به خواب زمستانی نه بگویید | UNH سالم


فعال ماندن در سرما

با کاهش دما، انگیزه بیرون رفتن نیز کاهش می یابد. با این حال، مهم است که از نظر بدنی فعال بمانید، حتی در زمستان. در واقع، ورزش در هوای خنک دارای مزایایی است، مانند عدم مقابله با گرما یا رطوبت. ورزش در فضای باز همچنین به شما امکان می دهد مقداری ویتامین D دریافت کنید و ایمنی شما را در فصل سرماخوردگی و آنفولانزا تقویت می کند. فعالیت های زیادی در فضای باز وجود دارد که می توانید در طول زمستان در آنها شرکت کنید، مانند:

اگر در سرما هر نوع فعالیت بدنی انجام می دهید، برای اطمینان از سلامت خود باید اقداماتی را انجام دهید:

  • لایه به بالا. چندین لایه بپوشید که با شروع گرم شدن بدن می توانید آنها را بردارید. نزدیک ترین لایه به پوست شما باید سبک و دارای رطوبت باشد، لایه دوم باید عایق باشد مانند پشم یا پشم گوسفند و لایه سوم باید ضد باد و باران باشد. برای جلوگیری از سرمازدگی حتما از کلاه و دستکش نیز استفاده کنید.

  • دست گرمی بازی کردن. قبل از بیرون رفتن در هوای سرد حتما حرکات کششی یا گرم کردن پویا انجام دهید. این به گرم کردن بدن و گردش خون برای جلوگیری از آسیب کمک می کند.

  • برنامه داشته باشید همیشه قبل از شرکت در هر فعالیت در فضای باز، پیش بینی آب و هوا را بررسی کرده و بر اساس آن برنامه ریزی کنید. همچنین مطمئن شوید که برنامه خود را به دوستان و خانواده نزدیک خود بگویید تا در صورت وقوع طوفان از موقعیت مکانی شما آگاه شوند.

  • کرم ضد آفتاب بپوشید. اگرچه ممکن است به دلیل هوای سرد به آن فکر نکنید، اما برف اشعه های خورشید را منعکس می کند و آفتاب سوختگی را حتی اگر سرد باشد ممکن می کند. همیشه به یاد داشته باشید که ضد آفتاب بزنید.

  • آن را مخلوط کنید. انواع مختلف فعالیت های زمستانی در فضای باز را امتحان کنید تا ببینید از چه چیزی بیشتر لذت می برید! این به شما کمک می کند تا انگیزه خود را برای بیرون رفتن حفظ کنید و به استفاده از قسمت های مختلف بدن کمک می کند.

فعالیت بدنی می تواند برای سلامت جسمی و روانی شما بسیار مفید باشد. تلاش کنید حتی در سرما از خانه خارج شوید!

فعالیت زمستانی در فضای باز مورد علاقه شما چیست؟ با ایمیل به ما به آدرس [email protected] به ما اطلاع دهید!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر