در زمستان چه غذایی بخوریم؟


غذای مفید برای سرماخوردگی

هنگامی که فرد مبتلا به سرماخوردگی است ، داروهای بدون نسخه می تواند آبریزش بینی یا سردرد مداوم را تسکین دهد ، اما عوارض آن موقتی است. هنوز هیچ درمان معجزه آسایی وجود ندارد که بتواند مدت زمان سرماخوردگی را به طور کامل پیشگیری یا کوتاه کند.

آنتی بیوتیک ها کمک چندانی نمی کنند ، فقط می توانند عفونت های باکتریایی را درمان کنند ، اما در درمان ویروس آنفولانزا یا سرماخوردگی بی تاثیر هستند و تا حدودی مضر هستند. آنتی بیوتیک ها همه باکتری ها ، حتی باکتری های خوب را از بین می برند و در واقع می توانند در توانایی بدن بیمار برای مقابله با ویروس اختلال ایجاد کنند.

اگرچه هیچ راه حل سریع برای سرماخوردگی وجود ندارد ، توصیه های این مقاله می تواند به بیمار در کاهش علائم سرماخوردگی و حتی کوتاه شدن مدت زمان سرماخوردگی کمک کند.

چرا آنتی بیوتیک ها برای درمان سرماخوردگی توصیه نمی شوند

می توان از آنتی بیوتیک ها برای درمان عفونت های ناشی از باکتری ها استفاده کرد. اما سرفه حاد ناشی از ویروس هایی است که نیازی به آنتی بیوتیک ندارند ، حتی اگر فرد مبتلا به عفونت باکتریایی باشد.

گاهی اوقات بدون استفاده از آنتی بیوتیک ها قابل درمان است. آنتی بیوتیک ها می توانند عوارض جانبی داشته باشند. استفاده از آنتی بیوتیک ها همچنین می تواند برای افرادی که بیماری های جدی دیگر دارند یا سیستم ایمنی آنها ضعیف است ، خطرناک باشد.

لیست غذاهای مفید برای سرماخوردگی

تب ، آبریزش بینی ، گلودرد و سرفه از علائم سرماخوردگی هستند. هنگام سرماخوردگی بهتر است غذای سبک بخورید. به عنوان مثال ، یک کاسه سوپ مرغ با برنج ، سبزیجات و پیاز نیز می تواند غذای خوبی باشد.

هنگامی که فرد مبتلا به سرماخوردگی می شود ، بدن نوع خاصی از سلول ایمنی تولید می کند که آن را برای مبارزه با عفونت های ویروسی تحریک می کند. بنابراین ، خوردن یک وعده غذایی سبک یک راه مفید برای درمان سرماخوردگی است. بهتر است غذاهای سبک مانند سوپ و تخم مرغ خرد شده را به وعده های غذایی اضافه کنید تا از تهوع یا ناراحتی جلوگیری شود.

تاثیر رژیم غذایی بر سرماخوردگی

رژیم غذایی مکانیسم های داخلی بدن را در راس تولید قرار می دهد و بسیاری از داروهای سنتی تغذیه ای زمانی مثر هستند که بیمار به دنبال تسکین علائم سرماخوردگی باشد.

غذاهای کمی دارای خواص آرامش بخش آب مرغ هستند. هنگام مبارزه با عفونت ، آخرین چیزی که بدن نیاز دارد غذای سنگین است که دیرتر و سخت تر هضم می شود.

اگر فردی در هنگام سرماخوردگی غذای سنگین بخورد ، بدن مواد مغذی لازم برای مبارزه با عفونت را نخواهد داشت ، بنابراین به جای مبارزه با عفونت ، سعی می کند غذا را بسوزاند و ممکن است در معرض تب قرار گیرد. تعدادی از غذاها وجود دارند که می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و روند بهبودی بدن را تسریع کنند.

ویتامین ج

این یک آنتی هیستامین طبیعی است که می تواند علائم سرماخوردگی مانند احتقان بینی ، قفسه سینه ، آبریزش چشم را برطرف کند. ویتامین ج این یک آنتی اکسیدان قوی است که به بدن در جلوگیری از آسیب بیشتر سلولی در هنگام حمله ویروس یا باکتری به سیستم ایمنی کمک می کند.

ویتامین ج اینترفرون ، ماده پروتئینی که مقاومت در برابر ویروس ها را افزایش داده و جریان خون را در سراسر بدن افزایش می دهد ، آزاد می کند.

روی

مطالعات نشان داده است که روی به کاهش طول و شدت سرماخوردگی کمک می کند. با این حال ، برای بهره مندی از اثرات روی ، مکمل روی باید به محض سرماخوردگی ، حداقل یک روز پس از شروع علائم مصرف شود. همیشه قبل از مصرف مکمل های غذایی با یک متخصص مشورت کنید.

خوردن غذاهای غنی از روی می تواند راهی م effectiveثر برای آماده سازی بدن برای دفاع باشد. پودر کاکائو و بادام زمینی ، و دیگر آجیل ها ، دانه ها و لوبیاها ، منابع خوبی از روی هستند. مطالعات نشان می دهد که روی با ویتامین ها ترکیب می شود. ج این می تواند به تسکین سریعتر علائم کمک کند.

سوپ مرغ

سوپ یک غذای خوشمزه و گرم است که یکی از غذاهای مفید برای سرماخوردگی است. آبگوشت حاوی ماده ای به نام کارنوزین است که دارای اثر ضد التهابی است و می تواند به کاهش علائم مانند احتقان بینی و گلودرد به ویژه در مراحل اولیه عفونت کمک کند. آب مرغ بخار و آرامبخش یک داروی مورد تایید است.

سوپ مرغ برای بیماری های تنفسی مفید است ، زیرا سوپ مرغ م effectiveثرترین مایع داغ برای پاکسازی مخاط بینی است. راه های مسدود شده بینی را تغذیه ، هیدراته و تبخیر می کند. هرچه مخاط سریعتر جریان یابد ، ترشحات بهتر از بینی به از بین بردن ویروس ها کمک می کند.

سوپ مرغ حاوی خواص ضد التهابی است که می تواند احتقان را نیز کاهش دهد. مواد اضافی موجود در سوپ علاوه بر مرغ می تواند مفید باشد. به عنوان مثال ، سبزیجات دارای بسیاری از ترکیبات بالقوه شفابخش مانند ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند.

غذای تند

بهتر است در غذاهایی که برای سرماخوردگی تهیه می شود از چاشنی های تند استفاده کنید. از آنجا که آنها سینوس ها را موقتاً باز می کنند ، جریان مخاط را راحت تر و راحت تر انجام می دهند ، بنابراین احتقان را از بین می برند.

دانه ها

دانه هایی مانند تخمه کدو و دانه کنجد یک میان وعده سالم هستند که به دلیل داشتن روی ، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند.مطالعات نشان داده است که روی می تواند مدت زمان سرماخوردگی را در 24 ساعت پس از شروع علائم کاهش دهد. صدف ، مرغ ، لوبیا ، آجیل ، کلم و سبزیجات نیز سرشار از روی هستند که می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند.

لیمو و عسل

مایعات گرم مانند عسل لیمو می تواند به رفع گرفتگی بینی و آبرسانی به بدن کمک کند. محققان می گویند عسل گلو را تسکین می دهد و دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی است. عسل می تواند در کاهش علائم سرفه حاد ناشی از عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی مثر باشد.

لیمو همچنین دارای اثرات ضد عفونی کننده است و می تواند برای گلو درد استفاده شود. لیمو حاوی ویتامین های زیادی است ج سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.برای درمان سرماخوردگی ، مصرف منظم آب لیمو به همراه عسل در یک لیوان آب گرم بسیار مفید است.

شلغم

شلغم یک سبزی مفید و غنی است ، از آن به عنوان آنتی بیوتیک برای سرماخوردگی استفاده می شود و به عنوان یکی از غذاهای مفید برای سرماخوردگی که سرفه را بهبود می بخشد ، شناخته می شود. بهترین روش تهیه چغندر تبخیر است ، زیرا این روش تمام ویتامین ها و خواص درمانی آن را حفظ می کند چغندر همچنین ضد سرطان است.

بیشتر بخوانید:

با تغذیه سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید

دیدگاهتان را بنویسید