آیا احساس بهتر واقعاً می تواند مانع پیشرفت شما به سمت بهبودی شود؟

عجیب به نظر می رسد، اینطور نیست. چرا کسی باید بهبودی خود را از بیماری یا برنامه کاهش وزن خود را صرفاً به این دلیل که در حال پیشرفت است رها کند؟ اما من می بینم که بارها و بارها در کلینیک من این اتفاق می افتد.

همه چیز درباره درد است

اگر امسال تصمیمی برای سلامتی گرفته‌اید، یا به یک متخصص بهداشت مراجعه کرده‌اید، تقریباً ۱۰۰٪ مطمئن هستم که این کار را انجام داده‌اید، زیرا میزان درد شما (فیزیکی یا روحی) به اندازه‌ای بد بوده که شما را وادار به انجام کاری کند. همه ما دارای سطح معینی از تحمل هستیم که بر هر تمایلی برای تغییر غلبه خواهد کرد. به عنوان مثال، اگر کمی اضافه وزن دارید، ممکن است زمانی که مجبور به خرید لباس در سایز بالاتر هستید، کمی احساس ناراحتی کنید، اما پس از آن هیچ کاری در مورد آن انجام ندهید زیرا موارد بسیار دیگری وجود دارد که توجه شما را جلب می کند.

گاهی اوقات تنها زمانی که خود را در یک عکس می‌بینید (مخصوصاً از پهلو یا پشت!) است که متوجه می‌شوید چقدر بد شکل شده‌اید. “این فقط من نیستم!” بنابراین تصمیم می گیرید که رژیم بگیرید، به باشگاه بپیوندید – و برای چند هفته پیشرفت خوبی دارید.

سپس یک اتفاق خنده دار رخ می دهد

کمی وزن کم کرده اید، احساس شادابی و انرژی بیشتری نسبت به مدت زمان طولانی دارید. و به طور ناگهانی، این هدف کاهش وزن چندان مهم به نظر نمی رسد. یا درد ناشی از آسیب مزمنی که درمان می‌کنید کاهش می‌یابد. متوجه می شوید که بیشتر و بیشتر در حال «درمان خود» هستید. حذف جلسات درمانی دلیلی وجود دارد و همه آن به منطقه راحتی شما مربوط می شود. وقتی کمی پیشرفت کردی، درد آنقدرها هم بد نیست، فکر کردن به این آسانی است که «الان مجبور نیستم آنقدر سخت کار کنم». یا “من می توانم با این سطح از درد زندگی کنم.”

همه ما طوری برنامه ریزی شده ایم که در منطقه راحتی خود زندگی کنیم. در جایی که ما به چالش کشیده نمی شویم، مجبور نیستیم ریسک کنیم و روابط ما با اطرافیانمان به خوبی مشخص است. برای تبدیل شدن به یک فرد جدید به خارج از آن منطقه آسایش بروید و می توانید انتظار داشته باشید که ناخودآگاهتان زنگ های هشدار را به صدا درآورد و شما را وادار به انجام کاری کند که شما را به منطقه راحتی خود بازگرداند.

اما این جایی نیست که شما می خواهید باشید – شما می خواهید در واقع به آن برسید.

پس چگونه می توانید در مسیر خود بمانید؟

۱. مکانیسم های پشتیبانی را ردیف کنید هنگامی که شروع به کار برای رسیدن به هدف خود می کنید، و مرتباً با آنها تماس بگیرید. به عنوان مثال، اگر اهداف شما حول محور تناسب اندام است، منطقی است که یک جلسه مقدماتی با مربی خود داشته باشید تا یک برنامه تمرینی را تنظیم کنید. سپس مرتباً دوباره با او ملاقات کنید تا مطمئن شوید که در مسیر درست هستید. یک فرد پشتیبان خوب انتخاب شده شما را مسئول اعمالتان می‌داند و به شما کمک می‌کند انگیزه داشته باشید.

۲. اهداف خود را به طور منظم مرور کنید، به خصوص دلایلی که در وهله اول آنها را تعیین کردید. (به عنوان مثال، “امسال ۵ کیلوگرم وزن کم می کنم تا بتوانم لباس های کوچکتر و سایزتر را بپوشم”)

۳. با نگاه کردن به آینه عقب رانندگی نکنید! منتقد درونی شما ممکن است در این مرحله از تغییر ظاهر شود و ورودی های منفی مانند “شما قبلاً این را امتحان کرده اید و کار نکرد … این بار هم جواب نمی دهد. شما محکوم به فنا هستید.” منتقد درونی خود را برای آنچه هست بشناسید – فقط آینه دید عقب – و سپس با نگاه خود در آینده محکم به جلو بروید.

۴. اگر با سرعت احساس ناراحتی می کنید از تغییرات مثبت خود، به جای جهش های بزرگ در بازه های زمانی کوچک، شروع به برداشتن گام های کودک به جلو کنید. اما به حرکت رو به جلو ادامه دهید!

پشتیبانی و مسئولیت پذیری کلید شما برای رسیدن به پست های هدف است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر