مدیریت وزن در کودکان

در دهه های اخیر، شیوع فزاینده ای از کودکان چاق و اضافه وزن در سراسر جهان مشاهده شده است. مشکلات وزن معمولا زمانی رخ می دهد که کودکان کالری بیشتری نسبت به کالری مصرفی خود می خورند. متأسفانه، آنها در معرض خطر ابتلا به بیماری های جدی هستند که مطمئناً تا زمانی که به بزرگسالی برسند آن را تحمل خواهند کرد. این شرایط پزشکی شامل فشار خون بالا، بیماری قلبی، کلسترول خون بالا، دیابت، افسردگی و اعتماد به نفس پایین است.

به دلیل راحتی روزافزون زندگی روزمره، تعداد بیشتری از بچه ها سبک زندگی بی تحرکی را دنبال می کنند و بیش از ۴ ساعت در روز را به تماشای تلویزیون یا بازی های ویدیویی می گذرانند، به جای ورزش یا شرکت در ورزش. این امر با عادات غذایی بد، مانند خوردن وعده های زیاد و مصرف زیاد غذاها و نوشیدنی های چرب که حاوی کالری خالی هستند، بیشتر می شود.

نحوه مدیریت مشکلات وزن در کودکان

والدینی که کودکان اضافه وزن و چاق دارند ابتدا باید بدانند که هیچ راه حل سریعی برای مشکل وزن فرزندشان وجود ندارد. مدیریت مشکلات وزن مستلزم تعهد و تلاش طولانی مدت است تا کودک آنها عادات غذایی سالمی را ایجاد کند و یاد بگیرد که انتخاب های تغذیه ای صحیحی را انجام دهد که در تمام زندگی از آنها استفاده خواهد کرد.

اجازه دهید نگاهی به راه هایی بیندازیم که از طریق آنها می توانید مشکلات وزنی فرزندتان را مدیریت کنید…

· سفرهای خود به رستوران های فست فود را کاهش دهید. منوهای این موسسات معمولاً حاوی غذاهای پرچرب هستند. در عوض، وعده های غذایی خود را در خانه آماده کنید تا بتوانید میزان چربی موادی را که هنگام پخت و پز استفاده می کنید، کنترل کنید.

· سرو کردن غذاهای سرخ شده یا نان را کاهش دهید. جایگزین سالم تر این است که غذاهای مورد علاقه بچه ها مانند مرغ، سیب زمینی سرخ کرده، ماهی و همبرگر را آب پز، پخته یا بخارپز کنید.

· به تدریج از وعده های غذایی که برای کودک خود سرو می کنید کم کنید.

· فرزندان خود را مجبور نکنید که پشت میز ناهارخوری بمانند و تک تک غذاها را تمام کنند. اگر آنها می گویند که از قبل سیر شده اند، آنها را باور کنید.

· این کافی نیست که به فرزندان خود یاد دهید چگونه مشکلات وزن خود را مدیریت کنند. الگوی خوبی برای آنها باشید. اگر بچه ها ببینند که انواع و مقادیر مناسب غذا می خورید و به طور منظم ورزش می کنید، احتمالاً از شما الگوبرداری می کنند.

· مصرف غذاهای ناسالم را کاهش دهید. در عوض، جایگزین‌های سالم‌تری مانند سبزیجات یا چوب پنیر و کراکر غلات کامل تهیه کنید. این به کودک شما کمک می کند که بفهمد غذاهای سالم بهتر از غذاهای ناسالم هستند.

· آب میوه ها و نوشابه های غیرالکلی که به صورت تجاری تهیه می شوند، سرشار از کالری هستند. در عوض، به کودک خود بیاموزید که همراه با وعده های غذایی و میان وعده ها و آب میوه ها و سبزیجات تازه آب زیادی بنوشد.

· یک کپی از منوی مدرسه فرزندتان را درخواست کنید. در روزهایی که آنها غذاهای سرشار از قند، چربی و نمک سرو می کنند، به جای آن یک ناهار بسته بندی شده سالم برای او تهیه کنید.

اعضای خانواده خود را در مدیریت مشکل وزن فرزندتان مشارکت دهید. از آنها بخواهید انواع غذای مناسب را بخورند و همچنین به طور منظم ورزش کنند.

· کودک خود را به طور کامل از خوردن غذاهایی که دوست دارد محدود نکنید. می توانید اجازه دهید فرزندتان از آب نبات، چیپس و سایر تنقلات مورد علاقه اش لذت ببرد، به شرطی که اغلب و در حد اعتدال مصرف نشود.

برای راهنمایی های بیشتر در مورد نحوه مدیریت مشکلات وزن در کودکان، همین امروز با پزشک اطفال خود مشورت کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر