به امید کاهش وزن؟ حذف سدیم از رژیم غذایی خود را در نظر بگیرید

ما تقریباً به‌طور خودکار هنگام خوردن گوجه‌فرنگی تازه، ذرت روی لپه، همبرگر یا تخم‌مرغ نیم‌پز به نمکدان دست می‌زنیم، اما آیا در تلاش‌های کاهش وزن خود خرابکاری می‌کنیم؟

ممکن است فکر کنید نمک و کلرید سدیم یکسان هستند اما اینطور نیست. نمک سفره از ۴۰ درصد سدیم تشکیل شده است، بنابراین اگر به غذا نمک اضافه کنید، میزان سدیم آن را تا ۴۰ درصد نمک اضافه شده افزایش می دهید. ما طعم غذای خود را با نمک تقویت می کنیم و تولید کنندگان تقریباً همیشه آن را به همان منظور به غذا اضافه می کنند.

هفتاد و هفت درصد از سدیمی که ما مصرف می کنیم از غذاهای آماده یا فرآوری شده تجاری است. ۱۱ درصد دیگر از نمک یا چاشنی های حاوی سدیم به غذاهای ما می آید.

خبر خوب این است که نمک کالری ندارد، اما مصرف بیش از حد نمک باعث حفظ آب در بدن می شود. بنابراین در حالی که ممکن است پف کرده و پف کرده به نظر برسید یا احساس کنید، چربی اضافه نکرده اید. با این حال، نمک بی ضرر نیست زیرا می تواند منجر به فشار خون بالا یا تشدید آن شود.

فست فود به طرز تکان دهنده ای سرشار از نمک است، زیرا راهی ارزان برای یک شرکت برای اضافه کردن طعم به غذاهای خود و در عین حال حفظ غذا تا حدی است.

اگر نمک مصرفی خود را به شدت کاهش دهید، ممکن است وزن کم کنید، اما چیزی که ممکن است از دست بدهید وزن آب است. یک رژیم غذایی شدید ممکن است نتایج کوتاه مدتی به شما بدهد، اما اگر مصرف نمک قبلی خود را از سر بگیرید، می توانید مایعات را دوباره به دست آورید. به خاطر داشته باشید که مقدار مشخصی سدیم برای عملکرد صحیح بدن انسان بسیار مهم است.

اعتدال کلید نمک است، اگرچه برخی از شرایط سلامتی مانند فشار خون بالا ممکن است ایجاب کند که نمک و سدیم بیشتری را از رژیم غذایی خود حذف کنید. حد بالایی توصیه شده برای یک بزرگسال سالم ۲۳۰۰ میلی گرم سدیم در روز یا حدود ۱ قاشق چایخوری نمک خوراکی است. در مقابل، ۱۵۰۰ میلی گرم ممکن است برای افراد مبتلا به فشار خون بالا مجاز باشد.

کاهش مصرف سدیم با جایگزینی غذاهای فرآوری شده با میوه ها و سبزیجات تازه مصرف شده به صورت خام، گوشت بدون چربی پخته شده بدون سس نمک و ماهی و غلات تهیه شده با چاشنی هایی مانند خانم داش امکان پذیر است. شما باید نسبت به اطلاعات روی برچسب ها هوشیار باشید. ممکن است اغلب از خواندن محتوای سدیم در غذاهای روزمره متعجب شوید. کاهش مصرف سدیم مستلزم اهتمام به آگاهی از آنچه مصرف می‌کنید و به دنبال جایگزین‌های سالم‌تر است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر