مدیریت وزن – یک رژیم غذایی با پروتئین بالا

مطالعات بی‌شماری نشان داده‌اند که رژیم غذایی غنی از پروتئین می‌تواند به کاهش وزن یا حفظ سایز فعلی لباس‌مان کمک کند. این بیشتر به این دلیل است که وقتی پروتئین بیشتری مصرف می کنیم در عوض کربوهیدرات کمتری مصرف می کنیم. در این مقاله در مورد فواید یک رژیم غذایی غنی از پروتئین و نوع غذاهایی که باید برای دستیابی به نتایج کاهش وزن مصرف کنید صحبت خواهم کرد.

دلیل اینکه پروتئین در کاهش وزن سریع بسیار مفید است به این دلیل است که متابولیسم ما را افزایش می دهد و اشتهای ما را کاهش می دهد. پروتئین شبیه به سرکوب کننده اشتها معروف به هودیا عمل می کند، با کمک به ما در احساس سیری طولانی مدت اشتهای ما را مهار می کند. علاوه بر این، وقتی پروتئین بیشتری می خوریم، در عوض کربوهیدرات کمتری می خوریم. وقتی بدن ما از کربوهیدرات محروم می شود، شروع به سوزاندن چربی اضافی خود برای سوخت می کنیم. این در عوض منجر به کاهش وزن سریع و موثر می شود. این عمل خاص بدن به عنوان کتوز شناخته می شود. بنابراین برخی از غذاهایی که باید برای کاهش وزن یا حفظ وزن فعلی خود مصرف کنیم کدامند؟

یک انتخاب عالی از پروتئین از شیک های پروتئین آب پنیر می آید این شیک خاص بسیار مفید است زیرا فقط از آب پنیر ساخته شده است. برخلاف پروتئین حیوانی، پروتئین آب پنیر به راحتی توسط بدن جذب و تجزیه می شود. علاوه بر این، فاقد چربی اشباع شده، چربی ترانس، کالری، کلسترول و سدیم است. این یکی از سالم ترین انتخاب های موجود است. برخی از منابع دیگر عبارتند از: تخم مرغ، ماهی و مرغ بدون چربی. گنجاندن این غذاها در رژیم غذایی روزانه ما آسان است. به سادگی مراقب میزان کالری و کلسترول برخی از این محصولات باشید. شما نمی خواهید در حالی که سعی می کنید پروتئین دریافتی خود را افزایش دهید، کلسترول غیر ضروری را بارگیری کنید. انجام یک برنامه کاهش وزن متعادل و سالم کلید موفقیت است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر