فواید L-theanine برای خواب ، استرس و سلامت مغز


Gabi Waka-Flores ، RDN ، CLE ، مزایای l-theanine ، نحوه کاهش احساس استرس و اینکه چرا باید بخشی از برنامه بدون استرس شما باشد را توضیح می دهد.

اگر مرتباً استرس دارید ، احتمالاً تمام تکنیک های کاهش استرس موجود در کتاب را امتحان کرده اید. آیا آماده آن چیزی هستید که احتمالاً آن را امتحان نکرده اید؟ L-theanine یکی از بهترین اسرار در علم تغذیه است. محبوبیت اسیدهای آمینه به دلیل توانایی آنها در آرامش و آرامش افراد است.

در اینجا مقدمه ای بر مزایای L-theanine ، نحوه تأثیر آن بر مغز ، به علاوه اطلاعاتی که ممکن است لازم نباشد در مورد ایمنی و دوز آن بدانید.

L-Theanine چیست؟

L-theanine یا به اختصار تئانین یک اسید آمینه با خلق و خوی چشمگیر و مزایای شناختی است. در برگهای چای سبز و سیاه و برخی از انواع قارچ یافت می شود. اما احتمالاً شما مقدار زیادی از این آمینو اسید را به طور طبیعی در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنید. به همین دلیل است که در مکمل ها به اشکال متمرکزتر یافت می شود. L-theanine جزء اصلی مکمل های استرس است زیرا باعث آرامش و آرامش می شود.

L-theanine چگونه کار می کند؟

مطالعات متعددی نحوه تأثیر L-theanine بر فعالیت مغز را مورد بررسی قرار داده است.

در طول رویدادهای استرس زا ، فرستنده های مغزی تنظیم کننده خلق و خو ، مانند GABA ، می توانند از بین بروند. L-theanine برای افزایش سطح آنها به سطح سالم عمل می کند. علاوه بر این ، تئانین ممکن است سایر حاملان “احساس خوب” مانند دوپامین و سروتونین را افزایش دهد.

از طرف دیگر ، L-theanine سطح فرستنده های تحریک کننده را کاهش می دهد که می تواند احساس استرس را افزایش دهد. به عنوان مثال ، L-theanine می تواند از تجمع گلوتامات اضافی ، یک ماده شیمیایی مغزی مرتبط با اختلال شناختی مرتبط با سن جلوگیری کند ، که می تواند پاسخ استرس بدن را مختل کند.

تئانین همچنین امواج مغزی آلفا را تقویت می کند. افزایش فعالیت آلفا در مغز می تواند منجر به تمرکز و آرامش بهتر شود.

فواید ال تیانین

تئانین تمایل به جلب توجه برای اثرات تقویت کننده خلق و خوی خود دارد. با این حال ، مزایای L-theanine فراتر از احساس آرامش است.

بهبود خواب

یک فرد آرام می خوابد

محققان معتقدند که تئانین دارای اثر ضد اضطراب (یا استرس بازدارنده) برای ایجاد خواب است. برای ایجاد خواب با کیفیت ، بدن باید آرام شود. برخلاف داروهای خواب سنتی ، که دارای اثرات ضد اضطرابی نیز هستند ، L-theanine باعث بهبود خواب بهتر بدون ایجاد آرام بخش می شود.

در حقیقت ، یک مطالعه منتشر شده در مجله کالج تغذیه آمریکا نشان داد که 200 میلی گرم ال تیانین باعث بهبود کیفیت خواب می شود.

یک مطالعه متفاوت اثرات تیانین بر سلامت روان را مورد ارزیابی قرار داد. از آنجا که خواب ضعیف می تواند پیامد ثانویه استرس باشد ، همین محققان تأثیر ال تیانین بر کیفیت خواب را بررسی کردند. شرکت کنندگان به کاهش مشکلات کیفیت خواب مانند تاخیر و اختلال بعد از چهار هفته مکمل اشاره کردند.

بهبود مهارت های شناختی

زن روی کار تمرکز می کند

ما معمولاً اصطلاحات “هشدار” و “آرام” را که در یک جمله استفاده می شود نمی شنویم. با این حال ، L-theanine به شما امکان می دهد در شرایط دشوار احساس آرامش و تمرکز کنید.

یک مطالعه نشان داد که شرکت کنندگانی که روزانه 200 میلی گرم تئانین مصرف می کردند ، بهبود چشمگیری در توجه ، عملکرد و زمان واکنش نشان دادند.

مطالعه دیگری در مورد ترکیبات L-theanine با کافئین ترکیب شد. جالب است که محققان دریافتند که 97 میلی گرم تئانین در ترکیب با 40 میلی گرم کافئین به شرکت کنندگان در تمرکز بیشتر در یک کار شناختی استرس زا و افزایش دقت کمک می کند. شرکت کنندگان در مطالعه همچنین خود را در مورد بهبود هوشیاری و کاهش خستگی گزارش کردند.

کاهش استرس

زنان بستنی می خورند

اکثر مطالعات روی L-theanine نقش آن را به عنوان یک عامل درمانی در برابر استرس بررسی کرده اند. مهمتر از همه ، داده های تحقیق به طور مداوم اثرات مثبت تیانین بر عوامل استرس زا را نشان می دهد.

در واقع ، مرور سیستماتیک ادبیات نشان داد که دوزهای 200-400 میلی گرم L-theanine منجر به کاهش قابل توجه استرس می شود. یک بررسی سیستماتیک اخیر تأیید کرد که تیانین باعث کاهش سطح استرس در افرادی می شود که شرایط استرس زا را تجربه می کنند.

علاوه بر این ، ما نمی توانیم فراموش کنیم که تئانین می تواند به بهبود خواب کمک کند ، که البته می تواند بر سطح استرس تأثیر بگذارد.

بر خلاف بسیاری از راه حل های ضد استرس ، L-theanine می تواند آرامش را بدون خواب آلودگی ایجاد کند.

چه کسی باید l-theanine را امتحان کند؟

L-theanine می تواند برای افرادی که اغلب احساس استرس می کنند مفید باشد. علاوه بر این ، تینان ممکن است مفید باشد اگر در موارد زیر مشکل دارید:

  • داشتن خواب خوب و با کیفیت
  • به خواب رفتن
  • متمرکز ماندن یا مه مغزی
  • مطالعه یا حفظ اطلاعات
  • احساس بیداری

عوارض جانبی و دوزهای L-theanine

با توجه به ادبیات مربوطه ، هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای از مصرف L-theanine وجود ندارد.

در واقع ، سازمان غذا و دارو تئانین را به عنوان یک ماده غذایی ایمن (GRAS) شناخته شده طبقه بندی کرده است. علاوه بر این ، نوشیدن چای های حاوی L-theanine مانند چای سبز یا چای سیاه نیز بی خطر است. علاوه بر این ، چای ها دارای چندین مزیت برای سلامتی هستند ، بنابراین آنها همیشه یک افزودنی عالی برای برنامه معمول شما هستند.

قبل از پختن یک قابلمه چای ، به خاطر داشته باشید که یک فنجان حدود 20 میلی گرم ال تیانین می دهد. با این حال ، اکثر مطالعات دوز روزانه بالینی 200 میلی گرم را نشان داده اند. به همین دلیل ، مکمل تئانین برای حداکثر نتایج توصیه می شود.

اگر به دنبال مکمل تئانین هستید ، مطمئن شوید که دوز بالینی موثری دارد. HUM’s Calm Sweet Calm حاوی 200 میلی گرم l-theanine و همچنین adaptogen ashwagandha است که به مدیریت هورمون استرس کورتیزول کمک می کند. اگر می خواهید متابولیسم خود را افزایش داده و میل به غذا را کاهش دهید ، اشتهای خود را برای HUM ، که حاوی 200 میلی گرم l-theanine برای افزایش آرامش است ، کاهش دهید.

بستن افکار

L-theanine یک اسید آمینه با شهرت قوی است که به افراد کمک می کند احساس آرامش و آرامش کنند. برخلاف داروهای تجویزی ، تئانین می تواند بدون ایجاد خواب آلودگی ، استرس را تسکین دهد. مطالعات متعدد تأثیر تئانین بر خلق و خو و شناخت را تأیید می کند. بنابراین ، کارشناسان آن را یک راه حل مطمئن و م toثر برای استرس می دانند. از آنجا که نتایج به مقادیر بیشتری از L-theanine نیاز دارد ، مکمل ها راه درستی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید