رویکرد سالم به مدیریت وزن

داشتن یک رژیم غذایی متعادل و فعالیت بدنی بهترین راه برای سالم ماندن و کاهش خطر ابتلا به بیماری هاست. برای حفظ وزن ثابت، باید مقدار مناسبی انرژی مصرف کنید که برابر با نیاز انرژی شماست.

ایجاد تغییرات مداوم در رژیم غذایی و برنامه های ورزشی برای مدیریت موثر وزن ضروری است. کاهش وزن آسان نیست. با این حال، زمانی که تصمیم به رسیدن به این هدف گرفتید، زندگی شما را متحول خواهد کرد.

درست بخور

ایجاد تغییرات سالم در عادات غذایی به کاهش وزن کمک می کند. از حذف وعده های غذایی یا گرسنگی دادن به خود خودداری کنید. غذاهای متنوع از گروه های غذایی مختلف مانند میوه ها، سبزیجات، گوشت، شیر و لبنیات، ماهی، حبوبات، غلات کامل، غلات و محصولات کم چرب مصرف کنید.

مصرف غذاهای سرشار از قند، نمک و چربی را کاهش دهید. اگر می خواهید وزن خود را حفظ کنید، فقط مقدار کالری مورد نیاز بدنتان را به صورت روزانه مصرف کنید. اگر اضافه وزن دارید و می خواهید وزن کم کنید، سعی کنید کالری کمتری نسبت به آنچه بدنتان می سوزاند مصرف کنید. سعی کنید از غذاهای تازه و طبیعی استفاده کنید. مصرف غذاهای فرآوری شده را به حداقل برسانید زیرا حاوی قندهای پنهان هستند

وعده های غذایی را کاهش ندهید

حذف وعده‌های غذایی ممنوع است، زیرا به مغز سیگنال می‌دهد که متابولیسم شما را کند کند تا انرژی برای بقا ذخیره شود. مشکل از دست دادن وعده های غذایی این است که بدن شما تمایل دارد کالری بیشتری ذخیره کند حتی زمانی که این عادت را ترک کرده اید. این به این دلیل است که بدن شما برای بازیابی و بازگشت به حالت متابولیسم طبیعی خود زمان می برد.

از خوردن معمولی خودداری کنید

خوردن اجتماعی، میان‌وعده‌های نیمه‌شب و خوردن معمولی در صورت انجام طولانی‌مدت منجر به افزایش وزن می‌شود.

یکی دیگر از رویکردهای سالم برای مدیریت وزن، جلوگیری از خوردن برنامه ریزی نشده و حفظ زمان منظم وعده های غذایی است. همچنین کنترل وعده غذایی برای کاهش وزن همراه با رژیم غذایی سرشار از فیبر، کربوهیدرات بالا، وعده های غذایی کم چربی اشباع شده و میان وعده ها ضروری است. استرس و ناراحتی‌های عاطفی می‌تواند منجر به خوردن بی‌برنامه شود، بنابراین باید راه‌های سالمی برای مقابله با استرس پیدا کنید.

ورزش برای سلامتی حیاتی است

ورزش نه تنها برای حفظ و کاهش وزن بلکه برای حفظ سلامت ذهن و تناسب اندام نیز مهم است. ورزش در طول روز به شما انرژی بیشتری می دهد و متابولیسم شما را افزایش می دهد.

وزن بدن ما با میزان انرژی دریافتی و انرژی که برای فعالیت های روزانه خود مصرف می کنیم تعیین می شود. هرکسی می تواند مقدار غذایی که مصرف می کند را کنترل کند. حفظ وزن سالم بخشی از تندرستی است. بنابراین مقدار مناسب کالری را برای نیازهای روزانه خود مصرف کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر