دوز مدرنا می تواند باعث هپاتیت شود


میلیون ها نفر به تزریق کووید-۱۹ ادامه می دهند بدون اینکه خطرات واقعی آنها گفته شود، در میان آنها هپاتیت. هپاتیت، التهاب کبد، اغلب توسط یک ویروس ایجاد می شود. با این حال، اشکال خود ایمنی و خودایمنی نیز وجود دارد.

زمانی که گزارش‌های موردی از هپاتیت خودایمنی ناشی از واکسن پس از حملات کووید-۱۹ شروع شد، محققان توجه داشتند، اما تعجب کردند که آیا این فقط یک تصادف است. در یک سال معمولی، سالانه از هر ۱۰۰۰۰۰ نفر سه مورد هپاتیت خودایمنی وجود دارد.

“[A]محققان در نامه ای به سردبیر مجله Hepatology نوشتند.۱

یک گزارش موردی در مورد یک مرد ۴۷ ساله که قبلاً سالم بود، نظر آنها را تغییر داد، اما شواهد قانع‌کننده‌ای نشان داد که واکسن‌های COVID-19 ممکن است منجر به هپاتیت شود. آنها نوشتند: «هپاتیت ایمنی با واسطه واکسن مدرن،»[is] این دیگر یک تصادف نیست، بلکه تایید شده است.”۲

یک مرد سالم پس از تزریق مدرنا به هپاتیت مبتلا می شود

مردی که در گزارش موردی معرفی شده بود اولین دوز کووید-۱۹ مدرنا را در ۲۶ آوریل ۲۰۲۱ دریافت کرد. سه روز بعد دچار کسالت و یرقان شد، زردی پوست که اگر کبد گلبول‌های قرمز خون را به طور مؤثر پردازش نکند، ممکن است رخ دهد. این علامت مشخصه هپاتیت است.

این مرد چهار سال قبل آزمایش عملکرد کبدی داده بود و آزمایش‌ها به حالت عادی برگشتند و سابقه استفاده از استامینوفن که می‌تواند باعث آسیب کبدی شود، با حداقل مصرف الکل نداشت. با این حال، سه روز پس از تزریق، آزمایشات کبدی نتایج هشدار دهنده ای را نشان داد:۳

بررسی های انجام شده در ۳۰ آوریل نشان داد که بیلی روبین سرم ۱۹۰ میکرومول در لیتر (نرمال ۰-۲۰)، آلانین آمینوترانسفراز (ALT) 1048 واحد در لیتر (نرمال ۱۰-۴۹)، آلکالین فسفاتاز (ALP) 229 واحد در لیتر (نرمال ۳۰-۱۳). )…”

تا پایان ماه ژوئن، تست‌های زردی و عملکرد کبد این مرد بهبود یافته بود، اما در ۶ ژوئیه ۲۰۲۱، دوز دوم از دوز مدرنا را دریافت کرد. در عرض چند روز، زردی برگشت و آزمایشات عملکرد کبد پسرفت کردند. نویسندگان توضیح دادند: «الگوی عفونت در بافت‌ها با هپاتیت حاد، با ویژگی‌های هپاتیت خودایمنی یا آسیب بالقوه کبد ناشی از دارو (DILI)، که منجر به هپاتیت خودایمنی می‌شود، مطابقت داشت.۴

این مورد هپاتیت خودایمنی ناشی از واکسن مدرنا را نشان می‌دهد که پس از قرار گرفتن در معرض مجدد ناخواسته آسیب کبدی با اختلال عملکرد مصنوعی را تشدید می‌کند. این در یک مرد سالم بدون هیچ مشکل پزشکی دیگری رخ داد. شروع زردی مرتبط با mRNA واکسن به‌طور شگفت‌آوری سریع بود. غیر طبیعی “.

موارد متعددی از هپاتیت پس از تزریق گزارش شده است

مجله هپاتولوژی اشاره کرد که هفت مورد دیگر مشکوک به هپاتیت خودایمنی پس از تزریق کووید-۱۹، از جمله فایزر و مدرنا، گزارش شده است.

آنها امیدوارند که آگاهی را افزایش دهند تا مراکز واکسیناسیون به طور معمول علائم هپاتیت خودایمنی را قبل از دادن دوزهای دوم بررسی کنند و بیان کنند: “پیگیری طولانی مدت افراد شناسایی شده برای تشخیص این آسیب کبدی خود ایمنی ضروری است.”۵

در نامه‌ای جداگانه به سردبیر، که در مجله Hepatology در ژوئن ۲۰۲۱ منتشر شد، محققان بار دیگر این نگرانی را مطرح کردند که واکسن‌های COVID-19 می‌تواند باعث هپاتیت شود. در این مورد، یک زن ۵۶ ساله پس از اولین دوز کووید-۱۹ مدرنا به هپاتیت خودایمنی حاد مبتلا شد.۶

پیش از آن، در آوریل ۲۰۲۱، محققان همچنین یک مورد هپاتیت خودایمنی را که پس از تزریق کووید-۱۹ ایجاد شد، این بار برای زنی ۳۵ ساله که سه ماه پس از زایمان بود، توصیف کردند. در هپاتیت خودایمنی، سیستم ایمنی بدن به اشتباه به کبد حمله می‌کند و باعث التهاب و آسیب می‌شود، و ممکن است این تزریق با استفاده از آنتی‌بادی‌هایی که هدایت می‌شوند باعث افزایش خودایمنی شود:۷

طبق اطلاعات ما، این اولین قسمت گزارش شده از هپاتیت خودایمنی در طول توسعه واکسیناسیون پس از کووید-۱۹ است که نگرانی را در مورد احتمال خودایمنی ناشی از واکسن ایجاد می کند. از آنجایی که نمی توان علت را تعیین کرد، احتمالاً این ارتباط فقط یک تصادف است. . .

با این حال، موارد شدید عفونت SARS-CoV-2 با نقص در خودتنظیمی التهابی مشخص می شود که به آسیب بافتی کمک می کند. از آنجایی که پروتئین اسپایک ویروسی مسئول به نظر می رسد، قابل قبول است که آنتی بادی هایی که به سرعت تولید شده توسط واکسیناسیون هدایت می شوند نیز ممکن است باعث ایجاد حالت های خود ایمنی در افراد مستعد شوند.

آیا تقلید مولکولی علت است؟

تقلید مولکولی ممکن است دلیل این باشد که تزریق mRNA COVID-19 باعث بیماری های خود ایمنی می شود.۸ زمانی اتفاق می‌افتد که شباهت‌های بین آنتی‌ژن‌های مختلف باعث سردرگمی سیستم ایمنی شود.

محققان در مجله Autoimmunity نوشتند: «در واقع، آنتی بادی‌های ضد پروتئین SARS-CoV-2 SARS-CoV-2 میل ترکیبی بالایی با برخی پروتئین‌های بافت‌های انسانی دارند.۹ از آنجایی که واکسن mRNA همان پروتئین ویروسی را رمزگذاری می کند، می تواند منجر به بیماری های خود ایمنی در بیماران مستعد شود. این تیم همچنین یک مورد هپاتیت خودایمنی شدید را گزارش کرد که دو هفته پس از دریافت اولین دوز کووید-۱۹ توسط یک زن ۶۵ ساله ایجاد شد.

آزمایشات گسترده ای برای رد سایر علل بیماری کبدی انجام شد. این، همراه با زمان آسیب کبدی در رابطه با تزریق و این واقعیت که پس از درمان برطرف شد، “این احتمال را می دهد که AIH [autoimmune hepatitis] آنها نوشتند که توسط واکسن کووید-۱۹ ایجاد شده است، و همچنین پیشنهاد کردند که تنها پیگیری طولانی مدت میزان واقعی خطر ابتلا به هپاتیت را پس از تزریق نشان می دهد، و خاطرنشان کردند:۱۰

تصور می‌شود که واکسن می‌تواند تحمل اتولوگ را مختل کند و پاسخ‌های خود ایمنی را از طریق واکنش متقابل با سلول‌های میزبان تحریک کند. بنابراین، ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی باید در طول واکسیناسیون انبوه کووید-۱۹ هوشیار باشند.

عکس‌های mRNA COVID ممکن است بیماری خود ایمنی را افزایش دهد

گزارش‌ها همچنان در مورد بیماری‌های خودایمنی، از جمله سندرم گیلن باره و کلانژیت اولیه، که مجاری صفراوی را که پس از تزریق کووید-۱۹ رخ می‌دهد، تخریب می‌کند، افزایش می‌یابد.۱۱ در نمونه دیگری از خودایمنی ناشی از واکسن، موارد ترومبوسیتوپنی ایمنی (ITP) که چند روز پس از تزریق کووید-۱۹ ایجاد شد نیز به سیستم گزارش رویدادهای نامطلوب واکسن (VAERS) گزارش شد.۱۲

محققان ایرلندی توضیح دادند: اعتقاد بر این است که SARS-CoV-2 می‌تواند تحمل خود را مختل کند و پاسخ‌های خود ایمنی را از طریق واکنش متقابل با سلول‌های میزبان تحریک کند و واکسن‌های mRNA COVID-19 ممکن است همان پاسخ را تحریک کنند.۱۳

آنها همچنین علت هپاتیت خودایمنی را گزارش کردند که پس از کووید-۱۹ به یک زن ۷۱ ساله تزریق شد که هیچ عامل خطری برای بیماری خود ایمنی نداشت. من چهار روز پس از تزریق متوجه زردی شدم و آزمایشات عملکرد کبد “به طور قابل توجهی غیر طبیعی” بود. محققان این احتمال را مطرح کردند که ممکن است این یک مورد آسیب کبدی ناشی از واکسن باشد، و مانند سایر تیم هایی که موارد مشابه را گزارش کرده اند، خاطرنشان کردند:۱۴

این یافته‌ها این سؤال را مطرح می‌کند که آیا واکسن mRNA COVID-19 می‌تواند از طریق فعال‌سازی سیستم ایمنی ذاتی و متعاقب آن فعال‌سازی غیراختصاصی لنفوسیت‌های خود واکنش‌گر، منجر به بیماری‌های خودایمنی از جمله AIH شود یا منجر به آسیب کبدی ناشی از دارو شود. .با ویژگی های AIH.

محرک، در صورت وجود، ممکن است در طول زمان، به ویژه پس از خروج از سرکوب سیستم ایمنی، قابل توجه تر شود. همانند سایر بیماری‌های خودایمنی مرتبط با واکسن‌ها، تفکیک یک عامل علت یا عامل عفونت دشوار است… اما این موضوع این سوال را مطرح می‌کند که آیا این افراد باید دوز دوم واکسن mRNA COVID-19 را دریافت کنند یا خیر. “

فلج صورت یک خطر ناشناخته گلوله است

در طول فاز ۳ کارآزمایی بالینی واکسن‌های mRNA COVID-19، موارد بیشتری از فلج صورت در گروه‌های واکسن (۷ از ۳۵۶۵۴) نسبت به گروه دارونما (۱ از ۳۵۶۱۱) رخ داد، که باعث شد FDA توصیه کند که دریافت‌کنندگان واکسن را دریافت کنند. برای فلج صورت تحت نظر است، که گاهی اوقات زمانی که علت مشخصی ندارد به آن فلج بل نیز گفته می شود.۱۵

در مارس ۲۰۲۱، از ۱۳۳۸۸۳ واکنش نامطلوب دارویی گزارش شده پس از عکس‌برداری‌های mRNA COVID-19 گزارش شده به پایگاه داده مراقبت دارویی سازمان جهانی بهداشت، VigiBase، محققان ۸۴۴ رویداد مرتبط با فلج صورت را شناسایی کردند، از جمله (برخی موارد، عوارض جانبی متعدد را گزارش کردند):

  • ۶۸۳ مورد فلج صورت
  • ۱۶۸ مورد فلج جزئی صورت
  • ۲۵ مورد اسپاسم صورت
  • ۱۳ مورد اختلالات عصبی صورت

آزمایشات بالینی فاز III واکسن‌های mRNA COVID-19 حاوی فلج بل به اندازه کافی است که اعتقاد بر این است که دارای یک جزء خود ایمنی است و موارد نشان دهنده یک سیگنال ایمنی بالقوه است.۱۶ این اطلاعات مربوط به یک عارضه نامطلوب است که ممکن است از دارو یا واکسن ناشی شود که نیاز به بررسی بیشتر دارد. این مرجع توسط دکتر گرگوری لهستان از کلینیک مایو ذکر شده است. با این حال، سازمان بهداشت جهانی این موضوع را رد کرد و گفت که موارد فلج هیچ تفاوتی با سایر واکسن های ویروسی ندارد.

گزارش مورد متفاوتی که در Brain, Behavior & Immunity Health منتشر شده است، زنی ۵۷ ساله با سابقه فلج بل را توصیف می کند که کمتر از ۳۶ ساعت پس از دریافت دومین دوز واکسن کووید-۱۹ Pfizer-BioNTech به این بیماری مبتلا شد.۱۷

علائم او، از جمله افتادگی صورت، در طی ۷۲ ساعت بعد بدتر شد و این وضعیت به اندازه‌ای قابل توجه بود که محققان، با Adventist Health White Memorial در لس آنجلس، تحقیقات بیشتری را پیشنهاد کردند:۱۸

با توجه به تولید سریع واکسن و تازگی مرتبط با تولید آن، ممکن است اطلاعاتی در مورد عوارض جانبی و پاسخ فردی وجود داشته باشد که هنوز کشف نشده است. ارتباط بین تجویز واکسن و ظهور ممکن است نیاز به بررسی بیشتر علائم فلج بل داشته باشد.

… با وجود ارتباط قبلی بین تجویز واکسن آنفولانزای غیرفعال و شروع علائم فلج بل، هنوز احتمال وجود رابطه علی بین این علائم و واکسن COVID-19 وجود دارد. “

اثرات بهداشتی واکسن های COVID-19 هنوز ناشناخته است

علیرغم اطمینان از ایمنی مقامات بهداشتی، اثرات طولانی مدت تزریقات COVID-19 در حال حاضر مشخص نیست. با این حال، پروتئین های سنبله می توانند پس از عفونت یا تزریق در بدن شما پخش شوند و باعث آسیب به سلول ها، بافت ها و اندام ها شوند. دکتر پیتر مک کالو، متخصص داخلی، متخصص قلب و اپیدمیولوژیست در ویدئویی در رامبل گفت: “پروتئین اسپایک یک پروتئین قاتل است.”۱۹

شورای جهانی بهداشت (WCH)، یک ائتلاف جهانی از سازمان‌های متمرکز بر سلامت و گروه‌های جامعه مدنی که به دنبال گسترش دانش بهداشت عمومی هستند، راهنمای سم‌زدایی پروتئین سنبله را منتشر کرده است.۲۰ که اقدامات مستقیمی را ارائه می دهد که می توانید برای کاهش اثرات پروتئین سمی سنبله بردارید، چه کووید-۱۹ داشته باشید و چه تزریق کووید-۱۹ داشته باشید.

۱۰ ترکیب زیر در مورد پرورش پروتئین برای سم زدایی “ضروری” هستند. این یک مکان خوب برای شروع در هنگام توسعه یک استراتژی سلامت جامع تر است:۲۱

ویتامین دی

ویتامین سی

عدد

ایورمکتین

دانه سیاهدانه

کورستین

فلز روی

منیزیم

کورکومین

عصاره خار مریم



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر