آب میوه در برابر اسموتی: چه چیزی سالم تر است؟


وقتی صحبت از آب میوه ها و اسموتی ها می شود ، کدام یک برای شما سالم تر است؟ شاون موریسون ، MS ، RD ، LD ، قبل از به اشتراک گذاشتن قضاوت نهایی خود ، مزایا و معایب هریک را شرح می دهد.

یکی از راحت ترین راه ها برای استفاده از مزایای میوه ها و سبزیجات در رژیم غذایی شما این است که آنها را به شکل یک نوشیدنی وارد کنید. تهیه آن آسان است ، به شما این امکان را می دهد که طعم ها را به دلخواه آزمایش کنید و می توانید آن را در حال حرکت قرار دهید.

دو راه برای به دست آوردن این مزایا شامل آب میوه های تازه یا مخلوط کردن در نوشیدنی است. اما آیا آب میوه ها بهتر از اسموتی ها هستند؟ و تفاوت آنها دقیقاً چگونه است؟

اگرچه هر کس سهم خود را از مزایای سلامتی دارد ، اما باید به تفاوت های کلیدی توجه کرد. درک مزایا و معایب آب میوه ها و نوشیدنی ها به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که برای اهداف و نگرانی های شما بهترین است.

تمام جزئیات آب میوه و اسموتی ، از جمله نکات مربوط به تهیه هر دو را بخوانید.

آب میوه پدر و پسر در آشپزخانه

معایب و مزایای آب میوه ها

آب میوه گیری شامل مصرف میوه ها و سبزیجات کامل یا پوست کنده و پردازش آنها از طریق مکانیزمی است که مایع را خارج می کند.

این یک روش محبوب برای افزایش سریع رژیم غذایی است ، اما همچنین جزء بسیاری از رژیم های عجیب و غریب و “تمیز” است. و در حالی که ما تمیز کردن همه آب میوه ها – یا هر رژیم غذایی خطرناکی را توصیه نمی کنیم – آب میوه ها مزایای ارزشمندی را ارائه می دهند.

فواید

آب میوه هایی که 100 درصد آب دارند از طرف USDA به عنوان یک وعده میوه در نظر گرفته می شوند. USDA توصیه می کند که بزرگسالان دو تا سه فنجان میوه در روز بخورند تا آب میوه گیری به شما در برآوردن این نیاز کمک کند.

آب میوه ها سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند. این مواد مغذی برای بسیاری از عملکردهای بدن برای حفظ سلامت طولانی مدت مطلوب مهم هستند.

علاوه بر این ، ممکن است آب میوه ها در مقایسه با اسموتی ها قند کمتری داشته باشند – اما بسته به مواد تشکیل دهنده این میزان بسیار متفاوت است. به عنوان مثال ، آب حاوی سبزیجات برگ دار و سیب معمولاً قند کمتری نسبت به میوه موز دارد – حتی اگر اسموتی دارای مواد دیگری مانند کره آجیل ، دانه ها یا پودر پروتئین باشد تا متعادل تر شود.

فواید آب میوه هایی که قند کمتری نسبت به اسموتی ها دارند این است که هنوز ویتامین ها و مواد معدنی را ارائه می دهند ، در حالی که مصرف قند را به حداقل می رسانند. اگر یکی از اهداف سلامتی شما کاهش یا حذف قند از رژیم غذایی است ، آبمیوه ممکن است گزینه بهتری برای شما باشد.

جنبه های منفی

از آنجا که فرآیند آب میوه گوشت و گوشت فیبری را از میوه حذف می کند ، آب میوه ها فاقد فیبر هستند که یکی از معایب آب میوه است. فیبر یکی از خواص تغذیه ای کلیدی میوه ها و سبزیجات است ، زیرا شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد و می تواند به هضم غذا کمک کند.

یکی دیگر از معایب آب میوه ها این است که بر خلاف اسموتی ها ، آب میوه ها نمی توانند به اندازه کافی جایگزین وعده های غذایی شوند. اگرچه رژیم های عجیب و غریب یا پاک کننده ها خلاف این را ادعا می کنند ، اما محصولات آبدار به تنهایی کالری ، پروتئین ، کربوهیدرات یا چربی مورد نیاز بدن شما را تامین نمی کنند. ممکن است در نهایت وزن خود را کاهش دهید (به دلیل کمبود کالری) ، اما این روش برای مدیریت وزن نه سالم است و نه پایدار.

در نهایت ، تجهیزات مورد نیاز برای آب میوه می تواند گران باشد. اگرچه می توانید از نظر تئوری آب اکثر میوه ها و برخی سبزیجات را با دست فشار دهید ، اما این بسیار غیر عملی است و عملی بودن این روش را نادیده می گیرد. قیمت آب میوه گیری از حدود 50 تا 400 دلار متغیر است ، بنابراین ممکن است این گزینه مقرون به صرفه برای همه نباشد.

ونا اسموتی میوه را در یک لیوان حاوی پروتئین ، کربوهیدرات و چربی های سالم می ریزد

معایب و مزایای نوشیدنی ها

اسموتی میوه ها ، سبزیجات و سایر مواد مغذی مانند شیر ، پودر پروتئین ، کره آجیل و دانه ها را ترکیب می کند.

اسموتی ها انواع مختلفی دارند. برخی (درست به نام آنها) صاف و کرمی هستند. برخی دیگر می توانند یخی یا آبکی و همچنین شیرین یا “خاکی” با مقدار زیادی سبزی باشند. همچنین می توانید بشقاب های اسموتی را در خانه درست کنید یا از قبل بسته بندی شده بخرید.

فواید

دو مزیت اصلی نوشیدنی ها تنوع و توانایی آنها در داشتن مشخصات متعادل تغذیه ای است.

با استفاده از اسموتی ، می توانید پروتئین و چربی های سالم را برای افزایش سیری به راحتی اضافه کنید. خوردن گوشت از میوه ها یا سبزیجات همچنین فیبر را حفظ می کند ، که همچنین شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. با ترکیب مناسب مواد ، اسموتی ها می توانند اشباع شده و حتی جایگزین یک وعده غذایی شوند. (در مقابل ، آب میوه ها در واقع برمی دارد مقداری ارزش غذایی – یعنی فیبر – در طول آماده سازی.)

علاوه بر این ، اسموتی ها نسبتاً ارزان هستند و تهیه آنها آسان است. ممکن است قبلاً مخلوط کن یا غذاساز در خانه داشته باشید. در غیر این صورت ، میکسرهای ارزان قیمت زیادی وجود دارد که می توانید به صورت آنلاین یا در فروشگاه ها خریداری کنید.

جنبه های منفی

وقتی نوبت به مخلوط کردن اسموتی ها می رسد ، مواد تشکیل دهنده می توانند ارزش غذایی خود را ایجاد کرده یا بشکنند. متأسفانه ، بسیاری از دستور العمل های اسموتی تقریباً مقدار قند نوشابه دارند.

برای تهیه یک اسموتی سالم – خواه میان وعده باشد یا جایگزین غذا – تعادل کلید است. در اینجا نکات خاصی در مورد چگونگی انجام این کار بعدا آمده است. فعلا آن اسموتی ها را به خاطر بسپارید می توان تا زمانی که کربوهیدرات ها ، پروتئین ها و چربی های سالم را شامل شوند ، سالم باشید.

یکی دیگر از معایب اسموتی ها این است که می توانند چند آزمایش را انجام دهند. گاهی ممکن است یک اسموتی خوشمزه کمی قهوه ای یا خاکستری به نظر برسد و حتی ممکن است هنگام نوشیدن آن تغییر رنگ دهد. هر اسموتی که درست کنید برای اینستاگرام ارزشمند نخواهد بود – اما این خوب است! از این گذشته ، ظاهر یک اسموتی فواید سلامتی آن را تعیین نمی کند.

با این حال ، اگر از ظاهر ناراحت هستید ، به سادگی مجموعه ای از دستور العمل ها را جمع آوری کرده و بچرخانید. جمع آوری ترکیبی متنوع از دستور العمل های نوشیدنی های مورد نظر شما نیز با ارائه طیف وسیع تری از مواد مغذی برای شما مفید خواهد بود.

Drinkingena یک نوشیدنی سبز می نوشد ، که سالم تر از آب میوه است

آب میوه در برابر اسموتی: چه چیزی سالم تر است؟

همانطور که در بالا دیدیم ، آب میوه ها و نوشیدنی ها مزایایی دارند. بهترین گزینه برای شما در نهایت به اهداف سلامتی شما بستگی دارد. با این حال ، به عنوان یک متخصص تغذیه ثبت شده ، قضاوت من این است که اسموتی ها از آب میوه ها سالم تر هستند.

من این را می گویم زیرا خوردن تنقلات و وعده های غذایی متعادل ضروری است. این که آیا سعی می کنید وزن خود را کاهش دهید یا فقط محصولات بیشتری در رژیم روزانه خود می خواهید ، اسموتی ها معمولاً برتر هستند زیرا:

  • نوشیدنی ها دارای فیبر هستند که آب میوه ها فاقد آن هستند
  • اسموتی اشباع تر است
  • بهترین دستورالعمل های اسموتی حاوی تعادل سالم پروتئین ، کربوهیدرات و چربی های سالم است

باز هم ، هنوز مزایای سلامتی آب میوه ها وجود دارد ، بنابراین توصیه نمی کنم آب میوه ها را به طور کامل حذف کنید. در عوض ، توصیه می کنم آنها را با یک وعده غذایی متعادل بنوشید تا سیری را افزایش داده و مواد مغذی آنها را به طور مثرتری جذب کند.

با این حال ، من نوشیدن آب میوه را به عنوان جایگزین وعده غذایی برای کاهش وزن توصیه نمی کنم. پس از همه ، شما می توانید کمبود کالری ایجاد کنید در حالی که هنوز وعده های غذایی متعادل می خورید تا از مدیریت وزن سالم حمایت کنید.

طرز تهیه بهترین اسموتی ها و آب میوه ها

در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند از هر دو نوع مخلوط بیشترین بهره را ببرید.

نکات آب میوه

  • از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنید و فراموش نکنید که آنها را قبل از آب میوه بشویید.
  • زنجبیل تازه یا زردچوبه را برای افزایش التهاب اضافه کنید.
  • سبزیجات را در آب میوه های خود مانند ke ، Swiss chard ، هویج و چغندر بگنجانید. اگرچه ممکن است مانند آب میوه خالص خوشمزه به نظر نرسند ، اما برخی از مواد مغذی کلیدی را که برخی میوه ها فاقد آن هستند ، تامین می کنند.
  • با نوشیدن فقط وعده های کوچک به طور همزمان به میزان قند توجه کنید. برای مرجع ، هشت اونس 100 درصد آب میوه معادل یک وعده میوه است. اکثر بزرگسالان حداقل به دو لیوان میوه در روز احتیاج دارند که بیش از نیمی از آن نباید از آب میوه تهیه شود.

نکات اسموتی

  • ترکیب خود را با مقدار زیادی پروتئین پر کنید – کره آجیل ، دانه ها ، لبنیات یا شیر گیاهی ، اسپیرولینا و پودر پروتئین را در نظر بگیرید.
  • مطمئن شوید که نوشیدنی شما حاوی مقدار زیادی چربی سالم مانند آووکادو ، ماست یونانی ، روغن نارگیل / تراشه ، دانه های چیا و دانه کتان آسیاب شده است.
  • محصولات تازه را فریز کنید تا در دستور العمل های اسموتی آینده استفاده شود. سبزیجات یخ زده ، موز و آناناس بافت فوق العاده ای ایجاد می کنند.

مردی که با میوه و سبزیجات سبز نوشیدنی درست می کند

خط پایین

بسیاری از مردم به اندازه کافی میوه یا سبزیجات نمی خورند ، که باعث می شود مایع راه خوبی برای تقویت رژیم غذایی شما باشد. با این حال ، آب میوه گیری در مقابل اسموتی جوانب مثبت و منفی دارد ، بنابراین مهم است که بدانید چگونه آنها را تا حد ممکن سالم کنید.

اگر می خواهید مواد مغذی را بدون نیاز به جایگزینی وعده غذایی به سرعت افزایش دهید ، نوشیدن آب با وعده غذایی متعادل گزینه مناسبی است. با این حال ، اگر چیزی رضایت بخش تر می خواهید که بتواند مدیریت وزن سالم را نیز ارتقا دهد ، اسموتی ممکن است بهترین انتخاب شما باشد.

در حالی که اسموتی ها و آب میوه ها دارای مواد مغذی حیاتی هستند ، اسموتی ها معمولاً بهتر هستند زیرا دارای ترکیبی متعادل از درشت مغذی ها هستند.

با رعایت همه موارد ، شما می توانید با افزایش مصرف محصول از طریق نکات و ملاحظاتی که در بالا مورد بحث قرار گرفت ، سلامت و طول عمر بیشتری را ارتقا دهید.

دیدگاهتان را بنویسید