آیا خوردن شش وعده در روز متابولیسم را افزایش می دهد؟


اکثر مردم ، وقتی رژیم جدیدی را شروع می کنند ، از هر 10 نفر 9 نفر با 3 وعده غذایی اصلی استاندارد و 2 میان وعده یا 3 وعده اصلی و 3 میان وعده شروع می کنند. چرا؟ زیرا این همان چیزی است که در دنیای رژیم به ما توصیه می شود. با این حال ، اثبات نشده است که این رژیم م theثرترین است.

تحقیقات در واقع نشان می دهد که اگر شما به همان تعداد کالری در 24 ساعت مصرف کنید ، هیچ تفاوتی بین متابولیسم فردی که در روز 6 غذا می خورد در مقایسه با فردی که در روز 3 غذا می خورد وجود ندارد!

بنابراین چرا باید این ایده را به خود مشغول کرد که “من روزانه شش وعده غذا می خورم تا متابولیسم را تقویت کنم؟” خوب ، بسیاری از مشتریان قبلاً شنیده اند که “اگر هر 2-3 ساعت غذا نخورید ، بدن شما گرسنه می شود و به جای استفاده از غذا برای تولید انرژی ، ذخیره آن را به شکل چربی شروع می کند.”

اجازه دهید ما در این مورد به شما اطمینان دهیم این اتفاق برای مدت کوتاهی رخ نمی دهد.

پاسخ ساده به اینکه چرا این موضوع اینقدر محبوب شده است؟ پیش داوری ها و افسانه های مغذی که هرگز نمی میرند!

بگذارید آنچه را که برای بسیاری از مشتریانم در حین کار می بینم به شما بگویم:

به نظر می رسد خوردن 3 وعده غذا در روز با میان وعده در صورت نیاز (صبح ، بعد از ظهر یا عصر) از نظر سازگاری و کاهش کلی احتمال پرخوری (یا کالری) بهترین کار را می کند.

واقعیت این است که هر بار که غذا می خوریم ، احتمال پرخوری وجود دارد – به ویژه اگر در طول روز دائماً گرسنه باشیم. اگر تا جایی که می توانیم غذا بخوریم ، تا زمانی که احساس سیری نکنیم (که معمولاً وقتی کمتر وعده های غذایی بزرگتر می خوریم) ، احتمالاً کالری کمتری مصرف می کنیم.

بیشتر اوقات ، وقتی افراد رژیم غذایی خود را تغییر می دهند ، به ما می گویند که همه در طول روز به غذا فکر می کنند.

چقدر زمان تا وعده غذایی یا میان وعده بعدی باقی مانده است؟

آیا باید بعد از ظهر که 5 ساعت به سر کار می روم 2 وعده غذایی بسته بندی کنم و آنها را با خود ببرم؟

آیا باید ساعت مچی را روی گوشم بگذارم تا بدانم دقیقاً چه موقع غذا بخورم؟

به نظر می رسد زمانی که 3 وعده غذایی بزرگتر در طول روز بخوریم بسیار مفید است. این به ما این امکان را می دهد که احساس “سیری” و “سیری” کنیم ، به جای اینکه فقط آنقدر غذا بخوریم که معده مان را نگه دارد. همچنین آزادی روانی بیشتری در مورد غذا داریم. به این ترتیب ما دائماً به وعده غذایی بعدی فکر نمی کنیم زیرا 6-5 ساعت قبل از شروع صحبت بدن ما در مورد آن وقت داریم دوباره گرسنه ام!

این می تواند نمایشی برای شما باشد!

اما این آزادی! مخصوصاً برای کسانی که مدتهاست به “رژیم” و “محدودیت” فکر می کنند!

با این وجود ، ما هنوز تعداد زیادی مشتری داریم که فکر می کنند به 3 وعده غذا نیاز دارند بزرگ و 2-3 میان وعده بخورید. اما اگر دائماً احساس می کنید که غذا در طول روز غالب است و سیر به نظر نمی رسید ، ممکن است ارزش تغییر آن را داشته باشد!

چالش ما برای شما این است:

به جای خوردن چند وعده غذایی کوچک در روز ، به وعده های غذایی بزرگتر و میان وعده بروید و احساس خود را ببینید! ممکن است تازه متوجه شوید که این ترفند ساده برای شما تغییر دهنده بازی است!

شاد و سلامت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید