزین بسیار مفید و مناسبی برای گوشت قرمز باشد. محصولات لبنی (شیر ، پنیر ، ماست و پنیر خامه ای) غذاهای سالمی هستند که گاهی می توانیم به جای گوشت از آنها استفاده کنیم.

لوبیا ، که یکی از بهترین مواد برای کاهش چربی های ناخواسته خون است. علاوه بر این ، آنها دارای مقدار قابل توجهی فیبر غذایی هستند ، یا مغزهای بدون نمک (آجیل) ، که حاوی اسیدهای چرب ضروری هستند ، جایگزین های خوبی برای گوشت قرمز هستند. البته اگر حبوبات یا آجیل غلات کامل (نان ، برنج ، گندم ، جو و …) یا ترکیبی از حبوبات و آجیل بخورند ، می توانند تقریباً به اندازه گوشت پروتئین داشته باشند. البته باید توجه داشت که آهن و ویتامین B12 موجود در گوشت در حبوبات وجود ندارد.

نتیجه گیری: اگرچه گوشت دارای ارزش غذایی مفیدی است ، اما گوشت قرمز به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع و ترکیبات ذکر شده در این مقاله نباید به مقدار زیاد مصرف شود.مصرف زیاد پروتئین حیوانی مجاز نیست.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای اساسی رژیم غذایی و میزان و نحوه رژیم ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

7 مکمل و ویتامین ضروری برای پوکی استخوان

مکمل های پوکی استخوان

حساسیت غذایی

غذاهای مفید و مضر برای حساسیت غذایی

مصرف هندوانه و چاقی



دیدگاهتان را بنویسید