انجام دهید و چه چیزی را گوشت نخورید


انجام دهید و چه چیزی را گوشت نخورید

یکی از موضوعات داغ این روزهای بازار. این مربوط به مصرف گوشت است. بسیاری از افراد بسیار قوی و بسیار محکم هستند که گوشت نمی خورند ، در حالی که دیگران محتاط و شکاک هستند. برخی از افراد به دلیل شنیدن اخبار ضد و نقیض در این زمینه دچار سردرگمی شده و در تصمیم گیری در مورد خوردن گوشت یا نه دچار بن بست ذهنی هستند. در این مقاله از سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، قصد داریم در مورد آنچه باید و نباید مصرف شود بحث کنیم.

پاسخ درست چیست؟

آیا خوردن گوشت خطرات تغذیه ای دارد؟

یا آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفیدی است که برای حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید است؟

در این طبقه بندی ، مروری کلی خواهیم داشت. برای پاسخ به این س ،ال ، تأثیر مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بر اساس علل آن بررسی می کنیم. نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که گوشت طیف وسیعی از غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کله پاچه ، مغز و سایر اندام های داخلی ، مرغ ، مرغ و سایر پرندگان ، انواع غذاهای دریایی و ماهی های مزرعه است. شامل می شود.

بنابراین ، ما وقتی صحبت از گوشت می شود ، می بینیم. ما باید به طور واضح منظورمان از نوع گوشت باشد.

زیرا خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت می تواند متفاوت باشد. اگرچه گوشت های مختلف برای بسیاری از مواد مغذی مشترک هستند ، اما ویژگی هایی در انواع آنها وجود دارد که می تواند ارزش غذایی آنها را متمایز کند. و حتی در برخی از گونه ها ، مضر است و در برخی دیگر مفید و مثبت است. برای سلامتی افراد مفید باشید.

گوشت ؛ منابع غنی از پروتئین

اول از همه ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کنید و ببینید آیا این گروه های غذایی دارای خواص انسانی هستند یا ارزش غذایی کافی ندارند. گوشت منبع بسیار خوب و غنی از پروتئین است. پروتئین موجود در آنها پروتئین حیوانی با قابلیت هضم و جذب خوبی است همچنین در بدن انسان بسیار خوب مورد استفاده قرار می گیرد ، بدین معنی که درصد بالایی از پروتئین موجود در گوشت توسط سلول ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این به این دلیل است که همه گوشت ها حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری هستند. اسیدهای آمینه ضروری که پروتئین ها را تشکیل می دهند در بدن ساخته نمی شوند و بدن انسان قادر به تولید آنها نیست. بنابراین ، آنها باید از طریق غذا دریافت شوند. این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند و در رشد ، ترمیم سلول های تحلیل رفته ، تولید ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (که مسئول دفاع بدن در برابر میکروب ها هستند) و ترشح اندام های داخلی م areثر هستند.

در غیاب اسیدهای آمینه ضروری ، تشکیل پروتئین مختل می شود و عملکردهای فوق به خوبی انجام نمی شود.در نتیجه ، سلامت انسان به طور جدی به خطر می افتد. علاوه بر این ، پروتئین ها نقش ساختاری در سلول ها دارند و بعد از آب ، سلولی ترین مصالح ساختمانی پروتئین است و گوشت منبع غنی از پروتئین با کیفیت تغذیه ای بالا است.بنابراین می بینیم که گوشت دارای کیفیت پروتئین خوبی است. از نظر کمیت ، این گروه از مواد غذایی حاوی مقادیر زیادی پروتئین نیز هستند.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع بسیار خوبی از ویتامین B است و اگر به مقدار مناسب مصرف شود ، می تواند بخش مهمی از نیازهای انسان به این ویتامین را برآورده کند.
ویتامین های گروه B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و فعالیت سلول های عصبی دارند. امروزه یکی از مشکلات اصلی ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی مشکلات عصبی و اختلالات روانی ناشی از صنعت است ، بنابراین هر نوع رژیم غذایی که به حفظ سلامت روان و آرامش افراد کمک کند ، می تواند گامی م effectiveثر در حفظ سلامت باشد. از مردم و رفاه

ویتامین های گروه B نیز در سلامت پوست موثر هستند. برخی از این ویتامین ها (که گوشت آنها منبع غنی است) برای خون سازی نیز مفید هستند.

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در گوشت در مقادیر خوب و با کیفیت بسیار خوب آهن است. Ronelle عمدتا در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. رون موجود در گوشت جذب بیشتری از منابع گیاهی آهن دارد و در پیشگیری از کم خونی و حفظ مقاومت بدن مثر است.

مطالعات همچنین نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن توانایی یادگیری و حافظه را کاهش می دهند که می تواند منجر به افت تحصیلی شود که با کم خونی قابل درمان است.


مطالب پیشنهادی:

کاهش وزن نامناسب و پوکی استخوان


گوشت منبع غنی روی است. روی نمکی است که در رشد کودکان و نوجوانان ، بلوغ نوجوانان ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن ها و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به پیشگیری از بیماری بسیار مثر است.

ماهی که یکی از انواع گوشت (به ویژه غذاهای دریایی) است ، یکی از بهترین و مفیدترین غذاها است که علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ ذکر کرده ایم ، حاوی مقدار قابل توجهی ید است که برای سلامت انسان و پیشگیری از گواتر.

علاوه بر این ، چربی ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که تأثیر مهمی در حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از اختلالات قلبی و عروقی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

امتناع از خوردن گوشت

با بررسی موارد فوق متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی افراد استفاده از آن را مجاز نمی دانند. گوشت قرمز و همچنین مرغ ، حاوی چربی یا پوست ، حاوی چربی های حیوانی هستند که چربی های خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهند. این س mustال باید در ذهن خوانندگان عزیز مجله باشد.

توضیح دهید که گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست هستند ، از یک سو ، منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع هستند که برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند و از سوی دیگر ، حاوی برخی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که از سیستم عروقی در برابر این بیماری محافظت می کند. خسارت.

لازم به ذکر است که چربی کمی در فیبرهای ماهیچه ای گوشت قرمز وجود دارد که ما آن را با چشم غیر مسلح نمی بینیم ، بنابراین از اسیدهای چرب مفید در گوشت استفاده می شود و همچنین از آسیب اسیدهای چرب اشباع در این گروه جلوگیری می شود. و برای جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی و سایر آسیب های ناشی از این نوع اسیدهای چرب ، لازم است تمام چربی های قابل مشاهده از گوشت قرمز ، از جمله گوشت گوسفند یا گوشت گاو ، با دقت جدا شود ، پوست مرغ مصرف نشود و همچنین چربی های مرغ جدا شود. به و استفاده نکنید.

با این حال ، برخی مطالعات هیچ ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش چربی های خون ناخواسته پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این پیوند را نشان داده اند.

مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

نکته مهم دیگر این است که مصرف زیاد گوشت باعث افزایش اسید اوریک در خون و ایجاد نقرس در فرد می شود و این امر در مورد گوشت قرمز و سفید نیز صدق می کند.

از سوی دیگر ، برخی از مطالعات نشان داده است که رژیم غذایی غنی از پروتئین حیوانی و مصرف زیاد چنین منابع پروتئین حیوانی باعث دفع زیاد کلسیم از طریق کلیه ها و افزایش دفع کلسیم از طریق ادرار می شود ، در این صورت ممکن است فرد در معرض دید قرار گیرد. عوارض ناشی از کمبود کلسیم

توجه به این نکته ضروری است که پروتئین مصرفی عمدتا توسط کلیه ها به شکل اوره دفع می شود. اوره یک ماده زاید و سمی است که نباید در بدن تجمع یابد. برای خلاص شدن از شر آن ، باید مقدار زیادی آب مصرف کنید. به طور کلی ، مصرف زیاد پروتئین حیوانی از جمله گوشت می تواند تولید اوره در بدن را افزایش دهد.

امروزه نکته ای که در رژیم غذایی بسیار مورد تأکید است.بیداری “کفایت” “تعادل” و “تنوع” در رژیم غذایی است. این بدان معناست که رژیم غذایی باید به گونه ای باشد که تمام نیازهای تغذیه ای مردم را برآورده کند. متعادل کردن رژیم غذایی روزانه شما نیز ضروری است و توصیه می شود که زیاد غذا نخورید. تنوع رژیم غذایی یکی از عواملی است که استفاده از جذب غذا و متابولیسم را در بدن افزایش می دهد.

در این زمینه لازم به ذکر است که می توان غذاهای دیگر را در برخی وعده های غذایی جایگزین گوشت قرمز کرد که حاوی ارزش غذایی گوشت قرمز است و همچنین برخی از مضرات گوشت قرمز را ندارد. برای مثال ، خوردن گوشت سفید ، به ویژه ماهی دوبار در هفته ، می تواند جایگزین بسیار مفید و مناسبی برای گوشت قرمز باشد. محصولات لبنی غذاهای سالمی هستند که گاهی اوقات می توانیم از آنها به جای گوشت استفاده کنیم.

لوبیا

حبوبات یکی از بهترین روش ها برای کاهش چربی های ناخواسته خون است ، علاوه بر این ، مقدار قابل توجهی فیبر غذایی دارد یا مغزهای بدون نمک (آجیل) که حاوی اسیدهای چرب ضروری هستند ، جایگزین خوبی برای گوشت قرمز هستند. البته اگر حبوبات یا آجیل غلات کامل (نان ، برنج ، گندم ، جو و …) یا ترکیبی از حبوبات و آجیل بخورند ، می توانند تقریباً به اندازه گوشت پروتئین داشته باشند. البته باید توجه داشت که آهن و ویتامین B12 موجود در گوشت در حبوبات وجود ندارد.

نتیجه این است که اگرچه انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی مفیدی هستند ، اما گوشت قرمز به دلیل وجود اسیدهای چرب اشباع و ترکیباتی است که در این دسته ذکر شده است. نباید از آن به مقدار زیاد استفاده کرد و مصرف زیاد آن و پروتئین حیوانی به هیچ وجه مجاز نیست.

آیا و چه گوشتی نباید مصرف کرد متخصص تغذیه اصفهان


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای اساسی رژیم غذایی و میزان و نحوه رژیم ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی اصفهان کلیک کنید.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


مطالب پیشنهادی:

چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش دهید

خمیر ترش یا جوش شیرین

تفاوت جوش شیرین و بیکینگ پودر

از شاخص قند خون چه می دانید؟



دیدگاهتان را بنویسید