انجام بهترین انتخاب کربوهیدرات در مورد کاهش وزن

با تمام صحبت‌های اخیر درباره نوع خوب کربوهیدرات‌ها، ممکن است توضیح بهتر این وضعیت مفید باشد تا بتوانید در حین غذا خوردن بهتر دچار کاهش دائمی چربی شوید.

اولین چیزی که باید تشخیص داد این است که در حالی که رژیم های غذایی با کربوهیدرات بسیار کم سالم نیستند، خوردن کربوهیدرات های فرآوری شده بیش از حد بدتر است. هنگام خوردن بیش از حد ماکارونی، کراکر، غلات، محصولات غلات و غیره، مشکلات مدیریت وزن آسان است. اگر این نوع غذاها را بخورید، نمی توانید وزن خود را کاهش دهید، حتی اگر زیاد ورزش کنید. تغییرات سطح خون و انسولین ناشی از این نوع رژیم غذایی باعث می شود بدن چربی بیشتری ذخیره کند. همچنین این نوع رژیم غذایی شما را به خوردن بیشتر میل می کند.

کربوهیدرات هایی که عموماً برای شما مفید هستند، عمدتاً مقدار زیادی کالری هستند که هیچ ارزش غذایی ندارند. حتی نان‌های به اصطلاح «غلات کامل» با حیله‌گری به عنوان سالم معرفی می‌شوند، حتی اگر حاوی گل‌های فرآوری‌شده باشند که باعث افزایش انسولین و قند خون می‌شود. پس از خوردن این نوع غذا در طول سال ها، در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار می گیرید.

در اینجا چند قانون وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند اگر در تلاش برای کاهش وزن مشکل دارید:

۱. مقدار غذاهایی که اساسا غلات هستند را کاهش دهید. اینها چیزهایی مانند برنج، ماکارونی و غلات هستند. توجه خود را به گوشت، تخم مرغ، و غذاهای لبنی سالم و ارگانیک و همچنین خوردن سبزیجات بیشتر جلب کنید.

۲. کربوهیدرات های بیشتری را از غذاهایی مانند سبزیجات، انواع توت ها، میوه ها و سیب زمینی شیرین دریافت کنید. از آب میوه اجتناب کنید زیرا مواد مغذی مهمی را که از میوه به دست می‌آید از تصویر خارج می‌کند.

۳. وقتی غلات می خورید، بر مغذی ترین قسمت های آن مانند جوانه و سبوس تاکید کنید. بنابراین بهترین کار مصرف سبوس جو دوسر به جای جو دوسر است. می توانید سبوس برنج و جوانه گندم را در سالاد، پنیر و غیره بریزید. این شما را از مصرف نشاسته و کالری غلات باز می دارد و در عین حال مغذی ترین قسمت را به شما می دهد.

۴. برای جایگزینی غذاهای غلات بدی که می خوردید، می توانید منابع بیشتری از چربی های “خوب” مانند گواکامول، دانه ها و کره آجیل بخورید. شما همچنین می توانید پروتئین سالم بیشتری را که از گوشت و محصولات لبنی و تخم مرغ با علف تغذیه می شود، مصرف کنید. این نوع غذا میل شما به غذا خوردن را برطرف می کند، سطح هورمون ها و قند را کنترل می کند و به شما کمک می کند تا به سمت اهداف وزنی خود پیشرفت کنید.

پس از گفتن همه اینها، یک انتخاب خوب برای منبع کربوهیدرات، سیب زمینی شیرین یا سیب زمینی شیرین است. یک راه خوب برای خوردن آنها این است که آنها را به قطعات نازک برش دهید و آنها را در ماهیتابه در آب به مدت پنج دقیقه یا بیشتر تفت دهید. این بسیار سریعتر از پختن آنها برای مدت طولانی است. مقداری کره ارگانیک اضافه کنید و ادویه‌ای مانند دارچین اضافه کنید تا یک منبع سالم و خوشمزه از کربوهیدرات‌ها در قسمت جانبی به شما بدهد!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر