روندا پاتریک در مورد ویتامین C


این مقاله قبلاً در تاریخ ۶ ژوئن ۲۰۲۰ منتشر شده بود و با اطلاعات جدید به روز شده است.

ویتامین C، یک ویتامین محلول در آب که به وفور در میوه ها و سبزیجات یافت می شود، یک ماده مغذی ضروری است که فرد باید از رژیم غذایی یا مکمل های خود به دست آورد. ویتامین C که به نام اسید اسکوربیک نیز شناخته می شود، احتمالاً بیشتر به دلیل خواص آنتی اکسیدانی اش شناخته می شود – خواصی که به دلیل توانایی آن در اهدای الکترون به مولکول های اکسید کننده حفظ می شود.

در ویدئوی بالا، دکتر روندا پاتریک ویتامین C را به طور عمیق مورد بحث قرار می‌دهد و همه چیز را از اثرات آن بر عملکرد سیستم ایمنی و عفونت‌های ویروسی گرفته تا فراهمی زیستی اشکال مختلف و تجویز ویتامین C، مانند خوراکی یا داخل وریدی – و موارد دیگر را پوشش می‌دهد. اگر علاقه ای به دانستن اینکه ویتامین C چگونه می تواند برای سلامتی شما مفید باشد، دارید، این ویدیو را حتما ببینید.

نقش های متعدد ویتامین C در سلامت شما

ویتامین C، حتی در مقادیر کم، از پروتئین‌ها، چربی‌ها و حتی DNA و RNA در بدن شما در برابر گونه‌های اکسیژن فعالی که در طول متابولیسم طبیعی تولید می‌شوند و همچنین از قرار گرفتن در معرض سموم (مانند دود سیگار و آلودگی هوا) محافظت می‌کند.

به گفته پاتریک، ویتامین C همچنین در بیوسنتز کلاژن، کارنیتین و کاتکول آمین ها نقش دارد و به این ترتیب، ویتامین C در عملکرد سیستم ایمنی، بهبود زخم، متابولیسم اسیدهای چرب، تولید انتقال دهنده های عصبی و رگ زایی و همچنین سایر موارد نقش دارد. فرآیندها و مسیرهای کلیدی.”۱

ویتامین C داخل وریدی (IV) همچنین در کمک به درمان عفونت‌های ویروسی و سرطان امیدوارکننده بوده است، در حالی که ویتامین C همچنین در فرآیند پردازش سایر ویتامین‌ها، مانند ویتامین E، که آن را از فرم اکسید شده‌اش پر می‌کند، نقش دارد. ویتامین C همچنین آهن منابع غذایی را در دسترس زیستی‌تر می‌کند، زیرا جذب روده‌ای آهن غیر معدنی را افزایش می‌دهد.۲

ویتامین C و عملکرد سیستم ایمنی

نقش ویتامین C در عملکرد سیستم ایمنی سزاوار توجه است. به گفته پاتریک، “این ماده تولید گلبول های سفید خون، به ویژه نوتروفیل ها، لنفوسیت ها و فاگوسیتوز را تحریک می کند و عملکرد طبیعی سلول ها را افزایش می دهد، مانند توانایی آنها در تشخیص، حرکت به سمت و جذب پاتوژن ها.”۳

ویتامین C همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان در سلول های شما عمل می کند و به محافظت از سلول های ایمنی در برابر آسیب کمک می کند و ممکن است تولید اینترفرون را افزایش دهد که به دفاع در برابر ویروس ها کمک می کند.

همچنین شواهدی وجود دارد که ویتامین C ممکن است به برخی موارد کمبود ایمنی ناشی از ورزش کمک کند. در حالی که ورزش به طور کلی برای عملکرد سیستم ایمنی مفید است، ورزش بیش از حد یا تمرینات با شدت بالا مکرر می تواند بر سیستم ایمنی بدن تأثیر منفی بگذارد. به عنوان مثال، در مورد دوندگان ماراتن، اسکی بازان و سربازان، کسانی که از مکمل ویتامین C استفاده می کردند ۵۰ درصد کمتر دچار سرماخوردگی می شدند.۴

اثرات ضد سرماخوردگی ویتامین C از جمله موارد مورد مطالعه بیشتر آن است و تحقیقات نشان می دهد که استفاده از ویتامین C به صورت پیشگیرانه و درمانی در شروع علائم سرماخوردگی ممکن است علائم و طول مدت سرماخوردگی را کاهش دهد.۵ همچنین ممکن است در برابر COVID-19 مفید باشد.

در مصاحبه ۱۷ مارس ۲۰۲۰ من با دکتر اندرو سول، سردبیر سرویس خبری طب مولکولی طبیعی، او به تماس با یک پزشک کره جنوبی اشاره کرد که به بیماران و کارکنان پزشکی ۱۰۰۰۰۰ واحد بین المللی ویتامین D تزریق می کند. با حداکثر ۲۴۰۰۰ میلی گرم (۲۴ گرم) ویتامین C IV “سائول می گوید این افراد در عرض چند روز بهتر می شوند.”

همانطور که ساول توضیح داد، ویتامین C در دوزهای بسیار بالا به عنوان یک داروی ضد ویروسی عمل می کند و در واقع ویروس ها را از بین می برد. در حالی که دارای فعالیت ضد التهابی است و به مسدود کردن آبشار سیتوکین های عظیم مرتبط با عفونت شدید SARS-CoV-2 کمک می کند، احتمالاً توانایی ضد ویروسی آن بیشتر به این باشد که یک حذف کننده رادیکال آزاد با نرخ نامحدود است.

پاتریک همچنین اشاره کرد که ویتامین C ممکن است در برابر بیماری های تنفسی محافظت کند. در یک مطالعه، افرادی که دارای بالاترین سطح ویتامین C بودند، ۱۵ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های تنفسی و ۴۶ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان ریه نسبت به افرادی که کمترین میزان ویتامین C را داشتند، داشتند.۶

علاوه بر این، ویتامین C به دفاع از ریه کمک می‌کند، ریه که در بحبوحه همه‌گیری COVID-19 معنای جدیدی پیدا می‌کند. به گفته پاتریک:۷

“سیستم ایمنی ذاتی ریه ها بخشی جدایی ناپذیر از سیستم دفاعی بدن است که از بدن در برابر قرار گرفتن در معرض اکسیدان ها و پاتوژن های استنشاقی محافظت می کند… ظرفیت دفاعی ریه ویتامین C توسط داده های قوی که مصرف ویتامین C در برابر آن محافظت می کند اثبات شده است. بیماری انسدادی ریه فیبروز مزمن ریوی و سایر بیماری های تنفسی، از جمله سرطان ریه.

اما این ویژگی به ویژه با توجه به نگرانی های اخیر در مورد عوارض مرتبط با COVID-19، مانند ذات الریه و آسیب حاد ریه، که اغلب نیاز به پشتیبانی از تهویه مکانیکی دارند، اهمیت دارد.

داده های اپیدمیولوژیک و مشاهداتی نشان می دهد که افزایش مصرف ویتامین C با کاهش خطر ابتلا به ذات الریه همراه است و همچنین نشان داده شده است که این ویتامین در کاهش مدت زمانی که بیماران در تهویه مکانیکی می مانند، به ویژه در بیمارانی که به بیش از ۲۴ تهویه نیاز دارند، موثر است. ساعت‌ها حمایت تنفسی.»

ویتامین C و سرطان

یکی دیگر از زمینه های هیجان انگیز تحقیقات ویتامین C شامل سرطان است. تحقیقات نشان می‌دهد که ویتامین C داخل وریدی در مقایسه با شیمی‌درمانی به تنهایی، حتی برای سرطان لوزالمعده و تخمدان، دو تا از کشنده‌ترین سرطان‌ها، بقا را افزایش می‌دهد. پاتریک به دو مطالعه روی بیماران مبتلا به سرطان لوزالمعده اشاره می کند که نشان می دهد ویتامین C داخل وریدی به کاهش اندازه تومور و افزایش بقای طولانی تر بدون پیشرفت کمک می کند.۸

ویتامین C همچنین کیفیت زندگی بیماران سرطانی را بهبود می بخشد. در یک مطالعه روی ۳۹ بیمار با تشخیص لیومیوم، ویتامین C IV علاوه بر کاهش خستگی، حالت تهوع، استفراغ، درد و از دست دادن اشتها، وضعیت جسمی، عاطفی و شناختی را بهبود بخشید.۹

از آنجایی که درمان های مرسوم سرطان اغلب منجر به عوارض جانبی قابل توجهی از جمله اختلالات جسمی، عاطفی، شناختی و جنسی می شود، استفاده از ویتامین C به عنوان مکمل برای بهبود کیفیت زندگی می تواند یک بهبود قابل توجه باشد.

ویتامین C برای سلامت قلب و مغز

ویدئوی پاتریک همچنین به نقش ویتامین C به عنوان یک عامل محافظتی برای قلب و همچنین نقش یک واسطه در سلامت مغز می پردازد. برای شروع، ویتامین C برای محافظت در برابر فشار خون بالا و همچنین کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا یا فشار خون بالا شناخته شده است.۱۰

ویتامین C همچنین به عنوان درمانی برای آسیب های ایسکمیک، که می تواند پس از حمله قلبی یا سکته مغزی رخ دهد و منجر به افزایش التهاب و آسیب اکسیداتیو شود، امیدوار کننده است. پاتریک توضیح داد: «ویتامین C ممکن است تا حدودی با کاهش استرس اکسیداتیو در کاهش آسیب میوکارد مؤثر باشد.۱۱ ویتامین C نیز در مغز شما ضروری است. به گفته پاتریک:۱۲

ویتامین C در غلظت های بالایی در مغز، به ویژه در هیپوکامپ و قشر پیشانی – مناطقی که در تقویت حافظه، یادگیری و جنبه های عملکرد اجرایی نقش دارند، یافت می شود.

در واقع، در یک مثال کلاسیک از مرتب‌سازی منابع بدن بر اساس نیازها، مغز ویتامین C را در مواقع کمبود به هزینه سایر بافت‌ها حفظ می‌کند. این برای بقای ما حیاتی است: شواهد نشان می دهد که ویتامین C در طول عمر از رشد تا پیری در مغز نقش دارد. “

به دلیل خواص آنتی اکسیدانی ویتامین C، ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری های عصبی مانند بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون، بیماری هانتینگتون و مولتیپل اسکلروزیس کمک کند زیرا استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد. پاتریک می گوید: «ویتامین C همچنین برای تنظیم انتقال دهنده های عصبی، تشکیل مدارهای عصبی و بسیاری دیگر از عملکردهای کلیدی مغز مهم است.۱۳

ویتامین C “درمان همه چیز”

پاتریک انتشار دوبار دکتر لینوس پاولینگ برنده جایزه نوبل در سال ۱۹۷۰ در مورد ویتامین C و سرماخوردگی را به عنوان انگیزه ای توصیف می کند که ویتامین C را وارد دنیای درمان جامع در ذهن عموم کرد. در حالی که این یک اغراق است – ویتامین C نمی تواند همه چیز را درمان کند – واقعاً قابل توجه است که به نظر می رسد شرایط مختلف از ویتامین C سود می برد، و گذشته از اینکه یک آنتی اکسیدان و عامل ضد عفونت است، پاتریک فواید ویتامین C را برای موارد زیر توصیف می کند:

پنومونی

بحران

انقباض برونش ناشی از ورزش

اکسیداسیون اسیدهای چرب

سپسیس

میوکاردیت در کودکان

تبخال

عفونت ویروس اپشتین بار

باروری و تولید مثل

مشتعل شدن

سرطان ریه

سرماخوردگی و سایر بیماری های تنفسی

فراهمی زیستی ویتامین C با شکل متفاوت است

در فراهمی زیستی ویتامین C بسته به شکل آن تفاوت هایی وجود دارد. هم فراوانی و هم دوز ویتامین C بر سطح شما تأثیر می گذارد، اما مصرف آن به صورت خوراکی یا IV نیز تأثیر خواهد داشت.

پاتریک توضیح می‌دهد: «به عنوان مثال، ویتامین C خوراکی در روده کوچک از طریق انتقال‌دهنده‌های تخصصی که تحت اشباع قرار می‌گیرند جذب می‌شود، اما ویتامین C داخل وریدی روده را دور می‌زند و غلظت آن در خون و بافت‌ها به طور قابل‌توجهی بیشتر از غلظت‌هایی است که از طریق خوراکی به دست می‌آید. .۱۴

ویتامین C داخل وریدی ممکن است منجر به غلظت خون تا ۷۰ برابر بیشتر از دوز خوراکی معادل شود.۱۵ با این حال، ویتامین C لیپید، از آنجایی که ویتامین C در یک مولکول لیپیدی محصور شده است، ممکن است فراهمی زیستی ویتامین C خوراکی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

پاتریک با استناد به مطالعه‌ای روی ۲۰ نفر که دوز ۱۰ گرمی ویتامین C را بدون دهان دریافت کردند، می‌گوید: «برخی از مطالعات نشان می‌دهند که فراهمی زیستی خوراکی ویتامین C را می‌توان در صورت مصرف به شکل لیپید افزایش داد و یک نمایه فراهمی زیستی خوراکی منحصر به فرد ایجاد کرد. ویتامین C یا ویتامین C چرب.۱۶

میانگین حداکثر غلظت پلاسمایی ویتامین C در شرکت‌کنندگانی که فرم آزاد دریافت کردند، حدود ۱۸۰ میکرومول در لیتر خون بود، اما در میان آن‌هایی که فرم لیپیدی مصرف کردند، میانگین حداکثر غلظت پلاسمایی آن ۳۰۰ میکرومول در لیتر خون بود. اختلاف ۷۰ درصدی.”۱۷

من قویاً معتقدم که ویتامین C چرب برای برداشتن بسته دارویی برای بیماری‌های ویروسی حاد ضروری است. اگر به شدت بیمار شوم، هر ساعت ۴ گرم ویتامین C چرب مصرف می کنم تا زمانی که احساس بهتری کنم، سپس شروع به کاهش آهسته دوز در طی چند روز پس از بهبود علائم می کنم.

بهترین منابع غذایی برای ویتامین C

من شخصاً فقط ۱۰۰ میلی گرم مکمل ویتامین C مصرف می کنم و فقط زمانی که دسترسی منظم به گیلاس تازه نداشته باشم. من چندین درخت در ملک خود دارم که معمولاً هر چند هفته یک بار برای نه ماه از سال برداشت می شود. هر گیلاس حاوی ۸۰ میلی گرم ویتامین C است، بنابراین در روزهایی که گیلاس می‌خورم می‌توانم به راحتی تا ۱۰ گرم ویتامین C دریافت کنم.

غذاهای مختلفی وجود دارند که سرشار از ویتامین C هستند، از جمله فلفل قرمز، جعفری، بروکلی، کیوی، توت فرنگی، گواوا، گوجه فرنگی و همه مرکبات. اگر این غذاها را به صورت روزانه مصرف کنید، می توانید مقادیر زیادی ویتامین C را از رژیم غذایی خود دریافت کنید.

با این حال، به خاطر داشته باشید که پخت و پز حدود ۲۵ درصد از ویتامین C موجود در غذاها را از بین می برد.۱۸ خوشبختانه، بسیاری از غذاهای غنی از ویتامین C معمولا به صورت خام مصرف می شوند. اگر سالم هستید یا یک بیماری خفیف دارید، مطمئناً می توانید از این نوع غذاهای کامل استفاده کنید، و ممکن است آنها نیز ترجیح داده شوند، اما اگر می خواهید بیماری را درمان کنید، بهترین گزینه استفاده از ویتامین C به شکل مکمل است. یا لیپید یا IV. علاوه بر این، به گفته پاتریک:۱۹

شایان ذکر است، برخی از دانشمندان بر این باورند که شواهد قانع کننده از افزایش RDA برای ویتامین C به ۲۰۰ میلی گرم در روز برای بزرگسالان حمایت می کند. در حالی که هدف توصیه های فعلی کاهش خطر ابتلا به اسکوربوت است، مصرف بالاتر می تواند سطوح بافت را اشباع کند، که ممکن است خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد. ابتلا به اسکوربوت بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی، سکته مغزی، سرطان و اختلالات متابولیک.

برخی از جمعیت‌ها، از جمله افرادی که سیگار می‌کشند، الکل مصرف می‌کنند یا مبتلا به بیماری التهابی روده هستند، ممکن است نیاز به افزایش مصرف ویتامین C داشته باشند، اما برخی تحقیقات نشان می‌دهند که کمبود ویتامین C ممکن است بیشتر از حد انتظار باشد.

پاتریک خاطرنشان کرد: جالب توجه است که یک مطالعه مقطعی جمعیتی روی تقریباً ۱۵۰ بیمار بستری شده در یک بیمارستان آموزشی بزرگ در کانادا نشان داد که ۶۰ درصد از بیماران سطح ویتامین C پلاسما کمتر از حد مطلوب و ۱۹ درصد کمبود داشتند، با سطوح نزدیک به سطوح مرتبط با اسکوربوت. .۲۰ بدیهی است که ویتامین C یکی از مواد مغذی است که همه باید مطمئن شوند که به اندازه کافی از آن استفاده می کنند، اما اگر به شدت بیمار هستید، ویتامین C اهمیت بیشتری پیدا می کند.

پاتریک می‌گوید: «ویتامین C ممکن است به‌ویژه برای افراد بدحال، به‌ویژه افرادی که دارای عفونت‌های ویروسی هستند، که سطح ویتامین C خونشان پایین‌تر از افراد سالم است، مفید باشد.» بنابراین علاوه بر مصرف روزانه غذاهای غنی از ویتامین C، ویتامین C را در مواقع بیماری در نظر داشته باشید. خوشبختانه، پاتریک می افزاید: “به استثنای برخی موارد، مکمل های ویتامین C خوراکی یا داخل وریدی بی خطر، قابل تحمل و سمیت کم نشان داده شده است.”۲۱



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر