در اینجا حقیقت در مورد کودکان و نوشیدنی های ورزشی وجود دارد


آیا کودکان باید Gatorade و سایر نوشیدنی های ورزشی بنوشند؟ حقایق را کشف کنید!

روز دیگر از مغازه خواربار فروشی بیرون آمدم و چیزی غیر منتظره را روی شانه ام نگه داشتم: محفظه ای از بطری های رنگ روشن Gatorade.

چرا غیر منتظره؟ سالها من لابی می کردم تا نوشیدنی های ورزشی را در زمین های فوتبال محلی خود با آب جایگزین کنم و به والدین دیگر کمک کنم تا در اجتماعات خود همین کار را انجام دهند. (راهنمای تنقلات ورزشی رایگان من را دریافت کنید اگر می خواهید به تغییر میان وعده های ورزشی در تیم فرزند خود کمک کنید.)

زیرا بازیکنان پی پی که 30 دقیقه در زمین قدم می زنند نیازی به گاتوراد ندارند. تنیس بازان در یک تورنمنت چند ساعته در یک روز گرم رقابت می کنند؟ آن داستان دیگری است.

نوشیدنی های ورزشی چیست؟

نوشیدنی های ورزشی مانند Gatorade برای ورزشکاران نخبه و ماندگار ایجاد شده است تا ترکیبی از هیدراتاسیون سریع و جایگزینی کربوهیدرات ها و الکترولیت ها را در حین ورزش ارائه دهند. مواد اصلی تشکیل دهنده نوشیدنی های ورزشی عبارتند از:

  • اب: برای جلوگیری از کم آبی بدن
  • کربوهیدرات ها در برخی از انواع قند اضافه شده: برای دادن انرژی به ماهیچه ها در حین ورزش ، سطح قند خون خود را ثابت نگه دارید و طعم آن را خوب کنید
  • الکترولیت ها به عنوان سدیم و پتاسیم: جایگزینی مواد معدنی از دست رفته از طریق عرق (سدیم طعم را نیز بهبود می بخشد)

آیا Gatorade یک نوشیدنی انرژی زا است؟

اگرچه گاهی مصرف کنندگان آنها را گیج می کنند ، اما نوشیدنی های ورزشی مانند نوشیدنی های انرژی زا نیستند. نوشیدنی های انرژی زا معمولاً حاوی کافئین و سایر محرک ها هستند و برای کودکان مناسب نیستند.

اکثر کودکان نیازی به نوشیدنی های ورزشی ندارند

آنها ممکن است برای ورزشکاران نخبه در نظر گرفته شوند ، اما نوشیدنی های ورزشی در تمام سطوح و شدت ورزش ، از جمله بازی های ادرار ، ظاهر می شوند. و اکثر بچه ها فقط به آنها احتیاج ندارند. آنچه آنها نیاز دارند: آب معمولی.

آکادمی اطفال آمریکا در گزارش بالینی خود در مورد نوشابه های ورزشی و نوشیدنی های انرژی زا در سال 2011 می گوید:

“آب به طور کلی اولین انتخاب مناسب برای هیدراتاسیون قبل ، حین و بعد از اکثر رژیم های ورزشی است … برای اکثر کودکان و نوجوانان ، نیاز روزانه به الکترولیت به اندازه کافی با یک رژیم غذایی متعادل سالم برآورده می شود. “بنابراین ، نوشیدنی های ورزشی نسبت به آب معمولی مزیت کمی دارند یا هیچ مزیتی ندارند.”

آکادمی اطفال آمریکا

دریافت الکترولیت ها کار سختی نیست

الکترولیت ها ترکیبات خاصی نیستند و فقط در نوشیدنی های ورزشی یافت می شوند. سدیم و پتاسیم ، که می توانند از طریق عرق از بین بروند ، برای اکثر کودکان به راحتی با غذا جایگزین می شوند.

وعده های غذایی و میان وعده هایی مانند موز ، نصف ساندویچ ، کراکر و پنیر ، یا ماست و میوه می توانند سدیم و پتاسیم از دست رفته را دوباره پر کرده و مواد مغذی مانند پروتئین را تأمین کنند.

بازاریابی اشتباه است

AAP هشدار می دهد که “نوشیدنی های ورزشی و انرژی زا” برای طیف وسیعی از موارد نامناسب به کودکان و نوجوانان فروخته می شود.

این بازاریابی برخی والدین را به اشتباه انداخته است که معتقدند نوشیدنی های ورزشی برای همه نوع رویدادهای ورزشی ضروری هستند ، مانند بازی های فوتبال یا توپ که بیشتر از نشستن و تعریق شامل نشستن و انتظار است.

من همچنین از والدین شنیدم که می گویند بچه ها اگر در هوای گرم ورزش می کنند یا فقط در حیاط بازی می کنند و عرق می کنند به آن نیاز دارند.

حقیقت این است که بسیاری از کودکان در ورزش به اندازه والدین خود فکر نمی کنند. بیش از نیمی از زمان ورزش جوانان یا در فعالیت های بی تحرک یا در نور کم سپری می شود، طبق تحقیقات دانشگاه مینه سوتابر

ورزش ها نوشیدنی ها هاله سلامتی دارند

در یک مطالعه تحقیقی از دانشگاه ییل، بیش از یک چهارم والدین نوشیدنی های ورزشی را “تا حدی سالم” یا “بسیار سالم” ارزیابی می کنند. این اعتقاد وجود دارد که نوشیدنی های ورزشی برای کودکان بهتر از سایر نوشیدنی های شیرین است.

اما یک بطری 12 اونسی گاتوراد هنوز حاوی بیش از پنج قاشق چای خوری شکر افزوده است (که تقریباً به مقدار توصیه شده توسط انجمن قلب آمریکا در تمام طول روز نزدیک است). نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه و نوشیدنی های ورزشی هستند منبع شماره یک قند اضافه شده برای کودکان و نوجوانان.

در اینجا مواد تشکیل دهنده در یک بطری Gutraide Fruit Punch وجود دارد: آب ، شکر ، دکستروز ، اسید سیتریک ، نمک ، سدیم سدیم ، فسفور منوپوتازیوم B ، فسفور منوپوتازیوم

به عبارت دیگر:

  • دو نوع شکر اضافه شده
  • اسید سیتریک ، که می تواند مینای دندان را از بین ببرد
  • رنگ خوراکی مصنوعی
  • امولسیفایرها و تثبیت کننده ها
  • سدیم و پتاسیم که کودکان می توانند با خوردن غذا دریافت کنند

همه اینها مواد تایید شده و بی خطر هستند. اما برای اکثر کودکان ، آب ساده به سادگی انتخاب بهتری است.

نوشیدنی های ورزشی می توانند برای دندان های شما مضر باشند

ممکن است گازدار نباشند ، اما نوشیدنی های ورزشی به اندازه سودا ترش هستند. pH اکثر اسیدهای نوشابه 3-4 است (اسید سیتریک اضافه شده می تواند مینای دندان را خراب کند). قندها و اسیدهای موجود در نوشیدنی های ورزشی نیز خطر پوسیدگی دندان را افزایش می دهند.

چه زمانی نوشیدنی های ورزشی مفید هستند؟

من آن مورد را در Gatorade خریدم زیرا تیم پسرم در هوای گرم یک مسابقات تنیس چند ساعته انجام داد. تنیس یک ورزش پر انرژی است و کودکان بیشتر در زیر آفتاب و گرمای کامل بازی می کنند. ارائه بطری های کوچک Gatorade به عنوان یک گزینه برای من منطقی بود.

اگر کودکان بیش از 60 دقیقه در حال ورزش یا ورزش شدید هستند و در طول فعالیت نیاز به پر شدن سریع دارند ، نوشیدنی های ورزشی می تواند مفید باشد. نوشیدن چند جرعه نوشیدنی ورزشی در استراحت سریع بین مسابقات بسیار آسانتر (و برای معده نرمتر) است تا نشستن و خوردن یک میان وعده.

نوشیدنی های ورزشی همچنین برای ورزشکاران استقامتی مانند ماراتن هایی که باید در حال حرکت هزینه داشته باشند مفید است.

اما در مورد انواع تمرینات و بازی های باغ ، وادار کردن کودک به خوردن یک میان وعده یا وعده غذایی سالم ، این کار را انجام می دهد. لیستی از 21 میان وعده ورزشی مغذی برای کودکان من تهیه کنیدبر

چگونه در مورد نوشیدنی های ورزشی با کودکان صحبت کنیم

بله ، نوشیدنی های ورزشی جایی دارند. اما بسیاری از دلارهای بازاریابی برای تبلیغ یک نوشیدنی برای افرادی که نیازی به آن ندارند ، از جمله کودکان و نوجوانان هزینه می شود.

بنابراین اطمینان حاصل کنید که فرزندان شما می دانند که نوشیدنی های ورزشی به طرز جادویی باعث افزایش سریع آنها در زمین فوتبال نمی شود یا بهتر می تواند پرچم را به خود جلب کند ، مهم نیست که در تبلیغات و تبلیغات در اینترنت چه می بینند – مگر اینکه آنها مدت طولانی ورزش کرده باشند. ، به ویژه در هوای گرم ، آب ساده عالی است.

خودتان نوشیدنی ورزشی برای بچه ها درست کنید

بله ، شما می توانید نوشیدنی الکترولیت خانگی خود را تهیه کنید! و مواد بسیار کمتری نسبت به اقلام خریداری شده وجود دارد. در اینجا یک دستور العمل آسان از رژیم درمانی ایلی قلعه آمده است.



دیدگاهتان را بنویسید