اگر شک دارید که او افسرده است، ادامه مطلب را بخوانید


هر غم و اندوهی که نشانه افسردگی نباشد، در این مقاله سعی داریم اطلاعات بیشتری در مورد افسردگی ارائه کنیم.

اگر شک دارید که او افسرده است، ادامه مطلب را بخوانید

همه ما گاهی اوقات احساس عبوس و غمگینی می کنیم. این تجربه کاملا طبیعی است و ربطی به افسردگی ندارد. بنابراین اگر اغلب به دیگران اینگونه واکنش نشان می دهیم: «چرا افسرده هستی؟»، احتمالاً افسردگی را به درستی نمی دانیم.

افسردگی حالت غمگینی است که هفته ها، ماه ها یا حتی بیشتر طول می کشد.

این اختلال نه تنها با تأثیر آن بر خلق و خو شناخته می شود، بلکه باید بر عملکرد اجتماعی و تحصیلی تأثیر منفی بگذارد و عمدتاً با این علائم ظاهر می شود. کمبود انرژی، اختلال در خواب و اشتها و از دست دادن علاقه به چیزهایی که قبلا منبع لذت بودند.

افسردگی همچنین بر نحوه تفکر و احساس فرد در مورد خود تأثیر می گذارد. ممکن است نسبت به خود احساس بدی داشته باشند یا خود را به خاطر روزهای سختی که در آن قرار دارند سرزنش کنند و این تقصیر فرد نیست که افسرده است.

افرادی که از افسردگی رنج می برند اغلب احساس تنهایی می کنند. آنها ممکن است فکر کنند که هیچ کس متوجه رنج آنها نمی شود یا به آنها اهمیت نمی دهد.

این اختلال به معنای شکست فرد در زندگی نیست و بیشتر از آن چیزی است که مردم فکر می کنند. افسردگی می تواند به آرامی شروع شود و با گذشت زمان شدیدتر شود، بنابراین مهم است که توجه را جلب کنید و درمان را در اسرع وقت شروع کنید.

شرایط زندگی یک فرد افسرده با توجه و مراقبت بهبود می یابد.

اگر بر اساس موارد فوق فکر می کنید ممکن است افسردگی داشته باشید، سه پیشنهاد زیر به شما کمک خواهد کرد.

۱- با یک بزرگسال قابل اعتماد صحبت کنید. این شخص می تواند والدین، معلم یا آشنای مورد اعتماد باشد. وضعیت خود را برای آنها توضیح دهید. ممکن است برای شما سخت باشد، اما در نهایت به شما کمک می کند کمتر احساس تنهایی کنید و راه درستی برای دریافت کمک حرفه ای پیدا کنید.

۲-صحبت کردن با فردی که به او اعتماد دارید قدم مهمی در درمان افسردگی است، اما کافی نیست. این شخص برای کمک به شما برای یافتن یک درمانگر واجد شرایط وجود دارد. همانطور که می بینید، افسردگی چیزی فراتر از احساس غم و اندوه است و بنابراین نیاز به یک برنامه درمانی دارد. روند درمان نیز نیازمند صبر و پشتکار است.

۳- اگر به هر دلیلی به یک سالمند قابل اعتماد دسترسی ندارید، با مشاوره تلفنی تماس بگیرید. شخصی که در خط به شما گوش می دهد، راه حلی موقت برای شما خواهد داشت و شما را در یافتن یک درمانگر حرفه ای راهنمایی می کند.

منبع: kidshealth.org

افسرده کننده