سالاد عضله سازی ساوالان خبر


یکی از مشکلات رژیم غذایی روزانه ما این است که دریافت پروتئین ما در مقایسه با کربوهیدرات ها بسیار کم است.

این برای ورزشکاران بسیار مهم است زیرا پروتئین های موجود در رژیم غذایی روزانه آنها عضله سازی می کند.

لازم نیست این ماده مغذی را از منابع حیوانی مانند گوشت و تخم مرغ دریافت کنید.

در متن زیر طرز تهیه سالاد که منبع پروتئین است را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه سالاد پروتئینی:

۱- در ابتدای کار مغز گردو را به مدت ۸ ساعت در آب خیس کرده و خیس کنید.

۲- نخود را از عصر خیس کرده و با کمی آب بجوشانید. وقتی نخودها پخته شد، روغن زیتون، نمک و فلفل را اضافه کنید و کنار بگذارید.

۳- یک قابلمه کوچک را پر از آب کنید و روی آتش بگذارید تا بجوشد. سپس کلم بروکلی را داخل آن بریزید و بعد از ۵ تا ۱۰ دقیقه کلم بروکلی را آبکش کنید و در آب سرد قرار دهید تا پخته نشود.

۴. یک کاسه بردارید و نخود، کلم بروکلی و جوانه ماش را اضافه کنید.

۵. گوجه فرنگی ها را خرد کرده و به مواد اضافه کنید. در این مرحله کینوا و برگ های کوچک اسفناج و فلفل های خرد شده را اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط کنید.

۶. در این مرحله تخم کتان و آفتابگردان را به طور یکنواخت روی مواد بپاشید.

۷. سپس سس را آماده کنید. برای این کار گردویی را که از قبل در آب خیس کرده اید در غذاساز یا مخلوط کن بریزید.

سپس کمی آب اضافه کنید. حالا آبلیمو و نمک و فلفل را به دلخواه اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید تا سس یکدست و لطیفی به دست آید ۸- سس را روی مواد سالاد بریزید و سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه سالاد پروتئینی

نخود: ۱۰۰ گرم
گوجه گیلاسی: ۷ عدد
جوانه ماش: فنجان
اسفناج: ۵۰ گرم
کلم بروکلی: ۱۰۰ گرم
هویج: یک عدد
پاپریکا: یک سوم
کینوا: ۴۰ گرم
تخم کتان و آفتابگردان:
قاشق سوپخوری
گردو: ۱۰۰ گرم
آب: سه چهارم فنجان
لیمو ترش: ۲ عدد
نمک و فلفل: به میزان لازم