غذای سالم پوست سالم | UNH سالم


خوب و بد وقتی صحبت از غذا می شود

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که دلیل شعله ور شدن آکنه شما به دلیل غذایی است که مصرف می کنید؟ Healthline به ما اطلاع می دهد که طبق تحقیقات اخیر رژیم غذایی شما ارتباط زیادی با ایجاد آکنه دارد. بنابراین شاید زمان آن رسیده است که رژیم غذایی خود را در نظر بگیرید زیرا می تواند در بروز آکنه شما نقش داشته باشد. قبل از انجام اقدامات شدید مانند استفاده از آکوتان، رژیم غذایی خود را تغییر دهید و ببینید که آیا این روی پوست شما تأثیری دارد یا خیر، زیرا می تواند در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما شود.

با این اوصاف، بیایید به ۵ ماده غذایی که باید هنگام آزمایش این تئوری از آنها دوری کنیم، و همچنین ۵ بهترین غذایی که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید تا به پوستی درخشان‌تر دست پیدا کنید، بیاندازیم.

اجتناب کردن:

  1. نان – کربوهیدرات های تصفیه شده؛ کمبود مواد مغذی و فیبر

  1. برنج سفید – کربوهیدرات های تصفیه شده؛ کمبود مواد مغذی و فیبر

  1. شیر – حاوی اسیدهای آمینه

  1. فست فود – سرشار از کالری، چربی و کربوهیدرات های تصفیه شده

  1. جوش شیرین – سطوح بالای قندهای افزوده و شیرین کننده ها

اضافه کردن:

  1. ماهی سالمون – سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳

  1. آووکادوها – سرشار از چربی های سالم

  1. گردو – سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶

  1. سیب زمینی های شیرین – سرشار از ماده مغذی بتاکاروتن

  1. شکلات تلخ – دارای آنتی اکسیدان بالا

نیازی به غرق در این لیست نیست زیرا مجبور نیستید این غذاها را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید. همه چیز در مورد کنترل و محدود کردن خود به دفعات مصرف غذاهای ناسالم است. به جای خوردن، بیایید بگوییم ماکارونی سه بار در هفته آن را یک هفته در میان میل کنید یا اگر بیشتر می خواهید آن را به ماکارونی کینوا/برنج قهوه ای تغییر دهید. یافتن گزینه‌های سالم‌تر برای آنچه در حال حاضر می‌خورید، می‌تواند تغییر در رژیم غذایی شما را بسیار آسان‌تر کند.

به سلامتی.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر