رژیم غذایی برای کاهش وزن – رژیم لاغری شدید

حفظ سلامتی آرزوی هر فردی است. برای حفظ این موضوع باید غذاهای متنوع را به نسبت مناسب مصرف کرد. خوردن به نسبت مناسب به حفظ وزن بدن شما کمک می کند. کاهش وزن تنها زمانی معقول است که ۰.۵ کیلوگرم به ۱ کیلوگرم در هفته کاهش یابد. برای رسیدن به این وزن، خوردن ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری یا کمتر در روز توصیه می شود. این دریافت مقدار معقول غذا را می توان با جایگزینی غذاهای پرچرب با غذاهای کم چرب به طور موثر انجام داد. غذاهای کم‌چرب مانند سبزیجات، میوه‌ها، لبنیات کم‌چرب و کربوهیدرات‌های تصفیه‌نشده، ویتامین‌های مورد نیاز را جبران می‌کنند و همچنین فرد را از نظر فیزیکی فعال نگه می‌دارند. مقدار معقول غذا نه تنها به نوع غذا بستگی دارد، بلکه به اندازه یا مقدار غذایی که شخص مصرف می کند نیز بستگی دارد. آیا رژیم لاغری سخت است؟ پاسخ منفی است. در پاراگراف های بعدی متوجه شوید

غذاهای غنی از پروتئین برای حفظ ساییدگی بدن بسیار ضروری هستند. ترمیم و رشد به طور موثر با پروتئین ها انجام می شود زیرا آنها به عنوان بلوک های سازنده بدن شناخته می شوند. گوشت، تخم مرغ، ماهی، عدس و لوبیا سرشار از پروتئین هستند. به خصوص، گوشت منبع عالی آهن، روی، سلنیوم و ویتامین B است. غذاهای غنی از پروتئین که اساساً منابع کم چربی هستند نیز به کاهش کالری انباشته شده از چربی کمک می کنند و اشتهای شما را کاهش می دهند. منابع بدون چربی را می توان با برداشتن پوست مرغ، ریختن چربی گوشت بره، گاو، خوک و نهایتاً استفاده از حداقل روغن برای پخت و پز به دست آورد. خوردن ماهی های چرب که سرشار از اسیدهای چرب امگا هستند دو بار در هفته ضروری است. ماهی هایی مانند ساردین، قزل آلا یا سالمون برای سلامتی بسیار مفید هستند. مصرف روزانه دو وعده غذای با ارزش سرشار از پروتئین الزامی است.

غذاهای غنی از نشاسته مانند سیب زمینی، برنج، نان و غلات صبحانه، انرژی و همچنین سایر مواد مغذی مانند آهن و ویتامین B را به همراه دارند. مقدار معقولی از غذا شامل غذاهای نشاسته ای است. غذاهای نشاسته ای باید یک سوم کل انرژی دریافتی شما را تشکیل دهند. انتخاب غذای فیبری باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید و به کنترل گرسنگی کمک می کند. هر رژیم غذایی متعادل حاوی پنج وعده غذای نشاسته ای هر روز ضروری است. میوه‌ها و سبزیجات بهترین‌ها هستند زیرا دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری هستند و مقدار معقولی غذا را برای رژیم کاهش وزن تولید می‌کنند. مصرف میوه ها و سبزیجات باید از اولویت بالایی برخوردار باشد زیرا حاوی مقدار زیادی آب است که کالری شما را کنترل می کند. شیر و همچنین غذاهای لبنی مانند ماست و پنیر منابع خوبی از کلسیم هستند و همچنین ویتامین ها و پروتئین ها را تامین می کنند. اجتناب از مصرف الکل بسیار توصیه می شود زیرا باعث افزایش کالری می شود. غذاهای فرآوری شده همیشه دارای مقادیر زیادی نمک به عنوان مواد نگهدارنده هستند. همچنین باید از این کار اجتناب شود زیرا مصرف نمک زیاد برای سلامتی خوب نیست. کنترل رژیم غذایی و خوردن یک رژیم غذایی متعادل با ویتامین ها و مواد معدنی غنی، کاهش وزن شدید را تضمین می کند.

رژیم کاهش وزن کار سختی نیست اگر بدانید چگونه آن را به درستی انجام دهید. مجبور نیستید از حذف وعده غذایی رنج ببرید و ورزش هایی را انجام دهید که ممکن است اشتباه باشد. کشف کنید که چگونه می توانید به راحتی وزن خود را کاهش دهید و در همان زمان در رژیم کاهش وزن شدید لذت ببرید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر