اهمیت کنترل گرسنگی دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان


چگونه می توان گرسنگی را کنترل کرد؟

اهمیت کنترل گرسنگی: دانش و درک علم گرسنگی و سیری و فرآیندهای مرتبط با آن به متخصصان تغذیه کمک می کند تا به مشتریان خود کمک بیشتری کنند. وقتی افراد می خواهند وزن خود را کاهش دهند ، احساس گرسنگی که به آنها فشار وارد می کند مانع موفقیت آنها می شود … با کاهش کالری دریافتی ، بدن آنها به غذای بیشتری احتیاج دارد. مطالعه ای در سال 2007 در ایالات متحده نشان داد که حدود دو سوم آمریکایی ها رژیم دارند. در این مطالعه ، از هر سه نفر که رژیم داشتند ، دو نفر گفتند احساس گرسنگی آنها را مجبور به قطع رژیم کرده است و 56 درصد گفته اند که مواقعی وجود دارد که از گرسنگی می میرند.

بث هوبریچ ، متخصص تغذیه و مدیر اجرایی انجمن کنترل کالری می گوید: “گرسنگی مهمترین دلیل غذا خوردن است.” “اگر مردم نتوانند سبک زندگی خود را در کوتاه مدت برای غلبه بر گرسنگی تغییر دهند ، نمی توانند در دراز مدت این کار را انجام دهند.”

احساس گرسنگی یکی از مهمترین حواس بشر است و یکی از مهمترین مکانیسمهای بقا برای انسانهای اولیه بود که آنها را مجبور به شکار و ذخیره مواد غذایی برای زنده ماندن کرد. در زمانی که چاقی بسیار شایع است ، تحقیقات زیادی در مورد گرسنگی و اشتها در حال انجام است. این مطالعات جنبه های مختلفی مانند ژنتیک ، تنظیم هورمون ها ، رفتار ، روانشناسی و تغذیه را مورد بحث قرار می دهند. محققان روی موضوعات مختلف کار می کنند. آنها از نوروپپتیدهایی که اشتها و عوامل ژنتیکی را در افراد چاق تنظیم می کنند ، گرفته تا رفتارها و تأثیرات اجتناب ناپذیر غذا بر تحریک گرسنگی ، امیدوارند که علت گرسنگی را بیابند و راه هایی برای غلبه بر آن بیابند.

قدرت کنترل گرسنگی

آیا ارزش کنترل گرسنگی در هنگام کاهش وزن را دست کم گرفته اید؟ اگر چنین است ، بدانید که بسیاری از مردم سعی می کنند به هر طریق ممکن این قدرت را به دست آورند و گرسنگی خود را کنترل کنند. بسیاری از محصولات موجود در بازار که به کاهش وزن شما کمک می کند بر اساس این اصل است. محصولات رژیمی ساخته شده برای “کنترل اشتها” اغلب حاوی ویتامین B هستند.
کروم ، چای سبز ، ریشه زنجبیل ، عصاره پوست انگور ، هسته انگور و عصاره شوید.

برخی از کارشناسان معتقدند رژیم غذایی غنی از غذاهای گیاهی و غذاهای ارگانیک می تواند به کاهش گرسنگی کمک کند. متخصصان دیگری نیز معتقدند که رایحه درمانی راهی برای کنترل اشتها و کاهش احساس گرسنگی است.
کارشناسان معتقدند که اشتباهات زیادی در رژیم های کم کالری و روند کنترل گرسنگی و کاهش اشتها وجود دارد. مشتریان می خواهند بدانند که با از بین بردن آن عامل ، چه چیزی باعث افزایش وزن می شود. اما هیچ فرمول معجزه آسایی برای کاهش وزن وجود ندارد.

شناخت گرسنگی

گرسنگی به عنوان میل شدید به غذا تعریف می شود و سیری زمانی است که احساس می کنید معده شما پر است و دیگر نمی توانید غذا بخورید. زمانی که بین میزان دریافتی و انرژی مصرفی تعادل برقرار شود ، وضعیت بدن شما تثبیت می شود. دانشمندان متوجه شده اند که یک فرایند فیزیولوژیکی در پشت فرآیند ایجاد تعادل بین مصرف انرژی و مصرف انرژی وجود دارد. این سیستم فیزیولوژیکی از مجموعه ای از سیگنال ها تشکیل شده است که وظیفه انتقال و هدایت پیام ها را بر عهده دارند. مجموعه ای از سیگنال ها که اطلاعات را به سیستم عصبی مرکزی منتقل می کند و یک سری سیگنال هایی که پیام ها را از مغز به ماهیچه ها و سایر اندام های بدن منتقل می کند. بدن برای اطمینان از گرسنگی به بسیاری از مسیرهای بیوشیمیایی تکیه می کند. هورمون هایی وجود دارند که تمایل به شروع غذا خوردن یا تسلیم شدن را تنظیم می کنند.

سیگنالها توسط نورونهای خارجی و مغز مانند هیپوتالاموس و قشر مغز تقویت می شوند. سیگنالهای تقویت شده نوروپپتیدهای مرکزی را کنترل می کنند که غذا و مصرف انرژی را کنترل می کنند. اغلب ، این تعادل بین مصرف انرژی و مصرف انرژی ، وزن بدن را تنظیم می کند. با این حال ، محققان معتقدند حس غذا خوردن ما با وجود منابع غذایی فراوان موجود ، افزایش می یابد.

دکتر یونگ سالوین ، متخصص تغذیه و استاد علوم و تغذیه مواد غذایی در دانشگاه مینه سوتا که تأثیرات غذا بر سیری را مطالعه کرده است ، می گوید: “فرآیندهای متفاوتی در بدن وجود دارد که بر اشتها تأثیر می گذارد.” بدن می خواهد مصرف و مصرف انرژی را متعادل کند و شما نمی توانید بدن خود را فریب دهید و به خود بگویید گرسنه نیستید زیرا بدن از شما پیشی می گیرد.

اهمیت کنترل گرسنگی متخصص تغذیه اصفهان

“اگر بدن شما احساس گرسنگی نکند ، زنده نخواهید ماند.”

اشتها علاوه بر هورمون ها و نوروپپتیدها تحت تأثیر عوامل دیگری نیز قرار می گیرد. در دسترس بودن غذا ، احساسات و توانایی لذت بردن از غذا بر اشتها تأثیر می گذارد. مطالعات نشان داده است که افزایش میزان دریافت کالری به دلیل افزایش خوردن و آشامیدن ، باعث افزایش تدریجی حجم غذا و نوشیدنی های مصرفی می شود.

دکتر سالوین می گوید: “غذا بسیار پیچیده است و سیری فرایندی است که درک آن آسان نیست.” وقتی به مفهوم گرسنگی فکر می کنیم ، همه یک چیز را می خواهند. با این حال ، ما باید با افراد فردی برخورد کنیم. گرسنگی بخشی از معمای کاهش وزن است. ما به دلایل زیادی غذا می خوریم. اگر فقط به دلیل گرسنگی غذا بخوریم ، وزن اضافه نمی کنیم. اما بیشتر اوقات ما اغلب دلیل خوبی برای غذا خوردن نداریم. ما برای استراحت غذا می خوریم یا به مهمانی می رویم.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای اساسی رژیم غذایی و میزان و نحوه رژیم ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

مکمل های پوکی استخوان

حساسیت غذایی

غذاهای مفید و مضر برای حساسیت غذایی

مصرف هندوانه و چاقی

مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع است



دیدگاهتان را بنویسید