آیا غذاهای هندی سالم هستند؟ : رژیم غذایی


این بستگی به آماده سازی و به خصوص نوع و مقدار روغن دارد.

برای یک رستوران غذای معمولی هندی

قیمه غنی از چربی اشباع شده است ، بنابراین از پختن با روغن گیاهی باید اجتناب کرد. به عنوان مثال ، رستوران معمولی “saag bhaji” یا “saag aloo” کاملاً در ماهی پخته می شود ، اگرچه در درجه اول از سبزیجات سبز برگ تشکیل شده است و ادویه های زیادی دارد ، اما هنوز هم باید آن را فقط در حد اعتدال بخورید ، یعنی. این نباید به منبع عادی / روزانه ریز مغذی ها بستگی داشته باشد ، اما به عنوان مکمل رژیم غذایی معمول مشکلی ندارد.

سس ماسالا (یا بیشتر سس های سنتی رستوران کاری مانند ماسالا ، مدرس ، ویندالو و غیره) مقدار روغن استفاده شده یک معامله بزرگ است. گاهی اوقات می توانید یک قاشق غذا خوری روغن خالص از سس بریزید ، و من حتی حدود 100 میلی لیتر روغن خالص از یک وعده دریافت کردم ، این بدان معناست که من حدود 1000 کالری خالی از غذا حذف کردم! همچنین ، اگر از روغن مانند روغن نارگیل استفاده می شد ، این روغن نیز پر از چربی اشباع شده است و باید از آن اجتناب کرد.

به نظر من ، با توجه به اینکه کاری معمولی در رستوران یک وعده غذایی متعادل و سالم است ، می گویم که حداقل باید با سبزیجات مناسب تکمیل شود. و احتمالاً باید بخاطر کالری بسیار زیاد چربی ، قبل از احساس خالص بودن ، خوب غذا خوردن را کنار بگذارید. این قبل از رسیدن به همراهان معمول برنج یا نعناع است … یا مقدار نمک بسیار بالا ….

خوب است یک بار در هفته یا بیشتر ، اما به طور کلی خیلی بهتر از خوردن یک برگر بزرگ و سیب زمینی سرخ کرده با یک غذای جانبی نیست.

با این حال: اگر خودتان این کار را انجام می دهید و نوع / میزان روغن و سایر مواد را دقیقاً می دانید ، خوردن هر روز یک وعده غذایی بسیار سالم است ، به ویژه هنگامی که با سبزیجات اضافی همراه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید