غذاهای مفید برای کاهش درد بدن


تحقیقات جدید نشان می دهد که برخی از غذاها مانند مسکن های معمولی مانند ایبوپروفن، قدرت مبارزه با درد را دارند.

غذاهای مفید برای کاهش درد بدن

۱ – فلفل تند

کپسایسین، ماده‌ای که به فلفل‌ها طعم تلخ می‌دهد، به دلیل خاصیت تسکین درد در کرم‌ها و لوسیون‌ها شناخته شده است. برخی تحقیقات اولیه نشان می دهد که خوردن فلفل تند به جای استفاده از آن روی پوست ممکن است التهاب را کاهش داده و از آن جلوگیری کند.

۲- نعناع

روغن نعناع، ​​گرفتگی‌های دردناک، گاز و نفخ را که از علائم سندرم روده تحریک‌پذیر هستند، تسکین می‌دهد. چای نعناع کمک خوبی برای ناراحتی های گاه به گاه معده است.

۳- زردچوبه

کورکومین، ترکیب موجود در زردچوبه که به آن رنگ نارنجی روشن می‌دهد، می‌تواند بر چندین فرآیند در بدن از جمله التهاب تأثیر بگذارد.

ماهی

۴- ماهی سالمون

ماهی سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ ضد التهابی برای کاهش درد آرتریت و بهبود سلامت قلب است. سایر ماهی های آب سرد انتخاب های خوبی هستند، از جمله ماهی تن، ساردین، سالمون و ماهی خال مخالی.

۵- روغن زیتون

روغن زیتون حاوی ترکیبی به نام اولئوکانتال است که مانند ایبوپروفن عمل می کند. روغن زیتون فوق بکر همچنین حاوی لوبریسین است که از غضروف در برابر پوسیدگی محافظت می کند.

۶- زنجبیل

زنجبیل احتمالاً بیشتر به دلیل خواص ضد تهوع و آرام بخش معده اش شناخته شده است، اما می تواند با دردها از جمله درد مفاصل آرتریت و دردهای قاعدگی نیز مبارزه کند.

۷- زغال اخته

این جواهرات آبدار کوچک مملو از مواد مغذی گیاهی هستند که می توانند با التهاب مبارزه کرده و درد را کاهش دهند. سایر میوه های حاوی آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها، از جمله توت فرنگی و پرتقال، ممکن است اثر آرام بخش مشابهی داشته باشند.
۳ دانه کدو تنبل دانه کدو تنبل منبع عالی منیزیم است. منیزیم می تواند تعداد حملات میگرنی را کاهش دهد. تخم کدو همچنین می تواند به پیشگیری و درمان پوکی استخوان کمک کند. برای دریافت منیزیم بیشتر، بادام و بادام هندی، سبزیجات با برگ سبز تیره و لوبیا و عدس را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.