مزایا و معایب رژیم سونوما!

آیا می توانید تصور کنید که در حالی که از یک بشقاب پر از میوه های تازه، سبزیجات، غلات کامل و گوشت بدون چربی لذت می برید، در زیر نور خورشید هستید؟ در بین هر وعده غذا یا وعده غذایی، یک لیوان شراب خوب می نوشید و از موقعیت مکانی خود که توسط کوهنوردان، دوچرخه سواران، و دامنه های کوچک پراکنده با درختان زیتون احاطه شده است، آگاه هستید؟

خوب، چه بتوانید یا نه، این سناریویی است که توسط یکی از آخرین برنامه های رژیم غذایی موجود ارائه شده است. رژیم غذایی سونوما توسط دکتر کانی گاترسون یک برنامه کاهش وزن است که سبک تغذیه سالم و خوش طعم را در مدیترانه و دره سونوما، کالیفرنیا ترویج می کند. با این حال آیا این همه خود تبلیغی و خودبازاری توهم برای جذب مشتری است یا واقعاً کارساز خواهد بود؟

این مقاله با بیان جزئیات مزایا و معایب رژیم Sonoma به این سوال پاسخ می دهد تا به رژیم گیرندگان آینده کمک کند تا تعیین کنند آیا این برنامه برای آنها مناسب است یا خیر.



رژیم غذایی سونوما:

طرفداران

– ساده:

استفاده از رژیم سونوما برای افراد رژیم بسیار ساده است. هیچ فرمولی برای محاسبه مانند برنامه Weight Watchers وجود ندارد، و بدون شمارش گرم یا کالری روزانه. به جای اندازه بشقاب و کاسه برای کنترل بخش استفاده می شود.

– بر نکات مثبت تأکید کنید:

تاکید برنامه رژیم غذایی سونوما بر آنچه می خورید است نه آنچه نمی توانید بخورید. اگرچه این برنامه هنوز فهرستی از غذاهای ممنوعه دارد که افراد رژیم باید از آنها اجتناب کنند.

– غذا را مزه دار کنید:

در رژیم سونوما تمرکز بر روی آهسته‌تر خوردن و طعم‌دار غذا وجود دارد. این با استفاده سالم از شراب های خوب همراه با وعده های غذایی پس از دوره ۱۰ روزه اولیه مشخص می شود. با استفاده از دستور العمل های خوش طعم از خوردن غذا لذت می برید و با کاهش سرعت رژیم غذایی از پرخوری جلوگیری می کنید.

– تغذیه:

رژیم سونوما دارای یک جزء تغذیه‌ای قوی است و رژیم‌های غذایی را تشویق می‌کند که تعدادی از فیتونوترینت‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها را بخورند. این برای رژیم غذایی کلیدی است زیرا مبتنی بر تغذیه است نه گرسنگی. رژیم گیرنده سالم می ماند و میزان متابولیسم خود را در سطح موثری نگه می دارد.

– تاکید بر کل غذا:

تأکید بر غذاهای کامل در رژیم غذایی و غذاهای بسیار کم فرآوری شده به رژیم‌های غذایی کمک می‌کند تا سلامتی و کاهش وزن داشته باشند.

– رژیم غذایی ساختاریافته

قطعا چندین برنامه کاهش وزن و رژیم غذایی وجود دارد که فاقد ساختار تجویز شده برای شرکت کنندگان است. یکی از نقاط قوت رژیم سونوما، راهنمایی گام به گام آنها است، با این حال این انتخاب شخصی هر فرد است.



رژیم غذایی سونوما:

منفی

– فاقد انعطاف پذیری

تجزیه و تحلیل رژیم غذایی ثابت می کند که اکثر منوهای Wave 1 فقط حدود ۹۵۰-۱۱۰۰ کالری برای زنان و ۱۰۵۰-۱۳۰۰ کالری برای مردان ارائه می دهند. هنگامی که به رژیم های Wave 2 رسیدید فقط ۲۰۰-۳۰۰ کالری اضافی به آنها داده می شود. در حال حاضر در حالی که این قرار است در کاهش وزن موثر باشد، زندگی با آن برای مردم دشوار است. مردم در هفته اول گرسنه خواهند شد و در دراز مدت این برای اکثر رژیم گیرندگان پایدار نیست.

– فقدان راهنمایی در هنگام گرسنگی

با توجه به سطوح گرسنگی که ممکن است برخی در طول رژیم سونوما تجربه کنند، دستورالعملی در مورد اینکه چه کاری باید انجام دهید و چه چیزی را هنگام گرسنگی باید بخورید، وجود ندارد.

– اندازه های محدود، به خصوص سبزیجات

در مقایسه با اکثر رژیم های غذایی دیگر، رژیم سونوما دارای حجم بسیار زیادی غذای کنترل شده است، به خصوص در مورد سبزیجات. کمبود سبزیجات در دسترس ممکن است ناخواسته باشد، اما مردم به طور کلی وقتی صحبت از میزان غذایی که می‌توانند مصرف کنند در صورت پایبندی به اندازه وعده‌های رژیم غذایی سونوما، شوک را تجربه می‌کنند.

– غذاهای ممنوعه

رژیم سونوما با تأکید بر غذاهای کامل، در تأمین مواد مغذی به رژیم گیرندگان کار بسیار خوبی انجام می دهد. با این حال، تعداد غذاهای ممنوعه باعث نمی‌شود افراد رژیمی جایگزین یا جایگزین‌های زیادی از نظر قند، چربی و غیره داشته باشند. این ممکن است برای رژیم‌داران سخت باشد.

– کمبود کربوهیدرات در موج ۱

در بسیاری از رژیم ها خطر سقوط کربوهیدرات وجود دارد. با این حال رژیم سونوما به عنوان یک رژیم کم کربوهیدرات طراحی شده است و هیچ وسیله ای برای مدیریت این خطر که ممکن است در فاز اول رژیم ها، موج ۱ رخ دهد، ندارد.

در نتیجه گیری، واضح است که رژیم سونوما برای رژیم گیرندگان بالقوه هم جنبه های مثبت و هم منفی دارد. برای هر فردی که رژیم می گیرد، مهم است که این مسائل را از نظر شخصیتی خود حل کند و تصمیمی بگیرد که شخصاً مناسب او باشد. اگر یک رژیم غذایی ساختاریافته با تمرکز بر طعم، سلامت و تندرستی را دوست دارید، رژیم سونوما برای شما مناسب است. با این حال، اگر به سطح بیشتری از انعطاف پذیری و مصرف غذا نیاز دارید، ممکن است یک جایگزین توصیه شود.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر