آنزیم های گوارشی در مقابل پروبیوتیک ها: مزایا ، شباهت ها و تفاوت ها


پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی بیشتر صحبت ها در مورد سلامت روده و مکمل های گوارشی را تحت سلطه خود دارند. گاهی اوقات حتی متناوب صحبت می کنند ، هرچند نقش های متفاوتی در بدن دارند. اگر به دنبال تقویت سلامت روده خود هستید ، هر دو جای خود را در آن دارند تا به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید. اما تفاوت بین پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی چیست و مزایای آنزیم های گوارشی در مقابل پروبیوتیک ها چیست؟ با این مکمل های عالی برای سلامت روده آشنا شوید و دریابید که کدام مکمل بیشتر با اهداف شما مطابقت دارد.

آنزیم های گوارشی در مقابل پروبیوتیک ها

آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها از هضم غذا پشتیبانی می کنند ، اما به روش های مختلف.

پروبیوتیک ها چیست؟

پروبیوتیک ها باکتری های زنده ای هستند که در صورت مصرف می توانند طیف وسیعی از مزایای سلامتی را به همراه داشته باشند. یکی از وظایف اصلی پروبیوتیک ها کمک به استعمار باکتری های خوب روده است. روده انسان که به عنوان میکروبیوم روده نیز شناخته می شود ، میزبان تریلیون ها باکتری است. تعادل سالم باکتری های خوب و بد روده می تواند به هضم ، سلامت پوست ، عملکرد سیستم ایمنی ، وزن و موارد دیگر کمک کند.

علاوه بر این ، چندین نوع مختلف پروبیوتیک وجود دارد. معروف ترین و مورد مطالعه انواع آنها هستند لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریومهر دو دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام مزایای سلامتی خود را دارند.

مصرف پروبیوتیک ها می تواند به شما در تضمین تعادل ایده آل باکتری های خوب در روده کمک کند. پروبیوتیک ها به طور طبیعی در غذاها و نوشیدنی های تخمیر شده وجود دارند ، از جمله:

  • کیمچی
  • کامبوچا
  • کلم ترش
  • تمپه
  • ماست

پروبیوتیک ها نیز به طور گسترده به عنوان مکمل در دسترس هستند. این محصولات معمولاً با هدف هضم غذا انجام می شوند. با این حال ، سایر فرمول های پروبیوتیک با توجه به مزایای متنوع آنها ، نگرانی هایی از فساد تا سلامت واژن را برطرف می کنند.

آنزیم های گوارشی چیست؟

اسموتی پاپایا ، پاپایا تازه و موز که به رفع نفخ کمک می کند

آنزیم های گوارشی موادی هستند که به تجزیه مواد مغذی اصلی مانند پروتئین ، کربوهیدرات ، چربی و فیبر برای جذب موثر کمک می کنند. احتمالاً شنیده اید که فردی عدم تحمل لاکتوز دارد ، به این معنی که در آنزیم لاکتاز کمبود دارد و در مصرف لاکتاز ، قندی که در محصولات لبنی وجود دارد ، مشکل دارد. این تنها یک مثال از نحوه عملکرد آنزیم های گوارشی در بدن شما است.

بدون آنزیم های گوارشی ، بدن از مواد مغذی موجود در غذا بهره مند نخواهد شد. به علاوه ، سطح پایین آنزیم ها با عملکرد ضعیف گوارشی (نفخ ، سوء هاضمه ، سوء هاضمه) و در موارد شدیدتر ، سوء تغذیه همراه است.

سه نوع اصلی آنزیم های گوارشی وجود دارد. این شامل:

  • آمیلاز که نشاسته را به قندهای ساده تجزیه می کند
  • پروتئاز که پروتئین ها را به اسیدهای آمینه تجزیه می کند
  • لیپاز ، که لیپیدها (یعنی چربی ها) را به اسیدهای چرب و گلیسرول تجزیه می کند

آنزیم های گوارشی به طور طبیعی در سراسر دستگاه گوارش از جمله دهان ، معده ، لوزالمعده و روده کوچک ایجاد می شود. جالب است که آنها در غذاهایی مانند آناناس ، کیوی ، عسل ، زنجبیل و آووکادو نیز یافت می شوند.

کدام مکمل برای شما مناسب است؟

پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی از جهاتی شبیه یکدیگر هستند ، زیرا هر دو برای هضم مفید هستند اما در نهایت مزایای متفاوتی دارند. برای کمک به شما در محدود کردن بهترین مکمل سلامت روده بر اساس نیازهای خود ، مشخص کنید که چه علائمی را می خواهید بهبود دهید یا چه شرایطی برای شما صدق می کند.

احساس نفخ بعد از غذا خوردن.

اگر فقط بعد از غذا احساس نفخ می کنید ، سعی کنید مخلوطی از آنزیم های گوارشی را در ابتدای غذا مصرف کنید. با این کار ، آنزیم هایی را معرفی می کنید که به شما کمک می کند مواد مغذی اصلی را در وعده غذایی خود تجزیه کنید. در نتیجه ، آنها می توانند ناراحتی های بعد از غذا مانند نفخ و سوء هاضمه را تسکین دهند.

شما می خواهید روحیه و سلامت پوست را افزایش دهید.

اگر می خواهید سلامت و خلق و خوی پوست را بهبود ببخشید ، یک فرمول پروبیوتیک را به برنامه روزانه خود اضافه کنید تا باکتری های خوب در معده ترویج شوند. عدم تعادل روده می تواند بر سلامت کلی و ظاهر پوست در نتیجه محور روده-پوست تأثیر بگذارد. علاوه بر این ، استرس روزانه می تواند میکروبیوم روده را به طور منفی تغییر دهد.

غذاهای بزرگتر بخورید و اهل چریدن نیستید.

اگر معمولاً وعده های غذایی بزرگ می خورید ، آنزیم گوارشی می تواند متحد کامل شما باشد. بخشهای سخاوتمندانه ، در حالی که بیشتر رضایت بخش هستند ، می توانند بر سیستم گوارشی شما نیز تأثیر بگذارند. هضم یک وعده غذایی بزرگتر ممکن است زمان بیشتری ببرد و باعث ایجاد احساس سیری در فرد شود. این جایی است که ترکیبی از آنزیم های گوارشی می تواند به شما کمک کند و به تجزیه مواد مغذی اصلی وعده غذایی کمک کند.

داروهای تجویزی مصرف می کنید.

اگر تحت رژیم دارویی هستید که بر هضم غذا تأثیر می گذارد ، پروبیوتیک مصرف کنید (البته تحت راهنمایی پزشک). برخی از داروها می توانند باکتری های خوب در روده را کاهش دهند و باعث ایجاد عوارض جانبی ناخواسته مانند تغییر در منظم حرکات روده شوند. افزودن پروبیوتیک می تواند با معرفی و جایگزینی میکروارگانیسم های مفید در روده ، برخی از پیامدهای گوارشی را کاهش دهد.

شما نسبت به شیر حساسیت دارید.

اگر عدم تحمل یا حساسیت به لاکتوز دارید ، باید فرمول پروبیوتیک و ترکیبی از آنزیم های گوارشی را در نظر بگیرید. شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد پروبیوتیک ها ممکن است ناراحتی های معمول گوارشی مرتبط با عدم تحمل شیر را تسکین دهند. به طور مشابه ، آنزیم گوارشی لاکتاز می تواند به تجزیه قندهای شیر کمک کند ، و این امر باعث می شود افراد غیر حساس و غیر حساس از محصولات لبنی به طور متوسط ​​استفاده کنند.

چگونه آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها می توانند برای بهبود هضم غذا با هم کار کنند

آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها معمولاً به خوبی تحمل می شوند و برای افراد سالم بی خطر تلقی می شوند. اما مانند هر مکمل دیگری ، افرادی که از دارو استفاده می کنند باید ابتدا با پزشک خود مشورت کنند تا تعاملات احتمالی را رد کنند.

بسیاری از افراد می توانند از افزودن هر دو نوع مکمل به برنامه معمول خود سود ببرند. به هر حال ، آنها برای فرآیندهای گوارشی ما مهم هستند. اگر می خواهید مخلوطی از پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی را به برنامه خود اضافه کنید ، باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

اول ، پروبیوتیک ها یک مزیت طولانی مدت هستند. انسجام برای دستیابی به مزایای مهم بسیار مهم است. علاوه بر این ، نتایج مصرف پروبیوتیک ممکن است چندان واضح نباشد. با این حال ، می توانید انتظار داشته باشید که تفاوت های مثبتی در هضم کلی مشاهده کنید.

از سوی دیگر ، آنزیم های گوارشی بسیار سریع عمل می کنند. آنها هنگام بلع تقریبا تسکین فوری می دهند. بسیاری از فرمول های آنزیم گوارشی را می توان روزانه یا در صورت نیاز همراه با وعده های غذایی که منجر به نفخ یا سوء هاضمه می شود ، مصرف کرد.

دوم ، شما باید مطمئن شوید که هر فرمول را به درستی مصرف کرده اید تا بهترین نتایج را بدست آورید. بیشتر فرمول های پروبیوتیک زمانی موثر هستند که با معده خالی مصرف شوند ، مانند اولین چیزی که صبح یا هنگام خواب مصرف می شود. برعکس ، آنزیم های گوارشی برای عملکرد مناسب باید همراه غذا مصرف شوند.

بستن افکار

پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی ، مانند آنهایی که در مکمل های HUM’s Gut Instinct و Flatter Me یافت می شوند ، راهی م effectiveثر برای هضم سالم و حمایت از سلامت کلی روده هستند. برخی از افراد ممکن است از هر دو استفاده کنند ، در حالی که دیگران باید انتخاب خود را بر اساس اهداف خود کاهش دهند. با شرکت در آزمون ما ، لوازم جانبی مناسب خود را بیابید.

دیدگاهتان را بنویسید