رژیم غذایی یا ورزش؟ کدام برای شما مناسب است

برای برخی از افراد فقط ورزش وجود دارد و برای برخی دیگر فقط رژیم غذایی وجود دارد که به نظر می رسد برای آنها مفید باشد. در هر دو مورد، اگر نگرش ذهنی مناسبی داشته باشید و از یک رژیم اختصاصی پیروی کنید، هر دو می توانند موفق باشند. در مواردی که افراد به دلایل پزشکی یا ناتوانی جسمی قادر به انجام یک برنامه ورزشی نیستند، رژیم غذایی جایگزین مناسبی برای حفظ وزن و تندرستی افراد است.

رژیم های غذایی زیادی وجود دارند که ادعای شهرت دارند، اما مهم است که قبل از تغییر چشمگیر در کاری که در حال حاضر انجام می دهید، تحقیق کنید. راه های زیادی برای بهبود رژیم غذایی شما وجود دارد و یکی از آنها پیروی از برنامه های رژیم غذایی تجویز شده در اینترنت یا از طریق کتاب های متخصصان تغذیه است. فقط کافی است در اینترنت جستجو کنید، از کتابفروشی مورد علاقه خود دیدن کنید و تعداد زیادی کتاب در این زمینه وجود خواهد داشت یا به کتابخانه خود بروید.

اگر می توانید در برخی از انواع برنامه های ورزشی شرکت کنید، ضروری است که به رژیم غذایی خود نیز توجه کنید. حتی ورزشکارانی که به شدت تنظیم شده اند، رژیم های غذایی خاصی دارند تا به آنها کمک کند به نتایج خود دست یابند. اهدافی که ورزش می کنید یا رژیم غذایی مهم هستند و باید اهداف واقع بینانه و قابل دستیابی را تعیین کنید تا دچار تزلزل نشوید. رژیم همچنین مستلزم خوردن غذاهای مناسب برای حفظ سطوح معینی از مواد معدنی در بدن است و مکمل‌هایی نیز در دسترس هستند، برای به دست آوردن آنها با داروساز خود مشورت کنید.

پس چه چیزی برای شما مناسب است؟ پاسخ هر چیزی است که با آن راحت هستید، اما می‌توانید نتایج آن را در مدت زمان نسبتاً کوتاهی ببینید، چه رژیم غذایی یا ورزش یا هر دو. در مورد ورزش، گاهی آسیب یا بیماری های دیگر شما را از فعالیت های با ضربه زیاد باز می دارد، و اگر اینطور باشد، شنا یکی از بهترین ورزش های موجود است که تاثیر کمی بر مفاصل شما دارد و می توانید یک تمرین عالی برای افزایش ضربان قلب و چربی سوزی داشته باشید. . همچنین کلاس های هوازی آبی در استخرهایی که برای این کار طراحی شده اند وجود دارد که بسیار عالی هستند.

لازم به ذکر است که در هر برنامه ورزشی می توانید مدت زمان شرکت را تا زمانی که ضربان قلب بالاتری را برای دوره های کوتاه تری حفظ کرده اید کاهش دهید که این امر توانایی بدن شما را برای سوزاندن کالری بهینه می کند. اکثر مراکز تناسب اندام مدرن دارای تجهیزاتی هستند که به شما امکان می دهد ضربان قلب خود را ببینید و معمولاً نموداری وجود دارد که سطوح بهینه را برای گروه سنی شما نشان می دهد. فقط انجام یک ورزش و افزایش ندادن برون ده قلبی عروقی به اهداف شما نمی رسد. این شما هستید که تصمیم می گیرید چه برنامه ورزشی مانند ایروبیک، دویدن، شنا یا وزنه برداری را دنبال کنید.

هنگامی که تصمیم گرفتید که آیا یک برنامه ورزشی یا رژیم غذایی یا هر دو برای شما بهترین است، یک هدف یا مجموعه ای از اهداف باید نوشته شود تا بتوانید پیشرفت خود را دنبال کنید. هدف ممکن است رسیدن به سطح مشخصی از تناسب اندام یا افزایش یا کاهش وزن مطلوب در یک دوره زمانی خاص باشد. به یاد داشته باشید زمانی که هدف خود را انتخاب می کنید، تجسم کنید که می خواهید چه چیزی شبیه شوید یا زمانی که به آن رسیدید به آن برسید.

مهم ترین کاری که پس از انتخاب خود باید انجام دهید این است که بتوانید به اهداف خود برسید. آنها باید از مراحل کوچک قابل دستیابی در طول مسیر برای رسیدن به هدف نهایی شما تشکیل شوند. همانطور که گفتم، تجسم اینکه وقتی به نتیجه دلخواه خود برسید چه شکلی خواهید بود، مهم است. برای مردان ممکن است در برخی از شلوارهای قدیمی احساس راحتی داشته باشید و برای خانم‌ها می‌تواند سایز لباس را کاهش دهد، در هر صورت شما شخصاً متوجه خواهید شد که چه زمانی در حال نزدیک شدن به آن هستید یا به نقاط عطف مرتبط با هدف خود رسیده‌اید. وقتی به آن برسید، کل آرایش شما هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی تغییر می کند.

من مدام به تجسم‌سازی اشاره می‌کنم زیرا مهم است که در ذهن خود ببینید وقتی به هدفتان می‌رسید چه شکلی خواهید داشت یا چه احساسی خواهید داشت. این به شما انگیزه و قدرت می دهد هنگام کار بر روی نتیجه نهایی خود. ممکن است بخواهید نوعی عکس مرتبط با نتیجه مورد نظرتان را روی میز کار یا اتاق خواب خانه نمایش دهید تا انگیزه بیشتری به شما بدهد.

در نهایت اهداف خود را تعیین کنید، باور کنید، اقدامات مربوط به خود را انجام دهید و نتایج مورد نظر شما محقق خواهد شد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر