خوردن بی معنی؟ در اینجا 6 عامل ایجاد کننده آن وجود دارد


آیا تا به حال به این نتیجه رسیده اید که بدون غذا غذا می خورید در واقع به غذا خوردن فکر می کنید؟ این یک غذای بی فکر است.

تغذیه ناسالم زمانی است که شما از تجربه غذا و بدن خود کنار گذاشته اید ، این امر باعث می شود که شما نتوانید از آنچه می خورید لذت ببرید و با بدن خود هماهنگ شوید تا از سیری و سیری خود مطلع شوید.

همه ما قبلاً این کار را انجام داده ایم.

شاید هنگام تماشای تلویزیون غذا بخوریم یا بعد از ظهر غذا بخوریم.

ما افراد شلوغی هستیم ، بنابراین همیشه هر بار که غذا می خوریم 100 درصد مراقب نخواهیم بود ، اما مشکل خوردن بی فکر این است که می تواند منجر به عوارض جانبی متعددی شود. از دوره های پرخوری گرفته تا احساس پرخوری ، ایجاد اختلالات گوارشی و حتی پشیمانی و احساس گناه ، خوردن بی فکر هرگز به خوبی به ما کمک نمی کند.

در این مقاله ، ما دلایل متداول را بررسی می کنیم که چرا ممکن است بی خیال غذا خوردن شوید تا بتوانید بر آنها غلبه کنید.

6 دلیل رایج در خوردن بی فکر

درک بهتر آنچه شما را وادار به خوردن احمقانه می کند می تواند به شما در تشخیص بهتر این که چه اتفاقی در حال رخ دادن است و همچنین اقدامات لازم برای جلوگیری از آن کمک کند.

1. غذا خوردن برای راحتی

طعم غذا خوب است ، به همین دلیل غذا ما را خوشحال می کند ، درست است؟ خوب ، این متاسفانه می تواند یک شیب لغزنده باشد.

این غذا خوشمزه و دلپذیر است ، بنابراین باید از آن لذت برد. اما کاری که ما نمی خواهیم انجام دهیم این است که به غذا به عنوان یک آرامش یا به عنوان یک مکانیسم مقابله ای کمک کنیم تا به ما کمک کند با سایر قسمت های زندگی مان که خوشایند نیست برخورد کنیم.

وقتی کسی برای راحتی غذا می خورد ، معمولاً به دنبال غذا است تا احساس قبلی را از بین ببرد و شادی را جایگزین آن کند.

به عنوان مثال ، فرض کنید بعد از کار بیش از حد استرس دارید. ممکن است نتوانید پس از بازگشت به خانه آن احساس اضطراب را به طور کامل از بین ببرید ، بنابراین دست به کیک شکلاتی مورد علاقه خود بزنید ، زیرا می دانید که کیک همیشه طعم خوبی دارد و به شما کمک می کند تا استرسی که احساس کرده اید را فراموش کنید.

این باعث خوردن دیوانه وار می شود.

شما کیک را نمی خورید زیرا فقط می خواهید کیک را بخورید ، از هر قسمت آن لذت ببرید و از آنچه درست است لذت ببرید! در عوض ، شما برای راحتی ، برای فرار به کیک نگاه می کنید. این نیز می تواند در نتیجه تقریباً هرگونه احساسات افزایش یابد – از غم تا عصبانیت یا حتی ناامیدی.

2. سیگنال های محیطی

آیا جاهایی وجود دارد که می روید و تمایل خاصی به وجود می آید؟

یکی از رایج ترین مواردی که درباره آن می شنوم سینما است. وقتی وارد سینما می شوید ، آیا بلافاصله کیف پاپ کورن می خواهید؟ یا شاید این شیرینی مورد علاقه شما باشد؟

در حال حاضر فقط تمایل به لذت بردن از غذا چیزی برای شرمساری نیست! غذا باید هم مغذی و هم لذت بخش باشد ، این بخشی از فلسفه ما در Nutrition Stripped است.

اما جنون هنگامی رخ می دهد که ما غذا بخواهیم ، علیرغم فقدان گرسنگی. اگر در نتیجه یک سیگنال محیطی کاملاً سیر باشیم و به سادگی غذا بخوریم ، نمی توانیم سیگنال های گرسنگی و سیری خود را بشنویم تا میزان و زمان خوردن را تعیین کند. ما فقط برای خوردن غذا می خوریم.

این اغلب منجر به مصرف بیش از حد غذا می شود که باعث می شود بعد از خوردن بیشتر از آنچه که تصور می کردیم ، احساس سیری ، نفخ و شاید تا حدودی ناراضی داشته باشیم.

یکی دیگر از نمونه های رایج علائم محیطی را اغلب می توان در شرایط تغذیه اجتماعی یافت. در بسیاری از این شرایط ، غالباً مواد غذایی در معرض چرا وجود دارد ، مانند بشقاب چیپس یا تخته خام. این به سادگی می تواند شما را وادار به خوردن غذاهای خاصی کند که به طور معمول نمی گویید برای شما بهترین هستند. همچنین می تواند باعث شود که بیش از حد زیاده روی کنید زیرا هر بار که راه می روید چیزی را به دست می گیرید یا به دلیل اینکه تمام شب جلوی شما می نشیند.

3. حواس پرتی

حواس پرتی یکی دیگر از علل شایع خوردن بی فکر است. همه چیز از پیمایش اینستاگرام گرفته تا تماشای تلویزیون یا ورزش کردن در حین غذا خوردن ، حواس شما را به غذا پرت می کند.

وقتی از غذا خوردن پرت می شوید ، احساس رضایت از آنچه می خورید سخت تر است ، زیرا واقعاً به طعم و بافت غذا توجه نمی کنید.

فکرش را بکنید – آیا تا به حال روی نیمکت نشسته اید و Netflix را با یک بشقاب بزرگ چیپس تماشا می کنید؟ قبل از اینکه بفهمید ، بسیار بیشتر از آنچه که احتمالاً می خورید ، اگر پشت میز نشسته اید و آنچه را که می خورید ، تماشا می کنید.

اکنون ، مهم است بدانید که گاهی اوقات انجام این کار اشکالی ندارد! گاهی اوقات تنها چیزی که می خواهیم یک شب خوب در Netflix و خوردن چیپس هنگام تماشا است. اما اگر این بخشی از برنامه معمول روزانه شما است ، ممکن است بخواهید روی جایگزینی این عادت کار کنید.

4. خوردن بی معنی در نتیجه فشار همسالان

همه آن دوست یا یکی از اعضای خانواده خود را دارند ، “نه ، شما حتماً این کار را امتحان کنید ، این بسیار خوب است!” ، “من می دانم که شما گفتید نمی خواهید ، اما لطفاً کمی با من داشته باشید!”

برای کسی آشنا به نظر می رسد؟

وقتی واقعاً گرسنه غذا نیستیم یا واقعاً از غذا لذت نمی بریم ، اما همچنان آن را می خوریم ، بی دقتی می خوریم.

ما دوباره غذا می خوریم تا بخوریم. ما به این فکر نمی کنیم که غذا چقدر خوشمزه است ، چه احساسی به ما می دهد یا چگونه بو می دهد ، اما به این دلیل غذا می خوریم که شخصی به ما گفته است.

5. کسالت

در حال حاضر این غذا بسیار شبیه غذا خوردن برای راحتی است ، اما بیشتر از هر چیز بر اساس عادت هدایت می شود.

عادات ما به ما این امکان را می دهد که در صورت نیاز روی خلبان خودکار کار کنیم تا بتوانیم کارهای روزمره را به راحتی انجام دهیم. این بخش بزرگی در مورد عادات است! اما کارهایی که آنها انجام می دهند گاهی باعث می شود وقتی در اطراف غذا هستیم ، ناخواسته یا احمقانه رفتار کنیم.

به عنوان مثال ، وقتی در حال بزرگ شدن بودید ، همیشه هنگام انجام تکالیف خود به آشپزخانه می رفتید و به طور خاص بازی یا کار نمی کردید. حوصله ات سر رفته بود! عادت می کنید در آشپزخانه پوست کنده و چیزهایی را که دارید چنگ بزنید.

خوب ، هر زمان که حوصله تان سر رفت ، مغز شما می تواند بلافاصله به سراغ غذا برود. یک عادت شکل گرفت.

یکبار دیگر ، ما غذا نمی خوریم زیرا گرسنه هستیم و می خواهیم غذا را با دقت تجربه کنیم ، ما برای برآوردن نیاز متفاوتی غذا می خوریم که متأسفانه واقعاً نمی تواند برآورده شود.

6. برنامه های غذایی باعث غذا خوردن بی فکر می شود

مشتریان اغلب با یک برنامه غذایی خاص به من مراجعه می کنند باید چسبیدن به

آنها هر روز در ساعات معینی صبحانه ، ناهار و شام می خورند. چرا می توانید بپرسید؟ خوب ، زیرا آنها فکر می کردند که باید انجام دهند.

آنچه در اینجا اتفاق می افتد ، آیا ما عمداً بار دیگر علائم گرسنگی و سیری خود را نادیده می گیریم. به جای اینکه به بدن گوش دهیم و واکنش مناسب نشان دهیم ، بدن را مجبور می کنیم در مواقعی که فکر می کنیم باید غذا بخورد. وقتی احساس ما را در مورد غذا بررسی نمی کنیم ، دوباره با بی دقتی غذا می خوریم.

چگونه بدون فکر خوردن را متوقف کنیم

ما اکنون می دانیم که علت خوردن دیوانه وار چیست. پس چگونه متوقف شویم؟

خوب ، ابتدا می خواهیم از عوامل محرک فردی خود آگاه شویم. آیا اغلب در غذا به دنبال راحتی هستید؟ آیا تسلیم فشار همسالان می شوید؟ آیا به برنامه غذایی پایبند هستید؟ یا شاید تحت تأثیر خستگی یا محیط شما قرار گرفته باشد؟

هنگامی که از آنچه باعث دیوانه شدن می شود آگاه شدید ، می توانید به طور فعال برای ترک این عادات و ایجاد عادت های مثبت و جدید تلاش کنید. در داخل راهنمای رایگان ما ، ابزارهای ساده اما م effectiveثری را که می توانید در وعده غذایی بعدی خود استفاده کنید تا تعادل انتخاب های غذایی امروز را به همراه داشته باشید ، به همراه مراحل حفظ عادات غذایی متعادل در طول زندگی ، به اشتراک می گذاریم.

با دقت غذا خوردن را تمرین کنید

همچنین می توانید یاد بگیرید که عمداً با دقت غذا بخورید. ما به همه اعضا و مشتریان خود می آموزیم که این کار را برای رسیدن به اهداف فردی خود انجام دهند. دور شدن از خوردن آگاهانه و دنیای تغذیه آگاهانه به شما امکان می دهد کنترل زندگی و اهداف سلامتی خود را در دست بگیرید.

اگر می خواهید این مهارت را توسعه دهید اما کاملاً مطمئن نیستید که گام بعدی برای شما چیست ، برای تماس رایگان با یکی از متخصصان رژیم غذایی ما ثبت نام کنید! شما می توانید نقاط درد ، اهداف و آرزوهای خود را مورد بحث قرار دهید تا تعیین کنید در آینده چه کاری انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید