دستور العمل مناسب برای کاهش وزن


رژیم قلیایی برای کاهش وزن

رژیم کاهش وزن قلیایی یکی از محبوب ترین رژیم ها برای بازیگران هالیوود است. رژیم قلیایی یکی از بهترین و سالم ترین روش ها برای کاهش وزن و تناسب اندام است. رژیم قلیایی به شما کمک می کند تا با مصرف غذاهای بسیار قلیایی و کاهش غذاهای اسیدی از رژیم غذایی خود به کاهش وزن و تناسب اندام دلخواه برسید.

رژیم غذایی قلیایی برای کاهش وزن نیز باعث سلامتی می شود. به این ترتیب ، هر چه میزان اسیدیته بدن کمتر باشد ، بدن به سلامت نزدیکتر است و این یکی از مزایای اصلی رژیم کاهش وزن قلیایی است.

رژیم قلیایی چگونه کار می کند؟

رژیم کاهش وزن قلیایی PH خون را متعادل می کند. یکی از مهمترین مواردی که بدن همیشه در تعادل نگه می دارد ، میزان اسید و قلیایی است که با pH اندازه گیری می شود. سطح pH خون تأثیر مستقیمی بر فشار خون ، عروق خونی ، فرایندهای تنفسی و متابولیسم دارد. بنابراین ، اگر رژیم غذایی شما حاوی غذاهای اسیدی زیادی باشد ، قطعاً شما را در معرض برخی بیماری ها قرار می دهد.

سطح صحیح pH خون باید بین 7 تا 14 باشد تا قلیایی شود ، اگر این عدد بین 0 تا 6 باشد ، اسیدی می شود. PH استاندارد خون 7365 است که کمی از حالت خنثی به قلیایی تغییر می کند. اما اگر این عدد زیر 7 2 220 باشد ، ممکن است فرد به کما برود.

فواید قلیایی بودن pH خون

هنگامی که سطح pH خون قلیایی می شود ، خطر بیماری های مختلف مانند فشار خون بالا ، آرتریت ، کمبود ویتامین D و تراکم استخوانی پایین به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

  • کاهش درد و التهاب

رژیم قلیایی باعث افزایش پتاسیم و منیزیم می شود که از مواد معدنی ضروری برای کاهش التهاب در بدن هستند. التهاب باعث کمردرد ، سردرد ، گرفتگی عضلات و درد مفاصل می شود.

  • پیشگیری از سرطان

باکتری ها و سلول های سرطانی در بدن اسیدی راحت تر رشد می کنند و قادر به زنده ماندن در محیط قلیایی نیستند. بنابراین ، رژیم غذایی کاهش وزن قلیایی می تواند شما را در برابر انواع سرطان محافظت کند.

تقویت سیستم ایمنی باعث می شود بدن بتواند در برابر بیماری ها و میکروب های مختلف مقاومت کند. رژیم قلیایی به دلیل استفاده از میوه ها و سبزیجاتی که دارای آنتی اکسیدان هستند ، علاوه بر قلیایی شدن بدن ، به تقویت سیستم ایمنی نیز کمک می کند.

  • تقویت سیستم گوارش

رژیم قلیایی از بازگشت معده و مری و اسیدهای معده جلوگیری می کند ، بنابراین این رژیم برای سیستم گوارش بسیار مفید است. غذاهای قلیایی مانند سیب عملکرد گوارش را بهبود می بخشد و معده را آرام می کند.

  • به سلامت قلب خود کمک کنید

رژیم قلیایی شامل بسیاری از میوه ها و سبزیجات غنی از پلی فنول ها و مواد ضد التهابی است. التهاب یکی از عوامل اصلی فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی است.

با کاهش التهاب ، خطر تشکیل پلاک و لخته شدن خون را که برای سلامت قلب ضروری است ، کاهش می دهید. پلی فنول ها همچنین از جذب کلسترول بد جلوگیری می کنند. کاهش سطح کلسترول خون به کاهش فشار خون و کاهش خطر حمله قلبی کمک می کند.

  • مواد مغذی را در اختیار بدن قرار دهید

رژیم های کاهش وزن قلیایی کمبود مواد معدنی مانند کلسیم ، منیزیم و پتاسیم مورد نیاز بدن را ندارند. این چهار ماده معدنی به تعادل pH بدن کمک می کند و اکثر غذاهای قلیایی سرشار از این مواد معدنی هستند.

  • کمک به کاهش وزن

رژیم قلیایی سرشار از میوه ها و سبزیجات تازه است و مصرف این مواد به بهبود شاخص توده بدن کمک می کند. رژیم قلیایی همچنین در سم زدایی و جلوگیری از تجمع سموم در بدن نقش دارد. مواد زائد می تواند اندام ها را مسدود کرده و همچنین میزان متابولیسم را که منجر به افزایش وزن می شود ، کاهش دهد.

غذاهای قلیایی ، اسیدی و خنثی

غذاهای قلیایی غذاهایی هستند که حاوی کلسیم ، منیزیم و پتاسیم هستند.

میوه

میوه هایی مانند سیب ، موز ، آووکادو ، آناناس ، مرکبات ، هندوانه و انجیر اسیدیته بدن را متعادل کرده و با قلیایی کردن سطح pH خون به کاهش وزن کمک می کند. به عنوان مثال: pH موز 5 و pH آووکادو 7 است.

سبزیجات: فلفل ، سیب زمینی شیرین ، اسفناج ، گوجه فرنگی ، خیار ، کلم ، پونه کوهی ، سیر ، زنجبیل ، لوبیا سبز ، کاسنی ، کرفس ، چغندر و قارچ از جمله سبزیجاتی هستند که قلیائیت را افزایش می دهند.

مغز

بادام ، انواع دانه ها

لوبیا

لوبیا دریایی ، عدس و انواع دیگر حبوبات

آب قلیایی

آب قلیایی 6 تا 11 ساعت زمان دارد و خوب است فقط آب مقطر بنوشید. آب تصفیه شده با فیلتر اسمز معکوس کمی اسیدی است ، اما هنوز هم گزینه ای بهتر از آب لوله کشی یا آب بطری خالص است. افزودن کمی لیمو یا آهک یا جوش شیرین به آب می تواند قلیائیت را افزایش دهد.

غذای ترش

غذاهای ترش حاوی پروتئین ، فسفات ، سدیم و گوگرد هستند که PH خون را اسیدی کرده و برای سلامتی بسیار مضر است.

گوشت ، مرغ ، ماهی ، غلات ، تخم مرغ ، نوشیدنی های کافئین دار ، نمک ، غذاهای فرآوری شده ، جو و محصولات گندم ، بادام زمینی ، آجیل ، ماکارونی و الکل

عشق

لبنیات سرشار از کلسیم هستند و از پوکی استخوان جلوگیری می کنند این به این دلیل است که اسیدیته را در بدن ایجاد می کنند.

هنگامی که جریان خون شما بیش از حد اسیدی می شود ، کلسیم (ماده قلیایی دیگر) استخوان ها باید سطح pH را تنظیم کند ، بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از پوکی استخوان ، خوردن سبزیجات برگ سبز بسیار قلیایی است.

غذای خنثی

نشاسته طبیعی ، قندها و چربی ها

اخرین حرف

یکی از ویژگی های خوب رژیم کاهش وزن قلیایی استفاده از میوه ها و غذاهای سالم است که علاوه بر کمک به کاهش وزن ، به سلامت نیز منجر می شود.

برخی از عاداتی که باعث اسیدی شدن می شوند عبارتند از استفاده از الکل و مواد مخدر ، مصرف زیاد کافئین ، استفاده زیاد از آنتی بیوتیک ها ، استرس ، شیرین کننده های مصنوعی ، کمبود فیبر در رژیم غذایی ، عدم ورزش ، مصرف زیاد گوشت حیوانات ، استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی و بهداشتی ، شناخته شده است که قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی ، رنگهای غذایی و نگهدارنده ها برای سلامتی مضر است.

دیدگاهتان را بنویسید