این افسانه که کلسترول غذایی کلسترول را افزایش نمی دهد. در اینجا غالباً سوء تعبیر یا سوء تفاهم شده است. به ویژه در افراد سالم: رژیم غذایی


من بارها با این افراد فرعی ملاقات کرده ام که ادعا می کنند خوردن کلسترول باعث افزایش کلسترول نمی شود. در اینجا یک مثال ، با بالاترین نظر (با 17 رای) وجود دارد که “کلسترول رژیم غذایی برای اکثر افراد هیچ تاثیری بر کلسترول در بدن ندارد” ، البته بدون هیچ گونه مرجعی ، البته.

اینجا یکی دیگر است. توجه کنید که آن شخص چگونه ادعا می کند که متخصص است – فقط یک فرد غیر حرفه ای است که زیاد مطالعه می کند. خوب ، به کسی توهین نکنید ، اما من فکر می کنم این بخشی از مشکل است. مردم چندین وبلاگ / کتاب می خوانند و دانش خود را بسیار ارزیابی می کنند.

کلسترول غذایی باعث افزایش کلسترول سرمی می شود و با توجه به ارتباط قوی بین کلسترول سرم و بیماری های قلبی و عروقی ، این برای من بسیار خطرناک است که افراد بی سواد در حال دویدن هستند و به دیگران می گویند که نگران خوردن غذاهای سرشار از کلسترول و تأثیر آن نباشید. روی کلسترول آنها مرحله.

سردرگمی از کجا می آید؟

در اینجا یک مرور کلی عالی برای شروع وجود دارد. کلسترول و زرده رژیم غذایی: برای بیماران در معرض خطر بیماری های عروقی نیست

اثرات کلسترول غذایی بر کلسترول سرم تا حدی به رژیم غذایی و ویژگی های فرد مصرف کننده کلسترول بستگی دارد. کلسترول رژیم غذایی تأثیر بسیار بیشتری بر افرادی دارد که رژیم کم کلسترول مصرف می کنند ، با اثر آستانه ای که توسط کانر و همکاران نشان داده شده است. (31)

و اثرات کلسترول غذایی بر کلسترول سرم: یک متاآنالیز و مرور

هنگامی که مقدار کمی کلسترول به رژیم غذایی روزانه اضافه می شود ، عامل اصلی تغییر کلسترول سرم کلسترول اساسی در رژیم غذایی است. بنابراین ، هنگامی که یک یا دو تخم مرغ به رژیم غذایی معمولی آمریکایی (حاوی 400 میلی گرم در روز) اضافه می شود ، تغییرات کوچکی انتظار می رود. […] این محرک ها نشان می دهد افرادی که به رژیم غذایی کلسترول بسیار کم عادت دارند ممکن است نسبت به تغییرات رژیم غذایی حساس تر باشند.

خلاصه

غلظت کلسترول سرم با افزودن کلسترول به رژیم غذایی به وضوح افزایش می یابد ، اما میزان تغییر پیش بینی شده توسط کلسترول پایه در رژیم تعدیل می شود. بالاترین پاسخ زمانی انتظار می رود که کلسترول اولیه رژیم غذایی نزدیک به صفر باشد ، در حالی که در صورت وجود کلسترول پایه> 400-500 میلی گرم در روز ، تغییر کوچکی در صورت وجود وجود داشته باشد. افرادی که می خواهند کلسترول سرم خود را با رژیم غذایی حداکثر کاهش دهند ، ممکن است لازم باشد کلسترول غذایی خود را به حداقل (کمتر از 100-150 میلی گرم در روز) کاهش دهند تا متوجه کاهش کلسترول سرمی متوسط ​​شوند ، در حالی که افرادی که رژیم دارند ممکن است کلسترول نسبتاً غنی داشته باشند ، انتظار می رود تغییرات جزئی را تجربه کنند. در کلسترول سرم پس از افزودن حتی مقدار زیادی کلسترول به رژیم غذایی آنها.

بنابراین ، تأثیر کلسترول در رژیم غذایی تا حدی به سطح پایه کلسترول سرم و میزان مصرف کلسترول در رژیم غذایی بستگی دارد.

از این رو سردرگمی ایجاد می شود. با توجه به اینکه میانگین سطح کلسترول ایالات متحده 192 میلی گرم در دسی لیتر و میانگین مصرف روزانه 300-400 میلی گرم است ، بعید است که اکثر افراد با افزودن تخم مرغ بیشتر در سطح کلسترول تفاوت مشاهده کنند ، بنابراین نتیجه می گیرند که تخم مرغ هیچ تاثیری ندارد. اما همانطور که به زودی خواهید دید ، این نادرست است هنگامی که با میزان و سطح سرمی پایین (به طور معمول بخوانید) شروع کنید.

شواهدی از فراتحلیل

من قبلاً یکی را نقل کرده ام. اینجا دیگران هستند

کلسترول تخم مرغ نسبت کلسترول تام به کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا را در انسان افزایش می دهد: متاآنالیز

نتایج: افزودن 100 میلی گرم کلسترول در روز / روز نسبت کلسترول کل و HDL را 0.020 واحد (95٪ CI: 0.010 ، 0.030) ، غلظت کلسترول تام 0.056 mmol / L (2.2 میلی گرم / دسی لیتر) (95٪ CI) را افزایش داد. : 0.046 ، 0.065 mmol / L ؛ 1.8 ، 2.5 mg / dL) و غلظت HDL-کلسترول 0.008 mmol / L (0.3 mg / dL) (95٪ CI: 0.005 ، 0.010 mmol / L ؛ 0.2 ، 0.4 mg / dL )

کلسترول رژیم غذایی و بیماری های قلبی عروقی: یک مرور سیستماتیک و متاآنالیز

کلسترول رژیم غذایی نیز با افزایش کلسترول تام (17 آزمایش ؛ تغییرات خالص: 11.2 میلی گرم در دسی لیتر ؛ 95٪ CI: 6.4 ، 15.9) و کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) (14 آزمایش) به طور قابل توجهی افزایش یافت. تغییرات خالص: 6.7 میلی گرم / dL ؛ 95٪ CI: 1.7 ، 11.7 میلی گرم / دسی لیتر). وقتی دوز مداخله از 900 میلی گرم در روز بیشتر شد ، افزایش کلسترول LDL دیگر از نظر آماری معنی دار نبود. کلسترول رژیمی همچنین از نظر آماری به طور قابل توجهی کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا را افزایش داد (13 کارآزمایی ؛ تغییر خالص: 3.2 میلی گرم در دسی لیتر ؛ 95٪ CI: 0.9 ، 9.7 میلی گرم در دسی لیتر) و نسبت LDL به لیپوپروتئین ها با چگالی بالا (5 آزمایش ؛ خالص تغییر: 0.2 ؛ 95٪ CI: 0.0 ، 0.3).

پاسخ پلاسمای غذایی به لیپیدها و لیپوپروتئین ها در چربی و کلسترول رژیم غذایی: یک متاآنالیز

پیش بینی ها نشان داده است که رعایت توصیه های فعلی رژیم غذایی (30 energy انرژی چربی ، <10 fat چربی اشباع شده و <300 میلی گرم کلسترول در گرم) غلظت کل لیپوپروتئین-کلسترول پلاسما را تقریباً 5 compared در مقایسه با مقادیر مربوط به رژیم غذایی متوسط ​​آمریکایی کاهش می دهد. به

لیپیدهای غذایی و کلسترول خون: یک متاآنالیز کمی از مطالعات متابولیک

اجتناب از کلسترول غذایی 200 میلی گرم در روز ، کلسترول کل خون را 0.13 (0.02) mmol / l و کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم را 0.10 (0.02) mmol / l کاهش داد.

شواهدی از مطالعات تغذیه تخم مرغ

تأثیر تغذیه زرده تخم مرغ بر غلظت و ترکیب لیپوپروتئین سرم در انسان

پس از تغذیه زرده تخم مرغ ، سطح کلسترول تام سرم 13 درصد افزایش یافت. بیشتر این افزایش به دلیل LDL کلسترول است که 21 increased افزایش یافته است. کلسترول VLDL و IDL 19 و 11 درصد و تری گلیسیرید سرم کل 17 درصد کاهش یافت.

تغذیه کلسترول سنتز لیپوپروتئین های با چگالی کم را افزایش می دهد.

مکمل تخم مرغ به ترتیب سطح لیپوپروتئین با چگالی بالا و کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم را 18 و 40 درصد افزایش داد.

مطالعه پاسخ دوز بر اثر کلسترول رژیم غذایی بر روزه داری و متابولیسم لیپید و لیپوپروتئین بعد از غذا در مردان جوان سالم.

غلظت کل کلسترول ناشتا ناشتا به میزان 1.47 میلی گرم در دسی لیتر (0.038 میلی مول در لیتر) به ازای هر 100 میلی گرم کلسترول غذایی که به رژیم غذایی اضافه می شود ، افزایش می یابد (P <.001). کلسترول با لیپوپروتئین با چگالی پایین (LDL) به طور موازی افزایش می یابد. واکنش پذیری متفاوت بود ، اما به نظر می رسید به طور عادی توزیع شده است. غلظت پلاسمایی ناشتای آپوپروتئین B بین رژیم غذایی 0 تا 4 تخم مرغ تقریباً 10 increased افزایش یافته و با تغییرات غلظت کلسترول کل و LDL ارتباط دارد.

لیپیدهای سرمی در مردان که رژیم های کلسترول بالا و بدون کلسترول دریافت می کنند

افزودن کلسترول به رژیم غذایی به شکل زرده تخم مرغ باعث افزایش قابل توجه غلظت کلسترول و فسفولیپید در سرم شد. با حذف کلسترول زرده تخم مرغ از رژیم غذایی ، کلسترول و فسفولیپید سرم به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

مصرف تخم مرغ باعث افزایش لیپوپروتئین های پلاسمایی با چگالی پایین در افراد آزاد می شود

میانگین کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) پلاسما 12 درصد بیشتر بود (005 /0 = p) و میانگین آپولیپوپروتئین B پلاستیکی هنگام خوردن تخم مرغ نسبت به دوره بدون تخم مرغ 9 درصد بیشتر (007 /0 = p) بود.

تاثیر کلسترول و اسیدهای چرب رژیم غذایی بر لیپوپروتئین های پلاسما

افزودن 750 میلی گرم کلسترول به رژیم غذایی با P / C = 0.25-0.4 باعث افزایش کلسترول LDL به میزان 16 +/- 14 میلی گرم در دسی لیتر به 115٪ از ارزش غذایی پایه (n = 11 ، P کمتر از 0 ، 01) شد. 1500 میلی گرم کلسترول LDL را با 25 +/- 19 میلی گرم در دسی لیتر به 125٪ افزایش داد (9 نفر ، P کمتر از 0.01).

خوب ، من می توانم ادامه دهم ، زیرا بسیاری از مطالعات دیگر مانند این وجود دارد ، اما من فکر می کنم که تا اینجا کاملاً واضح است.

کلسترول رژیم غذایی سطح کلسترول سرم را افزایش می دهد (معمولاً LDL و به میزان کمتر apo-B) ، زیرا الف) سطح سرم اولیه به اندازه کافی پایین است و ب) مصرف اولیه کم است.

اگر فردی دارای کلسترول بالا باشد ، کاهش مصرف کلسترول در رژیم غذایی به کمتر از 200 میلی گرم ، مطمئناً بر تعداد آنها تأثیر مثبت خواهد داشت. پس لطفا مردم گفتن به کسی که در مورد تاثیر تخم مرغ بر سطح کلسترول خود می پرسد نگران نباشید ، به فرد آسیب بدی می زند.

آفرین به u / oehaut

دیدگاهتان را بنویسید