آیا تخمه آفتابگردان سالم است؟ 411 بگیرید


دانه های آفتابگردان پایه اصلی حفاران بیس بال و قهرمانان ناشناخته آهنگ هستند. (بدون توهین کشمش.)

اما راههای بسیار خلاقانه دیگری برای لذت بردن از این دانه های خوراکی وجود دارد.

دانا الیس هنس ، دکترای ارشد رژیم درمانی در مرکز پزشکی RR -UCLA و نویسنده کتاب آینده ، دستور العمل بقا ، می گوید: آنها را به سالاد یا به عنوان یک دسر منجمد اضافه کنید – آنها هم با غذاهای شیرین و هم با طعم خوب کار می کنند. به

همچنین می توانید دانه های آفتابگردان را در اسموتی مخلوط کرده ، با بلغور جو دوسر مخلوط کرده ، در میله های انرژی زا فشار دهید ، در یک دسر وابسته به نام حلوا خرد کنید ، روی نان تست آووکادو بپاشید ، به یک بشقاب برای غذاهای فوق العاده یا فقط به تنهایی بخورید.

به عبارت دیگر ، آنها کاملاً متنوع هستند. اما مانند دیگر آجیل ها و دانه ها ، این گونه هستند نه غذاهای کم کالری

بنابراین ، آیا تخمه آفتابگردان سالم است؟ چگونه یک دانه آفتابگردان معتدل در رژیم غذایی متعادل قرار می گیرد؟

در اینجا چیزی است که باید بدانید.

فواید تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان در یک بشقاب

آیا خوردن تخمه آفتابگردان خوب است؟ میتونه باشه!

این دانه ها از نظر تغذیه ای متراکم هستند ، به این معنی که می توانند راهی آسان برای به دست آوردن تعداد کمی از ریز مغذی ها و ریزمغذی های مورد نیاز خود باشند.

اگر به هر غذایی توجه نکنید ، کالری موجود در تخمه آفتابگردان به سرعت تجمع می یابد ، اگر به اندازه آن توجه نکنید. اما گنجاندن آنها در رژیم غذایی مزایای متعددی دارد.

آنها قدرت تغذیه ای هستند

تخمه آفتابگردان دارای لیستی از مواد مغذی برای شستشو است.

هونز می گوید: تخمه آفتابگردان سرشار از ویتامین E ، تیامین (ویتامین B1) ، ویتامین B6 ، آهن ، مس ، سلنیوم ، منگنز و روی است – ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن برای سلامتی.

آنها آنتی اکسیدان ها را ارائه می دهند

آنتی اکسیدان ها – مانند ویتامین E موجود در تخمه آفتابگردان – به مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک می کنند ، که تحقیقات نشان می دهد ممکن است به برخی از بیماری های مزمن کمک کند.

کوین وو ، متخصص تغذیه Beachbody می گوید دانه های آفتابگردان همچنین سرشار از سلنیوم هستند که به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند.

آنها منبع چربی های سالم هستند

اگرچه تخمه آفتابگردان پروتئین گیاهان را تأمین می کند ، اما بیشتر کالری آنها از چربی های سالم برای قلب تامین می شود.

آیا دانه های آفتابگردان چاق می شوند؟

تخمه آفتابگردان مغذی در یک کاسه چوبی.

اگر زیاد غذا بخورید ، همه چیز شما را چاق می کند ، و تخمه آفتابگردان هیچ تفاوتی با هم ندارند.

دانه های آفتابگردان کالری بالایی دارند و برخی از افراد به سختی می توانند به یک وعده – یعنی یک اونس دانه – یا. شیشه.

وو می گوید: “اگر هدف شما کاهش وزن است ، نمی خواهید با تخمه آفتابگردان پرخوری کنید.”

اما تا زمانی که به وعده های غذایی توجه کنید ، تخمه آفتابگردان به طور ذاتی باعث افزایش وزن نمی شود.

وو توضیح می دهد: “برای افزایش 3500 کالری اضافی نیاز است” ، بنابراین فقط مطمئن شوید که همیشه در مصرف آن زیاده روی نکنید.

همچنین هیچ ترکیب خاصی در تخمه آفتابگردان وجود ندارد که به کاهش وزن شما کمک کند ، اما می تواند یک افزودنی عالی برای رژیم متعادل باشد.

روزانه چند دانه آفتابگردان بخورید؟

میله گرانولای خانگی با تخمه آفتابگردان

از آنجا که دانه های آفتابگردان کالری بالایی دارند ، وو پیشنهاد می کند مصرف روزانه خود را به چند قاشق چای خوری – یا حداکثر دو قاشق غذاخوری – دانه های پوست کنده برای سس یا سس سالاد محدود کنید.

هونز می گوید: به عنوان میان وعده ، یک لیوان دانه های پوست کنده “اندازه یک قسمت خوب است که قطعاً به سیری شما کمک می کند.”

این یک وعده استاندارد است که تقریباً 200 کالری را تأمین می کند.

می توانید از این غذا به طور همزمان به عنوان یک میان وعده – ساده یا در دستور العمل تخم دارچین ما – لذت ببرید یا آن را در طول روز تجزیه کنید.

فقط به خاطر داشته باشید که این کالریها بیشتر چربی هستند ، بنابراین ممکن است بخواهید آنها را در دستورالعمل استفاده کنید که تخم آفتابگردان را با پروتئین اشباع متعادل می کند ، مانند شیک آفتابگردان ما.

وو می گوید ، اما تا زمانی که در مصرف آن زیاده روی نکنید ، “آنها قطعاً می توانند بخشی از رژیم کاهش وزن باشند.”

آیا به دنبال اطلاعات تغذیه ای تخصصی تری هستید؟ به BODNutrition.com بروید و نحوه تغذیه سالم را در طولانی مدت با دو برنامه تغذیه ما ، 2B Mindset و Portion Fix بیاموزید.

دیدگاهتان را بنویسید