آیا خوردن در شب از کاهش وزن جلوگیری می کند؟

بسیاری از ما معتقدیم، یا به آنها گفته شده است که خوردن یک وعده غذایی در اواخر عصر از کاهش وزن جلوگیری می کند، یا حتی بدتر از آن، باعث افزایش وزن ما می شود.

برای آن دسته از ما که در طول روز به سر کار می رویم، یا به مطالعه می رویم، یا فقط در طول روز مشغول و بیدار هستیم، برخلاف کسانی که در شیفت های شب هستند، متابولیسم ما بعد از ظهرها در حالی که برای خود آماده می شود کند می شود. استراحت شبانه با این حال، بدن ما همچنان در شب کالری می سوزاند، زیرا قلب ما به تپش ادامه می دهد، خون هنوز باید در بدن ما جریان داشته باشد و غیره.

یکی از جنبه های مهمی که باید در مورد مدیریت وزن درک کنیم، این است که در یک دوره زمانی، یک هفته، یک ماه، یک سال وزن کم می کنیم. نه ساعت به ساعت و نه حتی روز به روز. اگر به طور مداوم بیش از مقداری که در یک دوره زمانی مصرف می کنیم کالری مصرف کنیم، وزن اضافه می کنیم. این یک روند روزانه نیست. کالری های اضافی صرف نظر از اینکه در طول روز یا شب مصرف شوند، به مرور زمان به عنوان چربی ذخیره می شوند.

بدن ما واقعاً نمی داند که آیا کالری در طول روز یا عصر مصرف می شود. هر دو کالری صبح یا کالری عصر به یک روش متابولیزه می شوند. این بدان معناست که اصولاً دلیل واقعی برای نخوردن غذا در عصرها یا صرف وعده غذایی اصلی در عصر وجود ندارد.

با این حال، بسیاری از ما تمایل داریم که وعده های غذایی خود را در طول روز حذف کنیم، یا فاصله زیادی بین ناهار و شام بگذاریم، و از محل کار یا مدرسه به خانه برگردیم و احساس گرسنگی شدید کنیم، اگر نگوییم گرسنگی.

آیا قبل از شام یک میان وعده می خورید، فقط برای اینکه مطمئن شوید قبل از خوردن شام احساس گرسنگی از بین رفته است؟ یا شام می خورید و بعد جلوی تلویزیون می نشینید یا کتاب می خوانید و به نوعی کمی بیشتر میان وعده می خورید؟

اگر اصلاً میان‌وعده نمی‌خورید، نه قبل از غذا یا بعد از آن، اما هنگام بازگشت به خانه کاملاً گرسنه هستید، این احتمال وجود دارد که وعده‌های بزرگ‌تری بخورید. یا، این احتمال وجود دارد که شما یک غذای آماده و آسان را انتخاب کنید، یا آن را کنار بگذارید.

و اگر اهل تنقلات هستید، چه میان وعده ای می خورید؟ چیپس، ذرت پاپ، شکلات، چند بیسکویت یا حتی بستنی. وقتی قبل یا بعد از غذا به عنوان میان وعده مصرف شود، می تواند به سرعت منجر به پرخوری و کالری اضافی شود.

بنابراین تعیین محدودیت زمانی برای توقف غذا خوردن، باید به کاهش کالری دریافتی کمک کند، زیرا وقتی شام خود را تمام کردید و به آن زمان مشخص رسیدید، مجاز به خوردن میان وعده نیستید. از این رو خوردن میان وعده از غذاهای پرکالری و چربی نمی تواند اتفاق بیفتد.

اما به عنوان یک قاعده، با رعایت میزان کالری روزانه خود، بدون توجه به زمانی که آن کالری ها را مصرف می کنید، وزن خود را کاهش می دهید یا وزن فعلی خود را حفظ می کنید.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که مصرف مقدار زیادی غذا قبل از خواب، حتی اگر هنوز در حد مجاز کالری روزانه شما باشد، ممکن است منجر به سوء هاضمه و خواب بد شبانه شود. این به طور بالقوه می تواند باعث شود که در چند روز آینده بیشتر غذا بخورید. خواب تنظیم کننده دو هورمون است که بر اشتها تأثیر می گذارد، و تحقیقات به طور مداوم نشان می دهد که افراد کم خواب تمایل به افزایش شدید گرسنگی دارند، بنابراین تمایل به پرخوری دارند.

پس نگران غذا خوردن در عصر نباشید، مگر اینکه مقدار زیادی غذا بخورید. فقط یک وعده غذایی معمولی بخورید، کالری روزانه خود را رعایت کنید و میان وعده نخورید و نباید نگران افزایش وزن باشید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر