زمان مناسب برای مصرف کافئین در دوزهای کوچک برای دوچرخه سواران آموزش دیده


نویسندگان: اندرو دی. داونپورت ، کاترین آر. میکوس ، بنیامین تی. وال ، نیما علمداری و فرانسیس بی. استیونز

استفاده از کافئین برای بهبود عملکرد جسمی و شناختی در ورزشکاران شایع است (دل کوسو ، موونز و موونز-گورا ، 2011 ، فیزیولوژی کاربردی ، تغذیه و متابولیسم ، 36 (4) ، 555-561). نشان داده شده است که کافئین با دوز پایین (<3 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن ؛ ~ 200 میلی گرم کافئین) دارای یک اثر ارگونژیک است بدون عوارض جانبی که اغلب در دوزهای بالاتر گزارش می شود (اسپریت ، 2014 ؛ پزشکی ورزشی ، 44 ؛ S175-S184). با این حال ، تحقیقات در مورد موثرترین زمان مصرف کافئین محدود است.

هدف از این مطالعه ارزیابی تاثیر زمان مصرف یک نوشیدنی کافئین دار تجاری (Energize ™ ، Beachbody ، LLC ، USA) بر عملکرد ورزش و درک تلاش است. تأیید شده توسط اخلاق نهادی ، 13 (12 مرد ، 1 زن) دوچرخه سوار (2 27 27 سال ؛ 2.2 ± 70.8 کیلوگرم ؛ حداکثر VO2: 64.5 ± 1.4 میلی لیتر کیلوگرم – 1 ، دقیقه – 1 (± CEM) چهار ملاقات یک شبه پس از تجربی را انجام دادند ، تقسیم بر 1 هفته پوند. هر ویزیت شامل شرکت کنندگان در استراحت (REST) ​​30 دقیقه قبل از انجام 30 دقیقه تمرین حالت پایدار (SS) بر روی یک ارگونومتر چرخه با تقریباً 80٪ VO2max (8 24 243 وات) و سپس مدت زمان 15 دقیقه (TT) بود. با تلاش درک شده (RPE) هر 10 دقیقه در طول SS و هر 5 دقیقه در طول TT اندازه گیری می شود. علاوه بر این ، قبل از مراحل REST ، SS و TT ، هنگام نشستن بر روی ارگومتر ، شرکت کنندگان یک نوشیدنی تست 473 میلی لیتری (یعنی سه نوشیدنی 473 میلی لیتری در هر ویزیت) مصرف کردند. نوشیدنی ها حاوی 200 میلی گرم کافئین (CAFF) یا دارونما بدون کافئین ، طعم ، رنگ و کالری بودند و به صورت تصادفی دو سو کور تجویز می شدند ، به طوری که در هر ویزیت زمان مصرف کافئین به شرح زیر آزمایش می شد. : CAFF قبل از REST ، دارونما قبل از SS و TT (بازدید CAFF-REST) ​​؛ CAFF قبل از SS ، دارونما قبل از REST و TT (CAFF-SS) ؛ CAFF قبل از TT ، دارونما قبل از REST و SS (CAFF-TT) ؛ دارونما قبل از REST ، SS و TT (PLA). تفاوت در عملکرد TT و RPE به ترتیب با اندازه گیری های مکرر ، تحلیل واریانس یک طرفه و دو طرفه مشخص شد. کل کار انجام شده در طول TT در CAFF-REST بیشتر از PLA بود (0.33 ± 0.14 در مقابل 3.36 ± 0.12 kJ.kg- 1 وزن بدن ؛ P = 0.005) ، و نه CAFF-TT (3.39 ± 0.13 kJ.kg- 1- یا CAFF -SS (3.44 ± 0.14 kJ.kg – 1 ؛ P = 0.231) ، که مشابه PLA بودند و دارای اثر درمانی (P <0.05) RPE در طول SS بودند ، با کمترین مقادیر مشاهده شده در CAFF - استراحت در مقایسه با PLA و CAFF-SS با هم (P <0.05) ، اما هیچ تفاوتی در طول TT هنگامی که کار بیشتری انجام شد مشاهده نشد. خوردن CAFF 30 دقیقه قبل از تمرین شدید SS باعث کاهش RPE و بهبود 15 دقیقه بعدی برای عملکرد مطلوب شد.

در مورد محصولات و تحقیقات Beachbody Performance در صفحه Beachbody Science اطلاعات بیشتری کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید