قابل توجه افرادی که می خواهند سیگار را ترک کنند


شیر، آجیل، سبزیجات و ذرت بو داده غذاهایی هستند که به شما در ترک سیگار کمک می کنند.

سیگار

سیگاری ها باید بخوانند

سیگار نه تنها به ریه های شما آسیب می رساند، بلکه به اطرافیان شما نیز آسیب می رساند. سیگاری ها معمولا برای ترک این عادت به قرص های ترک سیگار و آدامس می جوند.

در متن زیر شما را با غذاهایی آشنا می کنیم که می توانید برای خداحافظی با سیگار از آنها استفاده کنید.

۱- سبزیجات علاوه بر شیر و مرکبات، برخی سبزیجات نیز طعم وحشتناکی به سیگار می دهند. سبزیجاتی که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید عبارتند از: کرفس، هویج، کدو سبز، خیار و بادمجان. ثابت شده است که خوردن این سبزی در کاهش هوس نیکوتین بسیار موثر است.

۲- پاپ کورن هنگامی که سیگار را ترک می کنید، ممکن است تمایل به مصرف مداوم میان وعده داشته باشید، عمدتاً به این دلیل که دیگر نمی توانید دست و دهان خود را با سیگار مشغول کنید. اگر اشتهایتان زیاد است یا احساس می کنید نمی توانید از خوردن دست بکشید پاپ کورن بخورید.

۳- شیر مطالعات نشان می دهد که نوشیدن یک لیوان شیر درست قبل از سیگار کشیدن می تواند باعث شود که سیگار طعم تلخی داشته باشد و از کشیدن سیگار اجتناب کنید.

۴- آجیل گرسنگی می تواند باعث میل به نیکوتین شود خوردن آجیل های غنی از فیبر محلول می تواند میل به سیگار کشیدن را کاهش دهد زیرا هضم را کند می کند.

۵- میوه های سرشار از ویتامین C با گنجاندن میوه های حاوی ویتامین C در رژیم غذایی خود می توانید نیاز به سیگار را به میزان قابل توجهی کاهش دهید، زیرا این میوه ها همان محرک سیگار کشیدن را فراهم می کنند و همچنین طعم تلخ مشابهی را در دهان باقی می گذارند که پس از مصرف شیر هنگام سیگار کشیدن مصرف می کنید.

۶- چای جینسینگ برخی تحقیقات نشان می دهد که جینسینگ ممکن است درمان خوبی برای اعتیاد به نیکوتین باشد، زیرا می تواند اثر دوپامین، یک انتقال دهنده عصبی در مغز که با لذت همراه است و هنگام سیگار کشیدن آزاد می شود را تضعیف کند. نوشیدن چای جینسینگ می تواند جذابیت سیگار را کاهش دهد و لذت آن را کاهش دهد.

انگور | پس از ترک سیگار، ممکن است دندان شیرین داشته باشید. این بدان معنا نیست که شما به طور منظم کلوچه و شیرینی مصرف می کنید.

خوردن انگور به جای دسرهای فرآوری شده توصیه می شود، زیرا شیرینی این میوه به کاهش هوس قند کمک می کند.
آدامس و نعناع بدون قند زمانی که میل به سیگار کشیدن دارید می توانند دهان شما را اشغال کنند. بعلاوه جویدن آدامس و نعناع معمولاً بیشتر از سیگار کشیدن طول می کشد.

۷- زنجبیل زنجبیل علاوه بر فواید عالی برای سلامتی، میل به سوء مصرف نیکوتین را کاهش می دهد.