سعی کنید در روزهای تابستان راحت بخوابید


مشکلی که بیشتر ما داریم، خواب ناخوشایند در روزهای گرم تابستان است که بسیاری از وسایل خنک کننده به گرمای آن روزها پاسخ نمی دهند.

سعی کنید در روزهای تابستان راحت بخوابید

آلارم تلفن همراه شما چندین بار زنگ می‌زند، اما شما همچنان می‌خواهید بخوابید، زیرا تمام شب را از گرما در رختخواب خود می‌چرخانید و نمی‌توانید بخوابید. غافل از اینکه چرخش و چرخش باعث اختلال در خواب و کاهش کیفیت آن می شود.

به گفته کارشناسان، دمای مطلوب برای خواب راحت ۲۱ درجه سانتیگراد است.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به دلایل مختلف نمی توانید در تمام مدت خواب از وسایل خنک کننده استفاده کنید و یا این روزها دستگاه سرمایشی شما گرمای کافی را تامین نمی کند، راه های دیگری نیز برای خنک نگه داشتن اتاق خواب در ماه های گرم سال وجود دارد. خواب بهتری داشته باشید در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

۱- کیسه آب گرم

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما کارشناسان می گویند که یک بطری آب گرم می تواند به خنک شدن اتاق قبل از خواب کمک کند. برای استفاده از این محلول باید کیسه ای را با آب داغ پر کنید و چند ساعت قبل از خواب در فریزر قرار دهید. چند دقیقه قبل از اینکه آماده بخوابید، یک کیسه آب بین ملحفه ها بگذارید و بگذارید خنک شوند.

۲- استفاده از ملحفه های نخی

ملحفه های ۱۰۰% پنبه ای می توانند نجات دهنده شما باشند تا بتوانید در گرما راحت بخوابید. این ملحفه ها قابلیت تنفس دارند، می توانند رطوبت را در دمای فرد در هنگام خواب تنظیم کنند و به تقویت احساس خواب آلودگی کمک کنند. گفته می شود روتختی نخی رنگ روشن انتخاب خوبی برای تنفس و بهبود تهویه و جریان هوا در اتاق خواب است.

۳- انتخاب تشک مناسب

اگر گرما مانع از بستن چشمان شما در شب می شود، در تشک خود تجدید نظر کنید. کارشناسان می گویند تشک های پر از الیاف طبیعی مانند پشم، پنبه یا بامبو می توانند انتخابی عالی برای خواب راحت در گرما باشند. زیرا این مواد خنک تر و به طور طبیعی ضد حساسیت هستند. تشک های مموری فوم یا فوم هوشمند نیز انتخاب خوبی هستند زیرا به گرما و فشار بدن واکنش نشان می دهند.

۴- تنظیم نور اتاق

استفاده از یک پرده ضخیم تر در یک اتاق رو به جنوب می تواند به خنک نگه داشتن آن کمک کند. پارچه ضخیم باعث می شود تا در ماه هایی که روزهای طولانی تری دارند، خواب بهتری داشته باشید. به طور کلی کرکره ها و پرده های چوبی برای پایین نگه داشتن دما عالی هستند. این پرده ها به شما این امکان را می دهند که با تغییر اندازه شکاف بین لت ها، میزان نور اتاق را تنظیم و فیلتر کنید.

۵-پنجره را تعمیر کنید

باز کردن پنجره ها برای تنظیم دمای اتاق همیشه کارساز نیست. اگر پنجره های شما به سمت جنوب است، بهتر است پرده های اتاق را ببندید یا پنجره را در حالت تهویه شبانه قرار دهید تا هوا وارد آن شود. اگر پنجره های شما رو به شمال است، توصیه می شود برای جلوگیری از ورود هوای گرم، آنها را بسته نگه دارید.

۶- لباس خود را درآورید و آب بنوشید

برای خوابیدن در تابستان، لباس‌هایتان را سبک نگه دارید و از لباس‌های نخی استفاده کنید، زیرا هنوز در مورد نپوشیدن لباس هنگام خواب بحث‌های زیادی وجود دارد. برخی معتقدند بدن را خنک می کند و برخی می گویند عرق روی بدن باقی می ماند. نوشیدن یک لیوان آب سرد قبل از خواب نیز به بدن کمک می کند در طول شب کمتر عرق کند.

۷- خاموشش کن!

کنار گذاشتن تلفن همراه و خاموش کردن وسایل برقی در زمانی که از آنها استفاده نمی کنید می تواند به شما کمک کند در فصل گرما نخوابید. فناوری قبل از خواب به چشم آسیب می رساند و می تواند بر دمای اتاق تأثیر بگذارد. روزهای طولانی تابستان فرصت خوبی برای استفاده از نور طبیعی است، زیرا حتی لامپ های کم مصرف نیز گرما تولید می کنند.

نویسنده: اکرم انتصاری

بازگشت