جذب کولین: ضروری است ، اما تحقیقات کافی انجام نشده است


بیایید در مورد کولین صحبت کنیم: یک ماده مغذی مهم که ممکن است هرگز در مورد آن نشنیده باشید.

کولین چیست؟

کولین گاهی اوقات به خوبی با ویتامین B ترکیب می شود ، و اگرچه از نظر فنی یک ویتامین B نیست ، اما دارای ویژگی های مشترکی برای آن دسته از مواد مغذی است. ما انسان ها توانایی تولید کولین در کبد را داریم (که به آن می گویند از نو سنتز یا سنتز “جدید”). اما ما نمی توانیم به اندازه کافی نیازهای خود را برآورده کنیم و بنابراین یک ماده مغذی ضروری محسوب می شود – به این معنی که ما باید آن را از رژیم غذایی خود دریافت کنیم.

کولین برای ما چه می کند؟

کولین برای ساخت بسیاری از مولکولهای مهم بیولوژیکی از جمله فسفاتیدیل کولین و انتقال دهنده عصبی استیل کولین مورد نیاز است. برای عملکرد مغز و سیستم عصبی بسیار مهم است و نقش بسیار مهمی در رشد اولیه مغز ، هم در رحم و هم در اوایل زندگی دارد.

در حقیقت ، تحقیقات جدید در مورد نقش کولین در رشد مغز جنین باعث شده است که انجمن پزشکی آمریکا تلاش کند تا سطوح بالاتری از کولین در ویتامین های دوران بارداری را افزایش دهد. تا همین اواخر ، بسیاری از فرمولاسیون های دوران بارداری حتی شامل کولین نبودند یا فقط آن را در مقادیر بسیار کمی شامل می شدند.

AMA مایل است 450 میلی گرم کولین را در فرمول های قبل از تولد مشاهده کند. یک چالش این است که کولین یک ماده مغذی حجیم است و شامل مقادیر بیشتر در دوران قبل از زایمان باعث می شود که قرص ها بسیار بزرگتر شوند. توصیه به زنان باردار توصیه می شود که مکمل کولین را به عنوان مکمل قبل از زایمان مصرف کنند. در حال حاضر ، زنان و پزشکان آنها باید از برآوردن این نیاز اطمینان حاصل کنند.

کولین دارای بسیاری از عملکردهای مهم دیگر در بدن است ، از جمله محافظت از کبد. کمبود این ماده مغذی می تواند منجر به تجمع چربی در کبد شود که در نهایت می تواند منجر به آسیب کبدی یا حتی سرطان شود.

همچنین ببینید: بیماری کبد چرب غیر الکلی چیست؟


کولین را از کجا تهیه کنیم؟

غنی ترین منابع غذایی کولین تخم مرغ ، گوشت اندام (مانند جگر) ، ماهی و صدف ، گوشت گاو ، گوشت خوک و مرغ است. از منابع گیاهی ، جوانه بروکسل ، کلم بروکلی و سایر سبزیجات برگ برگ بهترین گزینه هستند.

چقدر کولین کافی است؟

سؤال خوبی بود! کولین کمک هزینه روزانه (ADR) ندارد زیرا گروهی از متخصصان که این توصیه ها را تأیید می کنند معتقدند که اطلاعات کافی برای تعیین میزان کافی وجود ندارد. هنگامی که اطلاعات کافی برای راه اندازی RDA وجود ندارد ، آکادمی ملی پزشکی به جای آن به تعیین مصرف مناسب (AI) اهمیت می دهد. این بر اساس میزان مصرف افراد سالم است – با این فرض که اگر به طور کلی سالم هستند ، باید به اندازه کافی دریافت کنند.

هوش مصنوعی برای کولین برای مردان بزرگسال 550 میلی گرم در روز و برای زنان بزرگسال 425 است. در صورت بارداری یا شیردهی کمی بیشتر. و این اساساً بر اساس مطالعه ای است که فقط مردان در آن شرکت کرده اند ، که نشان داد مردانی که کمتر از این مقدار دریافت می کنند در معرض ابتلا به کبد چرب هستند.

مبالغ مربوط به زنان ، کودکان و نوجوانان بر اساس اندازه نسبی بدن از آن برآورد شد. اما ، البته ، زنان و کودکان فقط مردان کوچکتر نیستند. تفاوتهای هورمونی و متابولیکی زیادی بین این گروهها وجود دارد که می تواند بر نیازهای آنها تأثیر بگذارد.

همانطور که ماری کاودیل ، محقق کولین از دانشگاه کرنل به من توضیح داد ، استروژن سنتز کولین را در کبد تنظیم می کند. بنابراین ، زنان پیش از یائسگی ممکن است برای پیشگیری از کمبود به کولین کمتری نسبت به مردان نیاز داشته باشند.

از سوی دیگر ، به دلیل نقشی که کولین در گسترش بافت و رشد مغز جنین ایفا می کند ، زنان باردار ممکن است به مقدار بیشتری نیاز داشته باشند. و در واقع ، برخی از تحقیقات Caudil فوایدی را برای زنانی که از توصیه هوش مصنوعی مضاعف در دوران بارداری استفاده می کنند ، نشان داده است.

با توجه به اهمیت آن ، من مشتاق هستم تا محققان شواهد کافی تولید کنند تا بتوانیم RDA واقعی برای کولین را در مراحل مختلف زندگی ایجاد کنیم. امیدوارم به این آستانه نزدیک می شویم. اما در این میان ، ما به این هوش مصنوعی گیر کرده ایم.

ما همچنین یک UL (یا حد بالایی) برای کولین داریم. حداکثر میزان توصیه شده 3500 میلی گرم در روز است که نصف مقداری است که علائم سمیت را نشان می دهد. نزدیک شدن به این امر فقط از طریق رژیم غذایی بسیار دشوار خواهد بود. شما باید حدود بیست تخم مرغ یا 35 وعده گوشت بخورید لانه برای رفتن به آنجا. عملاً تنها راه افراط در مصرف کولین ، مکمل است – و کولین یک مکمل غذایی پرکاربرد نیست.

معمولا افراد از رژیم غذایی خود چقدر کولین دریافت می کنند؟

تحقیقات اخیر رژیم غذایی نشان می دهد که اکثر ما فقط 65 تا 75 درصد از مقدار کافی دریافت می کنیم. اما به خاطر داشته باشید که مصرف کافی ممکن است بیشتر از نیازهای واقعی بسیاری از گروه ها باشد. و به نظر می رسد هیچ مدرکی مبنی بر کمبود گسترده کولین در افراد سالم وجود ندارد.

آیا گیاهخواران در معرض خطر بیشتری هستند؟

دکتر Caudil می گوید شاید نه. کسانی که تخم مرغ یا گوشت نمی خورند به احتمال زیاد کولین بسیار کمتری نسبت به کسانی که می خورند دریافت می کنند. از سوی دیگر ، او می گوید ، آنها ممکن است بیشتر بتائین دریافت کنند ، یک ماده مغذی نزدیک که عمدتا در گیاهان یافت می شود. بدن ما می تواند از کولین بتائین بسازد. اما اگر مقدار زیادی بتائین از رژیم غذایی خود دریافت کنیم ، می تواند مقداری از کولین مصرفی ما را برای اهداف دیگر ذخیره کند. کسانی که مصرف بتائین بیشتری دارند از نظر تئوری ممکن است به کولین کمتری نیاز داشته باشند. باز هم ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

آیا بین کولین و سرطان پروستات ارتباطی وجود دارد؟

یکی از شنوندگان تغذیه به تازگی از من خواسته است که این موضوع را در نظر بگیرم پس از آنکه به تحقیقاتی برخوردم که نشان می دهد کولین خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می دهد.

در واقع ، این کمی پیچیده تر از آن است. چندین مطالعه برانگیختگی در مردان مبتلا به سرطان پروستات نشان داده است کسانی که از رژیم غذایی خود کولین بیشتری دریافت کرده اند ، بیشتر در معرض مرگ ناشی از بیماری خود هستند. از سوی دیگر ، مطالعات گسترده جمعیتی رابطه معکوس بین مصرف کولین و سرطان نشان داده است ، به این معنی که افرادی که کولین بیشتری دریافت می کردند ، خطر کمتری داشتند.

دکتر Caudil فکر نمی کند این چندان شگفت آور باشد. او توضیح می دهد که کولین برای تقسیم سلولی بسیار مهم است. این یکی از دلایلی است که اهمیت آن را در دوران بارداری ، زمانی که میزان تقسیم سلولی بسیار زیاد است ، دارد. سرطان همچنین با میزان بالای تقسیم سلولی مشخص می شود ، اما در این مورد ، آسیب شناختی است. منطقی است که یک ماده مغذی که باعث تقسیم سلولی سالم در افراد سالم می شود ، ممکن است از تقسیم سلولی ناسالم در افراد مبتلا به سرطان حمایت کند.

ما موارد مشابهی را در مورد اسید فولیک مشاهده کرده ایم. به نظر می رسد اسید فولیک برای عموم مردم در برابر سرطان روده بزرگ محافظ است. برای مبتلایان به سرطان روده بزرگ ، مصرف زیاد اسید فولیک ممکن است باعث رشد سرطان شود.

همچنین ببینید: خطر اسید فولیک و سرطان

واضح است که توصیه های رژیم غذایی همیشه باید با شرایط سازگار باشد. هر فردی که مبتلا به سرطان است حتماً باید در مورد رژیم غذایی خود و مکمل هایی که مصرف می کند با متخصص سرطان خود یا بهتر از آن با متخصص تغذیه انکولوژی مشورت کند.

آیا بین کولین و بیماری قلبی ارتباطی وجود دارد؟

ارتباط بین کولین و بیماری قلبی نیز به طور مشابه پیچیده است. سطح بالایی از مولکول التهابی به نام هموسیستئین با افزایش خطر بیماری های قلبی مرتبط هستند. یکی از عملکردهای متعدد کولین به عنوان اهدا کننده متیل است که هموسیستئین را به مولکول کمتر واکنش پذیر بازیافت می کند. متیونینبنابراین ، منطقی است که فکر کنیم کولین به محافظت از قلب و کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کند.

از سوی دیگر ، مصرف کولین ممکن است سطح TMAO در خون را افزایش دهد ، متابولیتی که به عنوان عامل خطر احتمالی بیماری قلبی شناخته شده است. اما تولید TMAO فقط بر رژیم غذایی تأثیر نمی گذارد. همچنین تحت تأثیر میکروب های روده ما قرار دارد و تا حدی از نظر ژنتیکی تعیین می شود.

و در اینجا موارد زیر آمده است: مصرف ماهی ، که مدتهاست به دلیل خواص محافظتی آن برای قلب شناخته شده است ، TMAO خون را بسیار بیشتر از تخم مرغ ، گوشت گاو یا سایر غذاهای سرشار از کولین افزایش می دهد. بنابراین ، هنوز مشخص نیست که آیا سطوح بالاتر TMAO است یا خیر در نتیجه مصرف کولین (برخلاف علل دیگر) عاملی برای بیماری های قلبی هستند.

از نظر ارزش ، مطالعات گسترده ای هیچ ارتباطی بین مصرف کولین و خطر بیماری های قلبی نشان نداد.

آیا به مکمل کولین نیاز دارید؟

من همیشه طرفدار این هستم که مواد مغذی خود را از طریق غذا دریافت کنیم ، نه از مکمل ها – به ویژه هنگامی که این امر به ما انگیزه می دهد تا غذاهای کامل را در رژیم غذایی خود در اولویت قرار دهیم. کسانی که تخم مرغ و / یا گوشت را در رژیم غذایی خود قرار می دهند ، به احتمال زیاد برای رفع نیازهای خود کولین کافی دریافت می کنند.

کسانی که به دنبال منابع کولین با منشا گیاهی هستند باید مطمئن باشند که کلم بروکلی ، جوانه بروکسل و سایر سبزیجات نژادی را به طور مرتب شامل می شوند.

اما افراد در رده های خاص – مانند زنان باردار و مادران شیرده – ممکن است به موارد بیشتری نیاز داشته باشند. مطمئن شوید که مزایای مکمل کولین را با پزشک خود در میان بگذارید.



دیدگاهتان را بنویسید