رژیم غذایی ضد التهاب

آنچه را که می خورید احساس می کنید

چشم اکثر مردم با دیدن کلمه “رژیم غذایی” خیره می شود، و صادقانه بگویم که این کلمه در همه جا وجود دارد. تقریباً هر مجله ای که در راهروی صندوق فروش قرار دارد، عنوانی دارد که به رژیم غذایی اشاره می کند و هر ماه برخی از معلمان تغذیه رژیم غذایی “جدید” را برای این سنین منتشر می کنند. این اشباع بیش از حد افسارگسیخته باعث می‌شود که بسیاری از مردم نسبت به این تصور که به طور کلی رژیم بگیرند حساسیت‌زدایی کنند.

با بیمارانم سعی می‌کنم کلمه ۴ حرفی را از مکالمه خود دور نگه دارم و در عوض از آن به عنوان “برنامه تغذیه” یاد کنم. چون چه بخواهید باور کنید چه نخواهید چیزی را که می خورید احساس می کنید! و اگر هدف اصلی شما این است که به سادگی احساس بهتری داشته باشید (و چرا اینطور نباشد)، باید به انواع غذاهایی که می خورید فکر کنید.

التهاب: روش بدن شما برای گفتن “بس کن!”

ضرب المثل قدیمی می گوید “شما همان چیزی هستید که می خورید” اما واقعاً و به احتمال زیاد، شما در واقع هر لقمه ای را که می خورید در هر قسمت از بدن خود احساس می کنید. برخی غذاها می توانند یک واکنش التهابی را در بدن شما تحریک کنند، که در همه جا ظاهر می شود، اما قطعا در مفاصل شما.

رژیم غذایی و آرتریت

آرتریت شایع ترین علت ناتوانی در ایالات متحده است. بر اساس برآوردهای سالانه، حدود ۴۶ میلیون بزرگسال ایالات متحده (حدود ۱ در ۵) آرتریت تشخیص داده شده توسط پزشک را گزارش می کنند. با افزایش سن جمعیت ایالات متحده، انتظار می رود این اعداد به شدت افزایش یابد. در واقع، پیش‌بینی می‌شود که تعداد بزرگسالان مبتلا به آرتریت تشخیص داده شده توسط پزشک تا سال ۲۰۳۰ به ۶۷ میلیون نفر افزایش یابد. علائم شایع شامل درد، درد، سفتی، و تورم در داخل یا اطراف مفاصل است.

آرتریت همه چیز در مورد التهاب در بافت مفصل است. زندگی با آن می تواند بسیار چالش برانگیز باشد و یافتن کوکتل مناسب از داروهای ضد التهاب نیز می تواند دشوار باشد. یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید و واقعاً برای کاهش درد مفید است، حذف برخی از غذاهایی است که می توانند پاسخ التهابی بدن شما را تقویت کنند.

غذاهایی که ممکن است آرتروز را تشدید کنند و باید به حداقل برسند عبارتند از:

• غذاهای سرشار از چربی اشباع شده مانند لبنیات، گوشت قرمز و غذاهای پخته شده

• قهوه

• غذاهای قندی

• غلات تصفیه شده مانند ماکارونی، برنج سفید، و نان سفید

• غذاهای تصفیه شده یا فرآوری شده (اگر در جعبه یا قوطی باشد، تصفیه شده است)

• الکل

غذاهایی که به کاهش التهاب در بدن کمک می کنند عبارتند از:

• سبزیجات و میوه های خاص

• غلات کامل مانند برنج قهوه ای و بلغور گندم

• منابع اسیدهای چرب امگا ۳ مانند ماهی های چرب مانند ماهی آزاد، مکمل های روغن ماهی و گردو

• منابع پروتئین بدون چربی مانند مرغ، بوقلمون یا لوبیا

• چای سبز

رژیم غذایی و آرتروز

استئوآرتریت تخریب تدریجی سطوح مفصلی است که در اثر استفاده بیش از حد و در حال ترمیم ایجاد می شود. با گذشت زمان، ساییدگی و پارگی غضروف به حدی پیش می‌رود که نازک می‌شود. علائم شامل درد، سفتی و تورم در نواحی اصلی مفصلی مانند لگن، زانو و دست است.

اگرچه استئوآرتریت یک التهاب ماده نیست، یک برنامه غذایی خوب کلیدی برای جلوگیری از این وضعیت دردناک است.

کاهش وزن نه تنها برای تصویر و سلامتی شما عالی است، بلکه برای مفاصل شما نیز عالی است! تحقیقات بالینی نشان داده است افرادی که ۲۰ درصد یا بیشتر از وزن طبیعی بدنشان بیشتر است، مشکلات بیشتری با آرتروز دارند. مفاصل تحمل کننده وزن بیشتر تحت تأثیر وزن اضافی قرار می گیرند، به خصوص زانوها، باسن، مچ پا و ستون فقرات. متأسفانه، هنگامی که درد مفاصل شروع می شود، زندگی بی تحرک تری حاصل می شود که به معنای افزایش وزن بیشتر است که فشار بیشتری بر مفاصل وارد می کند. این یک چرخه معیوب است. یک برنامه تغذیه ای که برای کاهش وزن طراحی شده است، ممکن است در این شرایط مناسب باشد.

وقتی رژیم نمی تواند همه چیز را حل کند

همانطور که قبلاً گفته شد، برخی از اشکال آرتریت لزوماً به غذاها یا داروهای ضد التهاب پاسخ نمی دهند. اگرچه تناسب اندام می تواند به حفظ وزن از مفاصل شما کمک کند – گاهی اوقات آنها فقط فرسوده می شوند و شما نیاز به تقویت اضافی از کمک خارجی دارید!

کمک بیرونی!

پرولوتراپی: این درمان منحصر به فرد، اگرچه بیش از ۵۰ سال قدمت دارد، اخیراً به دلیل ماهیت موفقیت آن مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. پرولوتراپی دو جنبه دارد:

• کوتاه مدت: پرولوتراپی رباط های اطراف مفصل را سفت می کند که به تسکین فوری درد کمک می کند.

• طولانی مدت: پرولوتراپی رشد بافت در ناحیه آسیب دیده را تحریک می کند و در طول زمان آن را قوی تر و زنده تر می کند.

پرولوتراپی بدن را تحریک می کند تا به طور طبیعی کاری را که قرار است در هنگام آسیب انجام دهد به تنهایی انجام دهد: ایجاد رباط یا بافت تاندون سالم، قوی، انعطاف پذیر. متأسفانه، بدن ما همیشه آنطور که باید پاسخ نمی‌دهد و برای انجام کار به محرک اضافه‌تری نیاز دارد. پرولوتراپی آن انگیزه یا تشویق افزوده در سطح سلولی است.

درمان پی آر پی: درمان تزریق پلاسمای غنی از پلاکت، اگرچه جدید نیست، اما اخیراً به عنوان یک روش مناسب برای تسکین درد و ایجاد نتایج بهتر در بهبود تاندون‌ها و رباط‌های آسیب دیده و بیش از حد استفاده شده، ابروهای زیادی را در زمینه پزشکی ایجاد کرده است. یک پزشک حاذق و آموزش دیده پلاکت ها (عوامل رشد) خود را از خون شما به ناحیه آسیب دیده تزریق می کند که روند بهبودی را تحریک می کند و به نوبه خود باعث کاهش درد در ناحیه می شود.

آنچه را که می خورید احساس می کنید، و خوردن غذاهای کم تر و تقویت شده از نظر تغذیه قطعا شما را در مسیری قرار می دهد که احساس بسیار بسیار بهتری داشته باشید.

آیا از درد مزمن مفاصل و تاندون رنج می برید و می خواهید در مورد پرولوتراپی و تزریق PRP بیشتر بدانید؟

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر