آیا حداقل میزان چربی اشباع شده برای افراد سالم لازم است؟ : رژیم غذایی


چربی های اشباع شده مواد مغذی ضروری نیستند و بر خلاف مواد مغذی ضروری ، از لحاظ نظری هیچ حد پایینی وجود ندارد که علائم کمبود آن در زیر آن وجود داشته باشد. از سوی دیگر ، ما به تعدادی کالری نیاز داریم و چربی های اشباع شده می توانند سالم تر از جایگزین ها باشند. به عنوان مثال ، فراتر از نیازهای اساسی ما به پروتئین ، پروتئین بیش از حد سیستم را با نیاز به حذف نیتروژن اضافی بار می کند. کربوهیدراتها متفاوت هستند ، اما دریافت بیشتر کالری شما از کربوهیدراتها ، به ویژه کربوهیدراتهای ساده ، می تواند منجر به مقاومت به انسولین شود و چون ممکن است به اندازه کافی رضایت بخش نباشد ، پرخوری. چربی های اشباع نشده بیش از نیازهای اولیه می تواند اثرات اکسیدکننده داشته باشد. بر خلاف جایگزین ها ، چربی های اشباع شده ، کالری کالری ، می تواند یک بهبود باشد.

به یاد داشته باشید که اصطلاح “چربی اشباع” یک ترکیب خاص نیست ، بلکه یک ویژگی خام بسیاری از مواد مختلف است. همه مثل هم نیستند. اسیدهای چرب اشباع شده با زنجیره کوتاه تر ، مانند اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​، حتی به عنوان مکمل های غذایی مصرف می شوند. چربی های اشباع شده با زنجیره کوتاه از نظر متابولیکی متفاوت هستند زیرا نیازی به مکانیسم انتقال کارنیتین برای ورود به میتوکندری و سوزاندن آنها برای تامین انرژی ندارند.

برخی تحقیقات اولیه در مورد چربی های اشباع شده به دلیل عدم کنترل سایر متغیرها مشکوک است. به عنوان مثال ، گوشت قرمز نسبتاً غنی از چربی های اشباع شده است ، اما دارای آهن است که مقدار اضافی آن یک پروکسیدان است. بنابراین ممکن است چربی های اشباع شده به ناحق کثیف شده باشند. آنها همچنین منجر به تولید آمونیاک به عنوان پروتئین اضافی ، افزایش انسولین به عنوان یک کربوهیدرات ساده یا تمایل به تولید رادیکال های آزاد مانند چربی های اشباع نشده نمی شوند. به این ترتیب ، برخی از چربی های اشباع شده در رژیم غذایی ممکن است بسیار برتر از هیچ چربی دیگری نباشند.

دیدگاهتان را بنویسید