راهکارهایی برای افزایش سریع وزن برای افراد لاغر


راهکارهایی برای افزایش سریع وزن برای افراد لاغر

همه ما می دانیم که تناسب اندام امروزه به یکی از مهمترین دغدغه های زندگی تبدیل شده است ، اما خوب است بدانید که تناسب اندام همیشه به معنی کاهش وزن نیست. برخی از افراد هستند که بدن آنها به دلیل کاهش وزن مناسب نیست و چاقی برای این افراد به یک رویای بزرگ تبدیل شده است. فکر نکنید چاقی آسان است ، همانطور که کاهش وزن نیاز به اراده و پشتکار دارد ، چاق شدن نیز مشکل است. اگر شما نیز علاقه مند به یادگیری راهکارهای افزایش سریع وزن برای افراد لاغر هستید ، حتماً مقاله ما را بخوانید.

کاهش وزن چگونه اتفاق می افتد؟

بدن ما برای تامین سوخت به ازای هر کیلوگرم وزن بدن به 30 کالری در روز نیاز دارد. بنابراین ، اگر ما به ازای هر پوند وزن خود 30 کالری دریافت کنیم ، میزان سوخت مورد نیاز ما در آن روز را تأمین می کند و وزن بدن ما ثابت می ماند ، اما اگر بیش از 30 کالری مصرف کنید ، مطمئناً غذای اضافی تبدیل به اگر ما به ازای هر کیلوگرم وزن بدن کمتر از 30 کالری مصرف کنیم ، بدن برای جبران این کمبود بافت ها را می سوزاند و منجر به کاهش وزن می شود.

علل کاهش وزن را بیابید

همانطور که چاقی خطرناک است ، کاهش وزن بیش از حد می تواند منجر به بیماری های مختلف مانند ضعف سیستم ایمنی بدن ، عفونت و غیره شود. علاوه بر این ، بیماری افراد ضعیف دیرتر از دیگران بهبود می یابد. فردی که نسبت به قد 10 تا 20 درصد کمتر از وزن طبیعی است ، کم وزن محسوب می شود. بیشتر کاهش وزن به دلیل تغذیه نامناسب و درصد بسیار کمی از آن به دلیل مشکلاتی مانند:

  • فعالیت بیش از حد
  • اضطراب ، هیجان ، افسردگی
  • مشکل در هضم و جذب غذا
  • وجود بیماریهای مزمن مانند سل و سرطان
  • کم خونی
  • وجود اختلالات هورمونی و متابولیک مانند تیروئید و دیابت
  • عوامل اقلیمی

مرتبط با قبل از برنامه ریزی برای برنامه چاقی ، بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید ، علل و عوامل کاهش وزن را بررسی کرده و ابتدا این مشکلات را برطرف کنید ، با راهکارهای افزایش سریع وزن در افراد لاغر و سپس چاقی آشنا شوید. افزایش وزن

از رژیم غذایی سالم برای چاقی سریع استفاده کنید

افزایش وزن به روش سالم کار سختی نیست و با تغذیه مناسب می توان به آن دست یافت. یکی از رایج ترین مشکلات مربوط به افزایش وزن ، خوردن بیش از حد غذاهای پرکالری غنی از مواد مغذی است. به جای ایجاد ماهیچه ، بدن را تغییر شکل می دهد و توده چربی را افزایش می دهد. شما نباید چربی های ترانس بالا مصرف کنید و بدن خود را در معرض عوارض جانبی و مشکلات چاقی سریع قرار دهید ، بهتر است نیازهای بدن خود را برای غذای سالم انتخاب کنید.

پروتئین را فراموش نکنید

برای افزایش وزن ، باید توجه داشته باشید که خوردن غذاهای چرب زیاد با قند زیاد ، سلامت فرد را به خطر می اندازد و فقط چربی و قند خون را افزایش می دهد ، به جای افزایش وزن مرتبط با عضله سازی ، سلامت بدن. تناسب اندام را فراهم می کند و همچنین ارتقا می دهد. بهترین ماده مغذی برای افزایش وزن پروتئین است. غذاهایی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی ، تخم مرغ ، لبنیات و حبوبات سرشار از پروتئین هستند.

چربی های سالم بخورید

چربی ها بخش مهمی از رژیم غذایی ما هستند ، اما همه چربی ها تأثیر یکسانی بر سلامتی ندارند. چربی های خوب به کاهش سطح کلسترول ، بهبود عملکرد مغز و سیری کمک می کند ، اما از سوی دیگر ، خوردن چربی های ناسالم می تواند منجر به افزایش وزن و بیماری های مزمن شود. برای افزایش وزن می توانید از چربی های سالم استفاده کنید. زرده تخم مرغ ، گوشت با چربی های حیوانی ، روغن نارگیل ، زیتون ، کلزا ، بادام ، دانه کتان و سالم از جمله چربی های سالم هستند که به شما در افزایش سریع وزن کمک می کنند.

کربوهیدرات و افزایش وزن

سیب زمینی یکی از بهترین و ارزان ترین منابع کربوهیدرات های نشاسته ای است که نه تنها کالری زیادی دارد ، بلکه باعث افزایش گلیکوژن عضلات نیز می شود. گلیکوژن انرژی مورد نیاز ماهیچه ها را تأمین می کند. علاوه بر سیب زمینی ، لوبیا و سایر حبوبات ، گندم سیاه ، ذرت و جو نیز منابع خوبی از کربوهیدرات هستند.

برخی از غذاها ، به دلیل کالری ، چربی و کربوهیدرات بالا ، می توانند در مدت زمان کمتری وزن مورد نیاز شما را تامین کنند. این مواد غذایی عبارتند از:

تخم مرغ

یک تخم مرغ معمولی دارای 70 کالری ، 5 گرم چربی ، 6 گرم پروتئین و مقداری کربوهیدرات است. تخم مرغ در ورزشکاران از نظر غذا بسیار محبوب است زیرا می تواند به راحتی به وعده غذایی اضافه شود و کالری بیشتری دریافت کند. فقط به یاد داشته باشید که خوردن تخم مرغ خام با گوشت خطرناک است ، اما می توانید آن را با شیر و انواع نوشیدنی ها مخلوط کنید.

گوشت با چربی زیاد

گوشت پرچرب برای کسانی که می خواهند سریع وزن خود را افزایش دهند ایده آل است. در بین گوشت ها ، گوشت قرمز چربی بیشتری نسبت به مرغ و ماهی دارد و می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. ران و پاهای مرغ نیز چربی بیشتری نسبت به بقیه دارند.

لوبیا

یک فنجان لوبیا حاوی 225 کالری ، 15 گرم پروتئین ، 40 گرم کربوهیدرات و همچنین سرشار از فیبر است ، بنابراین می تواند گزینه مناسبی برای افزایش سریع وزن باشد. لوبیا انواع مختلفی مانند لوبیا چیتی ، لوبیا قرمز ، لوبیا سیاه و … دارد که به راحتی می توان آنها را پخت و مصرف کرد.

سبزیجات

قرار دادن سبزیجات در وعده های غذایی بسیار مفید است و مصرف آن بسیار توصیه می شود. سیب زمینی یکی از سبزیجات خوشمزه تابستانی است که در اشکال مختلف مانند پوره ، چیپس سرخ شده ، آب پز و نمک دار استفاده می شود و می تواند در زمان کمتری فرد را چاق کند. سایر سبزیجات چاق کننده شامل هویج ، خیار ، چغندر ، ذرت و کدو تنبل است.

عشق

یک لیوان شیر کامل دارای 150 ، 8 گرم پروتئین ، 13 گرم کربوهیدرات و 13 گرم چربی است. خوردن میوه مخلوط با شیر یا افزودن شکلات به آن می تواند در افزایش سریع وزن موثر باشد.

مردم ایلی

همه آجیل ها نسبتاً کالری بالایی دارند و منبع خوبی از مواد مغذی هستند و انواع مختلفی مانند بادام ، گردو ، بادام زمینی ، پسته و غیره را شامل می شوند. یک فنجان بادام خورده شده تقریباً حاوی 529 گرم ، 45 گرم چربی (بیشتر چربی اشباع نشده) ، 20 گرم کربوهیدرات و 20 گرم پروتئین است. مصرف روزانه و منظم آجیل می تواند وزن شما را به خوبی افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید