تمرکز بر انعطاف پذیری | سازمان ملل سالم


فواید تمرینات کششی

آیا یکی از مهمترین جنبه های سلامت جسمانی خود را نادیده می گیرید؟ با وجود اینکه ممکن است فعال باشید، آیا به اندازه کافی کشش دارید؟ حرکات کششی یک ورزش بسیار مهم است و باید بخشی از برنامه روزانه شما باشد. اگر اغلب حرکات کششی انجام ندهید، احتمال آسیب دیدگی شما بیشتر است. وقتی عضلات خود را کشش نمی دهید، سفت می شوند. اگر از انجام هیچ فعالیتی، مانند نشستن روی صندلی، به فعالیتی که عضلات شما را کش می دهد، مانند ورزش کردن، می روید، ممکن است عضلات شما آسیب ببینند.

حرکات کششی فواید زیادی دارد، از جمله:

  • انعطاف پذیری را افزایش دهید.

  • عملکرد خود را در فعالیت های بدنی بهبود بخشید.

  • خطر آسیب دیدگی را کاهش دهید.

  • به عضلات خود اجازه دهید تا به طور موثرتری کار کنند.

انجام حرکات کششی هر روز می تواند استرس زا به نظر برسد، اما چند نکته برای آسان تر کردن آن وجود دارد.

  • آن را گرم کردن تلقی نکنید. فشارهای عضلانی سرد بیشتر از اینکه فایده داشته باشد، ضرر دارد. سعی کنید یک پیاده روی کوتاه یا دویدن برای گرم کردن ماهیچه های خود انجام دهید، یا حتی بهتر است بعد از تمرین خود کشش دهید.

  • یک گروه عضلانی را انتخاب کنید. کشش هر ماهیچه در بدن شما می تواند سخت و وقت گیر به نظر برسد. در عوض، چند گروه عضلانی را برای تمرکز روی آنها انتخاب کنید، مانند همسترینگ، باسن، ساق پا و باسن. حتماً گروه های عضلانی را که روی آنها تمرکز می کنید بچرخانید تا از هیچ ماهیچه ای غافل نشوید.

  • به کشش ادامه دهید. سعی کنید هر کشش را حداقل ۳۰ ثانیه نگه دارید تا از کارایی اطمینان حاصل کنید. همچنین سعی کنید به جای جهش برای جلوگیری از آسیب، بی حرکت بمانید.

  • یکسان. به یاد داشته باشید که از طریق تمرینات کششی نفس بکشید! تمرکز روی کشش آنقدر آسان است که فراموش کنید نفس های طولانی و عمیق بکشید.

  • ثابت قدم باشید مطمئن شوید که حداقل دو تا سه بار در هفته حرکات کششی انجام دهید تا مطمئن شوید که از مزایای کامل کشش بهره مند می شوید. با عدم حفظ ثبات خود، در معرض خطر از دست دادن انعطاف پذیری و سایر مزایای بالقوه هستید.

ممکن است بعد از یک یا دو روز حرکات کششی متوجه افزایش انعطاف پذیری خود نشوید. با این حال، اگر آن را ثابت نگه دارید، در عرض چند هفته متوجه تفاوت خواهید شد! چندین مختلف وجود دارد
ویدیوهای یوتیوب که شما را از طریق کشش هایی که مدت زمان متفاوتی دارند و بر گروه های مختلف عضلانی تمرکز دارند، راهنمایی می کنند! Hamel Rec همچنین کلاس های گروهی یوگا را ارائه می دهد که می تواند به شما در بهبود انعطاف پذیری کمک کند!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر