افسانه کاهش وزن

احتمالاً صدها، اگر نگوییم هزاران تبلیغ، دیده و شنیده اید که ادعا می کنند می توانید سریع و بدون تلاش وزن کم کنید. آنها ادعا می کنند که تنها چیزی که لازم است این است که غذای آنها را بخورید یا به مدت ۱۵ دقیقه در روز ورزش کنید و در ___ هفته لاغر خواهید شد. هیچ چیز نمی تواند دورتر از حقیقت باشد. کاهش وزن چیزی نیست که بتوان آن را تعمیم داد یا کپی کرد. هر فردی فقط همین است. شخصی.

رویکرد شما برای کاهش وزن باید خاص، هدف گرا و دارای برنامه باشد. برای مدت زمان از پیش تعیین شده شما باید برای دانشگاه، بازنشستگی و حتی تعطیلات برنامه ریزی کنید. شما یک هدف تعیین می کنید و برای تحقق آن هدف برنامه ریزی می کنید. چرا با وزن/سلامتی خود یکسان رفتار نمی کنید؟ مراحل استفاده شده یکسان و به همان اندازه مهم هستند.

مرحله اول این است که اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای خود تعیین کنید. برای شما مهم است که بدانید کجا می خواهید باشید. این اهداف باید برای ارجاع آسان و انگیزه ثابت به وضوح تعریف و نوشته شوند. چیزهای مهم همیشه نوشته می شود. این باید برای شما مهم باشد و یک سند مکتوب برای غلبه بر زمان های دشوار بسیار مفید خواهد بود.

مرحله دوم این است که وضعیت فعلی خود را ارزیابی کنید. از کجا شروع می کنید، به اندازه دانستن اینکه از کجا شروع می کنید مهم نیست. ثبت پیشرفت خود موثرترین انگیزه ای است که خواهید داشت. باید بدانید از کجا شروع کرده اید و تا کجا پیش رفته اید. نزدیک‌تر شدن به آن هدف (کوتاه‌مدت یا بلندمدت) بسیار قدرتمند است و شما را در سخت‌ترین زمان‌ها حفظ می‌کند.

مرحله سوم انجام برخی تحقیقات عملی است. این سوال را از خود بپرسید: “در مورد غذا و تغذیه چگونه فکر می کنم؟” احمقانه به نظر می رسد، با این حال نحوه فکر کردن شما در مورد چیزی تعیین می کند که چگونه نسبت به آن چیزی رفتار کنید. شروع به جستجوی اطلاعات در مورد بهترین روش برای رسیدن به اهداف خود کنید. موضوعاتی مانند تغذیه، ورزش، الگوهای خواب و عادات غذایی مکان خوبی برای شروع هستند. به آن اینگونه نگاه کن؛ قبل از اینکه ابتدا آن را بررسی کنید، پولی که به سختی به دست آورده اید را در یک ۴۰۱K قرار نمی دهید. شما می خواهید بدانید که آیا این است: حلال، عملکرد اثبات شده، ریسک بالا، کم خطر، و مواردی از این قبیل. شما تصمیم خود را مبنی بر تامین مالی یا عدم تامین مالی آن بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده اید، قرار می دهید.

مرحله چهارم برنامه ریزی برای موفقیت است. بدون برنامه، بدون موفقیت. به همین سادگی. برنامه ریزی زمان می برد بله، اما زمانی است که به خوبی صرف شده است. جزئیات نحوه رسیدن به هدف(هایی) که تعیین کرده اید بسیار مهم است. به آن به عنوان یک نقشه راه برای رسیدن به مقصد خود فکر کنید. برای رسیدن به آنجا به آن نیاز دارید. طرح ها بسته به هر فرد می توانند ساده یا پیچیده باشند. یکی را بیابید که بتوانید واقع بینانه به آن پایبند باشید. تمام عناصری را که برای هدف شما مهم هستند، بگنجانید. باید محکم و در عین حال انعطاف پذیر باشد. طرحی که بیش از حد سفت و سخت باشد همیشه شما را ناامید می کند و به طور موثر عمل نمی کند.

مرحله پنجم تعهد است. برخی به آن عزم یا اراده برای موفقیت می گویند. واقعیت این است که این شما و تنها شما هستید که می‌توانید تصمیم بگیرید که به این کار فشار بیاورید یا تسلیم شوید. شما باید بخواهید وزن کم کنید و سالم تر شوید. باید در اولویت باشد ثابت بودن بسیار مهمتر از کاهش سریع چند پوند است. هرچه زودتر متوجه این موضوع شوید، برنامه شما موثرتر خواهد بود.

مدیریت وزن باید هدف زندگی شما باشد. سالم تر نیز خواهد بود.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر