رژیم کاهش وزن معده – رژیم کاهش وزن


رژیم غذایی برای لاغری معده
رژیم غذایی برای لاغری معده

رژیم غذایی برای لاغری معده

امروزه چربی شکم در اکثر افراد وجود دارد ، چربی دور شکم و باسن نسبتاً طبیعی است و به بدن آسیبی نمی رساند ، اما اگر بیشتر از مقدار مجاز باشد ، آسیب های زیادی به بدن وارد می کند و خطرناک است.

برخی از چربی ها فقط زیر پوست هستند. سایر چربی ها عمیق تر در داخل ، اطراف قلب ، ریه ها ، کبد و سایر اندام ها هستند و در بین چربی های زیر پوست پنهان شده اند.

این چربی یک چربی احشایی است که باعث سفت شدن چربی شکم و متورم شدن شکم می شود.

طرف اغلب با شکم شروع به افزایش وزن می کند و مشکلات ما را دوچندان می کند. بنابراین ، قبل از نیاز به روشهای سریع برای کاهش وزن بدون ورزش یا ورزش ، یا با قرص های شیمیایی مضر و جلوگیری از چاقی باید علل چاقی را بشناسیم ، زیرا در هر صورت پیشگیری بهتر از درمان است.

رژیم کاهش وزن معده

غذای موجود در رژیم غذایی نباید به طور طبیعی شما را از انواع غذاهای مفید برای بدن محروم کند.

بهترین رژیم غذایی برای لاغری معده و باسن این است که همه مواد مفید را مصرف کنید و غذای مفید را با غذای مضر و فرآوری شده با مصرف کم جایگزین کنید.

علاوه بر این ، غذاهای لاغری معده را معرفی و بررسی می کنیم

انواع چربی ها

  • تری گلیسیرید در گردش
  • چربی زیر جلدی زیر پوست و همچنین نام آن.
  • چربی احشایی که چربی شکم است و خطرناک است و این چربی در زیر ماهیچه های شکم قرار دارد.

علل چاقی شکمی

چاقی شکمی دلایل زیادی دارد ، از جمله موارد زیر:

  • سیگار کشیدن
  • شام دیروقت
  • غذاهای پر چرب بخورید
  • کمبود ویتامین
  • مشکلات هورمونی
  • مقدار زیادی تنقلات پر انرژی بخورید
  • رژیم بدون پروبیوتیک
  • افسردگی
  • خوردن نوشیدنی های گازدار
  • وعده های غذایی زیاد
  • اعتیاد به شبکه های اجتماعی
  • استرس شدید در زندگی

برای کاهش وزن چکار کنیم؟

بسیاری از افراد به چاق شدن اهمیتی نمی دهند و آن را زیبا می دانند و با خود می گویند من به آنچه می خواهم اهمیت می دهم و مردم از من قدردانی نمی کنند ، اما این نظریه اشتباه است زیرا چاق بودن تا زمانی که به بدن آسیب نرسانید خوب است ، در غیر این صورت هزینه دارد. فقط وزن کم کنید و وزن اضافه نکنید.

چربی احشایی بسیار خطرناکتر از چربی زیر جلدی است و باید با دقت مورد توجه قرار گیرد ، زیرا چربی احشایی که در شکم ظاهر می شود می تواند از طریق هورمون ها و مواد شیمیایی به هر اندامی منتقل شده و تهدیدی جدی برای سلامتی باشد.

ساده ترین راه برای کاهش وزن تغییر سبک زندگی است.

یک شیوه زندگی سالم ما را به انجام و انجام می دهد ، که شامل تغذیه مناسب ، ورزش و تحرک و پایبندی به اصول عملی نمی شود.

جنسیت نیز عامل مهمی در کاهش وزن است ، زیرا مردان چربی احشایی بیشتری در ناحیه شکم و بالها نسبت به زنان جذب می کنند.

ورزش لاغری شکم

انواع مختلفی از تمرینات کاهش وزن وجود دارد که می توانید با ورزش روزانه و رعایت رژیم برای سوزاندن چربی شکم انجام دهید.

بسیاری از ورزشها مانند شنا ، پیاده روی یا دویدن ، دوچرخه سواری یا پیاده روی به سوزاندن چربی شکم کمک می کند.

اما از آنجا که این روزها به دلیل مشغله زیاد افراد ، زمان کمتری برای ورزش وجود دارد ، به شما چند تمرین ساده را آموزش می دهیم تا بتوانید در خانه وزن خود را کاهش دهید که می توانید هر کجا این کار را انجام دهید و به تجهیزات زیادی نیاز ندارد.

پیاده روی روزانه

اگر برنامه ورزشی خاصی ندارید ، پیاده روی نقطه ورود خوبی برای افراد است. روزانه 20 دقیقه پیاده روی کنید.

پیاده روی همچنین متابولیسم بدن را بهبود می بخشد ، بدین ترتیب به متابولیسم بهتری دست می یابید.به مرور زمان شکم کوچک می شود.

کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود.

یک مطالعه کوچک که در NCBI منتشر شد نشان داد که زنان چاقی که سه روز در هفته حدود 60 دقیقه پیاده روی می کردند ، در طول 12 هفته دچار کاهش شدید چربی احشایی شدند.

بنابراین ، شما باید پیاده روی را در برنامه خود قرار دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

اگر می خواهید چربی خود را از دست بدهید ، باید تا حد امکان عضلات خود را کار کنید.

برای کاهش وزن چه بخوریم؟

رژیم ها و نوشیدنی های زیادی برای سوزاندن چربی شکم وجود دارد ، از جمله:

چای سبز

چای سبز برای کاهش وزن بسیار مفید است و غدد عروقی بدن را فعال کرده و باعث چربی سوزی می شود.

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است.

آنتی اکسیدان موجود در چای سبز ماده ای به نام کاتچین است که با آزادسازی سلول های چربی شکم ساده ترین راه برای از بین بردن چربی شکم را فراهم می کند.

برای کاهش سریع وزن بدون ورزش صبحانه بنوشید

هرچه میزان مصرف منیزیم ، پتاسیم و کلسیم را افزایش دهید ، وزن بیشتری کاهش خواهید یافت. ما در حال حاضر با یک ماده مغذی روبرو هستیم که هر سه را می خورد ، یعنی شیر.

صبحانه خود را با شیر شروع کنید تا بدن شما در ابتدای روز مقدار کافی کلسیم دریافت کند. کلسیم کافی متابولیسم را برای سوزاندن کالری بیشتر و کاهش وزن افزایش می دهد.

نوشیدن شیر در طول روز را فراموش نکنید ، حتی اگر بتوانید میان وعده ها را از چای به شیر تغییر دهید ، علاوه بر سلامتی ، کاهش وزن را نیز تجربه خواهید کرد.

ضعیف شدن شکم و بال با زنجبیل

زنجبیل گیاهی گرم است که از ریشه آن برای تضعیف معده استفاده می شود.

یکی از خواص زنجبیل برای کاهش وزن کاهش اشتها است. زنجبیل کالری محدودی دارد و می توان آن را با غذا یا نوشیدنی مصرف کرد.

زنجبیل متابولیسم را چند برابر می کند ، می توانید زنجبیل را با چای ، لیمو و عسل بنوشید تا علاوه بر نقش آنتی اکسیدانی ، متابولیسم را افزایش دهد. زنجبیل همچنین نقش عمده ای در کاهش وزن دارد. او آن را دارد.

غذاهای شور را کاهش دهید

نمک به حفظ آب در بدن کمک می کند و معده را متورم می کند ، بنابراین از نمک و غذاهای سرشار از رژیم غذایی خودداری کنید.

غذاهای تند بخورید

خوردن غذاهای تند متابولیسم را افزایش می دهد و باعث می شود چربی و کالری بیشتری بسوزانید و وزن کم کنید.

گرسنگی نکشید

رژیم غذایی اولیه رژیم غذایی است که در آن فرد گرسنه نمی ماند. اگر برنامه رژیمی دارید که در آن مدت طولانی گرسنه بمانید ، بدن شما فکر می کند زمان گرسنگی فرا رسیده است ، بنابراین کالری ذخیره می کند و نمی سوزاند و باعث چاقی می شود.

سرکه سیب

سرکه سیب سطح قند خون را تنظیم کرده و با تحریک آنزیم های چربی سوز احساس گرسنگی و سیری را کاهش می دهد.

اغلب توصیه می شود که روز را با سرکه سیب برای هضم یکنواخت در طول روز شروع کنید.

سرکه سیب یک محرک بزرگ صفراوی است و سطح متعادل pH را در معده حفظ می کند ، که می تواند به شما در رسیدن به شکمی صاف کمک کند.

سرکه سیب باعث افزایش سیری و سرکوب اشتها می شود. باید هر روز صبح یک قاشق غذاخوری سرکه سیب با آب گرم با معده خالی بنوشید.

میوه

مطالعات نشان داده است افرادی که مقدار زیادی ویتامین C مصرف می کنند 30 درصد بیشتر از سایرین چربی می سوزانند.

فلفل قرمز و کیوی از جمله میوه هایی هستند که سرشار از آنتی اکسیدان مانند پنی سیلین (ترکیباتی که تولید چربی را متوقف می کند) هستند.

استرس را کاهش دهید

استرس ترشح هورمون ها را در بدن افزایش می دهد که تعادل و عادات غذایی بدن را بر هم می زند و میل به غذاهای شیرین یا شور را افزایش می دهد.

نعناع

نعناع به هضم سریع غذا کمک می کند و از تجمع چربی جلوگیری می کند.

این ماده به از بین بردن نفخ کمک می کند ، که به دلیل عدم هضم مناسب باعث تجمع چربی در شکم می شود.

گیاهانی مانند نعناع یک سم زدا قوی هستند و به ویژه در پردازش و از بین بردن چربی شکم کمک می کنند.

گودوسر

خوردن بلغور جو دوسر برای صبحانه باعث می شود تا ناهار انرژی داشته باشید و تمایلی به خوردن غذاهای پرکالری ندارید. در نتیجه ، متابولیسم را تسریع کرده و وزن خود را کاهش می دهید.

کنجد

کنجد طبیعت گرم دارد و باعث سوزاندن چربی شکم می شود و باعث کاهش وزن می شودبر

دانه سیاه

سیاه دانه خواص زیادی برای سوزاندن چربی از ناحیه شکم و پهلوها و کاهش وزن دارد ، بنابراین از آن غافل نشوید.

درخت میخک

میخک تاثیر خوبی در کاهش وزن دارد ، بنابراین غذاهای مضر را جایگزین آنها کنید.

زردچوبه

از زردچوبه برای بهبود سلامت و افزایش جذب و هضم چربی استفاده کنید.

آجیل

گردو سرشار از فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 است که به کاهش کلسترول و کاهش وزن کمک می کند.

باید بدانید که همه مواد غذایی برای کاهش وزن شکم نباید چربی روزانه ما را کاهش دهد ، زیرا بدن به چربی های حیاتی نیاز دارد.

گردو دارای چربی های خوب و مفید است و مصرف روزانه 28 گرم دانه مانند بادام یا پسته یا فندق و هر گردو می تواند روند کاهش وزن در شکم و باسن را بیشتر افزایش دهد.

دارچین

دارچین طبیعتی گرم دارد و برای لاغری افراد با دمای سرد مفید است ، زیرا متابولیسم بدن و چربی سوزی را افزایش می دهد.

اب

همیشه برای کاهش وزن آب بنوشید زیرا آب اشتها را کاهش می دهد و متابولیسم را تسریع می کند و بدن را تمیز می کند ، بنابراین همیشه 8 لیوان آب در روز بنوشید و حتماً قبل از غذا آب سرد بنوشید تا بدن گرمتر شود تا گرم شود. بسوزانید و وزن کم کنید

فواید نوشیدن آب برای همه آشکار است. آب کالری ندارد ، اما به شما احساس سیری می دهد. گفته می شود که نوشیدن آب بسیار سرد حتی کالری می سوزاند. این به این دلیل است که آب یخ زده هنگام ورود به بدن باید تا دمای بدن گرم شود ، که این امر به انرژی نیاز دارد. مصرف 2 لیتر آب سرد در روز می تواند 70 کالری بسوزاند.

علاوه بر این ، نوشیدن آب باعث عملکرد کلیه ها به جای کبد می شود که مواد زائد را از بدن خارج می کند. یکی از وظایف اصلی کبد تبدیل چربی بدن به انرژی است. اگر کبد وظیفه دفع مواد زائد را بر عهده بگیرد ، کبد چربی بدن را می سوزاند و آن را به انرژی تبدیل می کند.

انجام دادن

هل به دلیل داشتن خواص چربی سوزی باعث کاهش وزن و کاهش وزن می شود.

3500 کالری می سوزاند

برای از دست دادن یک پوند چربی بدن ، باید 3500 کالری بسوزانید ، این بدان معناست که باید 500 کالری در هفته کاهش دهید.

ضعف موضعی شکم

این روزها ، ما تبلیغات زیادی برای دستگاه های مختلف کاهش وزن و حتی جراحی هایی می بینیم که به افراد قول می دهد بدون ورزش سریع وزن خود را کاهش دهند ، اما همیشه م effectiveثر نیستند.

لاغری شکم با دستگاه لاغری و ژل

قبل از هر چیز باید بگوییم که کاهش وزن در شکم و باسن بدون ورزش و رژیم غذایی مناسب امکان پذیر نیست و گاهی خطرناک است.

کاهش وزن موضعی با وسایلی مانند کاهش وزن یا کاهش وزن با دستگاه های مخصوصی که به شکم متصل شده و با حرارت زیاد آب و چربی بدن را می سوزاند تا حدی امکان پذیر است و بنابراین داشتن رژیم غذایی مناسب و تحرک ضروری است.

کرم ها و ژل ها برای لاغری معده نیز به همین ترتیب است.

عمل جراحي

جراحی لاغری بیشتر برای افراد دارای اضافه وزن و چاق است.

جراحی همیشه آخرین راه حل برای سلامتی است و اگر روشهای دیگر م workثر واقع نشد ، به جراحی مراجعه کنید.

این جراحی ها ممکن است سریع ترین راه برای کاهش وزن در ناحیه شکم باشد ، اما عواقب و آسیب ها و خطرات نیز باید در نظر گرفته شود.

جراحی لاغری بیشتر بر دستگاه گوارش تأثیر می گذارد و مقدار کمی غذا وارد معده می شود و فرد وزن کم می کند.

برخی از جراحی های دیگر چربی را مستقیماً از بدن خارج می کنند.

انواع جراحی های کاهش وزن

بای پس معده Roux-en-Y

حلقه شکم (قابل تنظیم)

تزریق چربی

آستین معده

دیدگاهتان را بنویسید